Relive challenges #1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 17:47

Audesta schreef:
Noord limburg aan huis. Maar Milheeze is ook nog wel te doen om eens aan te komen :)

Ja herkenbaar, daarom heb ik die zooltjes overal liggen. Thuis, in de auto, heerlijk!

Dalijk in het voorjaar kunnen we best eens afspreken voor een rondje te doen :j

Hier vandaag weer een rondje op ontdekkingstocht geweest nadat ik ze wakker heb moeten maken :+

Afbeelding

ik heb echt een mega groot bos naast mijn weide liggen waar ik nog uren lang rond kan dwalen. Alleen de kleinste heeft nog niet zon geweldige conditie dus rondjes van zon 5 a 6 km zijn voor nu even genoeg :')

Afbeelding

Koekeroekus

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:56

Iemand toevallig morgen zin in een rondje ergens Twente/Salland?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 23:01

jen schreef:
Audesta schreef:
Noord limburg aan huis. Maar Milheeze is ook nog wel te doen om eens aan te komen :)

Ja herkenbaar, daarom heb ik die zooltjes overal liggen. Thuis, in de auto, heerlijk!

Hier vandaag weer een rondje op ontdekkingstocht geweest nadat ik ze wakker heb moeten maken :+

[ Afbeelding ]

ik heb echt een mega groot bos naast mijn weide liggen waar ik nog uren lang rond kan dwalen. Alleen de kleinste heeft nog niet zon geweldige conditie dus rondjes van zon 5 a 6 km zijn voor nu even genoeg :')

[ Afbeelding ]

Oww ik zou willen dat ik zo groot bos naast de deur had haha.

Hopelijk is mijn draak van een kind morgen wat beterder
Dan kunnen we even rondje morgen.. maar gok dat ik maandag pas weer oppad kan

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 23:47

Heerlijk jen, met dit weer echt genieten hè

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 07:13

Koekeroekus schreef:
Iemand toevallig morgen zin in een rondje ergens Twente/Salland?

Vandaag ga ik al met iemand op pad, maar mocht je ook bij Ommen of de Lemelerberg komen, dan gaan we graag een keertje mee!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 08:29

Wij gisteren eindelijk weer opv pad..
helaas was het natuurlgebied nog niet sneeuwvrij en te glibberig dus weer omgedraaid.. ik ben jaloers op jullie sneeuw vrije ritjes

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 09:02

Hopelijk komt voor iedereen de lente snel dat we weer veel van het mooie zonnetje kunnen genieten 8-)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 09:12

Heeft er iemand zin om op 2 kinderen te passen hier :') ik wil zo graag rondje buiten met nox hahaha zo mooi weer eindelijk

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 20:31

*\o/* ik had een oppas voor 2 uurtje weten te vinden

Afbeelding

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 21:03

Aaah lekker joh!

Ik heb 3 paarden gereden hahaha, 1 van mezelf en 2 leenpony's, heerlijke dag gehad <3

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 21:12

pinkie87 schreef:
*\o/* ik had een oppas voor 2 uurtje weten te vinden

[ Afbeelding ]

Heerlijk pinkie. Hopelijk heb je genoten.
Prachtige foto.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-26 21:15

jen schreef:
Audesta schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heerlijk!

@Inge; fijn, toch met Nox op pad!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 22:50

Afbeelding

Jaa! ein-de-lijk weer met de paarden het erf kunnen verlaten :-)
Vandaag een ritje met 2x enkelspan gemaakt naar het bos. Er lag in het bos her en der nog een klein stukje ijs, maar het was goed langs te rijden.

Foto gemaakt door Avelienvd die onze groom is :-) gevonden via het Groom zoekt koetsier topic hier op bokt :-)

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 17:40

Fijn dat je oppas hebt kunnen vinden :):)

Vanmiddag weer een klein rondje met Prince en de kar gedaan, meneer zn conditie is echt prut dus we moeten echt langzaamaan op bouwen :j

Als het langer licht wordt kan ik na mn werk ook kleine rondjes gaan doen, nou is het nog te vroeg donker helaas.

Afbeelding

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 18:33

Voor de menners hier: hebben jullie altijd een groom mee op de wagen of doe je ook rondjes alleen?
Ik heb geleerd dat je altijd een groom mee moet hebben, maar in de praktijk lukt dat natuurlijk niet altijd.

Laatst heb ik sinds een jaar weer eens een rondje alleen gemend en ik vond het wel een beetje spannend. Terwijl als we met 2 karren gaan en we 1 groom mee hebben dan heb ik er geen problemen mee.
Wat doen jullie?

PS ik heb het idee dat mensen met kleine ponies vaker alleen op stap gaan, maar technisch gezien is dat natuurlijk net zo gevaarlijk, dus waar zit het hem in?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 21:54

Ik ga altijd alleen, gelukkig nog nooit in een situatie beland dat ik een groom nodig heb _/-\o_

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-26 22:00

Ik zou met een groot paard voor de wagen minder makkelijk alleen gaan idd. Puur omdat ik de mini echt handzamer vind. En als ie gaat is dat toch een stuk minder hard :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-26 07:56

pjer schreef:
Voor de menners hier: hebben jullie altijd een groom mee op de wagen of doe je ook rondjes alleen?
Ik heb geleerd dat je altijd een groom mee moet hebben, maar in de praktijk lukt dat natuurlijk niet altijd.

Laatst heb ik sinds een jaar weer eens een rondje alleen gemend en ik vond het wel een beetje spannend. Terwijl als we met 2 karren gaan en we 1 groom mee hebben dan heb ik er geen problemen mee.
Wat doen jullie?

PS ik heb het idee dat mensen met kleine ponies vaker alleen op stap gaan, maar technisch gezien is dat natuurlijk net zo gevaarlijk, dus waar zit het hem in?

Ik vaak alleen, maar dan kies ik wel veilige routes. Nou is Veter erg stabiel en relaxed

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 09:59

Best veel menners hier ook. Ook leuk. Als 17-jarige heb ik ook mijn pony uit het niets ingespannen en zo het bos in. Alleen. Maar dat waren hele andere tijden natuurlijk (meer dan 40 jaar geleden). Tijdje afgewisseld met rijden, maar het rijden zelf vond ik toch leuker. Mooi ook met die kleintjes, kom ze ook vaak in het bos tegen, hebben er altijd zin in.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 12:13

pjer schreef:

Wat doen jullie?

Met sulky eigelijk helemaal niet mogelijk een groom mee te hebben

Als nox gaat heb ik niks aan de groom op de fiets :')

Met de 4wieler heb ik mijn kids mee.
Niet dat dat echt grooms zijn haha maar als ze nox even vast moeten houden kan het wel.

Vind het met met debbie soms gevaarlijker dan met nox

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 12:18

Als je paard op hol gaat kan die groom ook niets hoor, hooguit zichzelf vasthouden. Het is meer de wagen in balans houden, hekken open en dicht doen, en ingrijpen als paard ergens niet langs zou durven of bij 'noodgevallen' zoals been over de strengen of tuig met een probleem (wel eens na 400 meter tot de ontdekking gekomen dat we de veiligheidslichtogen niet dicht gedaan hadden, ik vond de boel ook al zo raar slingeren bij elke stap. Super braaf paard gelukkig)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 20:07

Ja snap ik, nou moet ik zeggen dat als nox iets echt heel spannends vind. (Wat gelukkig weinig voor komt) dat hij dan wel rustig kan wachten en hem aan zijn hoofdstel er langs zou kunnen nemen.
Maar dit komt wel omdat ik nox al bijna 13jaar ken! En hij heel stabiel reageert op dingen.

En hekjes en dat soort dingen bestaan hier niet hahaha

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 14:58

Wauw! Ik heb mijn hoogtemeters bijna gehaald _O- die had ik echt niet verwacht. Maar vandaag ons "berg" (heuveltje in bosje) ging het heel snel hahaha

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 18:25

Hahaha, grappig hoe dat per gebied verschilt hè? Die hoogtemeters heb ik met gemak al gehaald, de rest moet ik nog even voor blijven rijden :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 21:02

Hahaha ja had het hier nooit verwacht.

De kms en uurtjes wordt nog kleine uitdaging. Iets met regen enz