Relive challenges #1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:17

Zijn er hier mensen die ritten tracken met een horloge? Ik had voorheen een Polar, maar die is een beetje verouderd. Dus kijk rustig rond naar iets nieuws wat bij ons past.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 21:50

Caily schreef:
Zijn er hier mensen die ritten tracken met een horloge? Ik had voorheen een Polar, maar die is een beetje verouderd. Dus kijk rustig rond naar iets nieuws wat bij ons past.

Ik track met mijn Garmin venu.
En die gekoppeld aan de relive app, moet m alleen dan nog omzetten in "paardrijden"

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 22:31

Voor de mensen die hier Equilab gebruiken, je kunt ook alleen rijden met Equilab en dan exporteren naar Relive. Alleen bij mij kloppen de gangen in Equilab niet echt := Veel meer overgangen dan ik daadwerkelijk rijd.

Pinkie :(:)

Hier helaas gestopt met mijn verzorgpaard. Was qua locatie en mensen echt een fijne plek, maar ik heb niet echt een klik met het paard en we hebben op rijgebied andere wensen. Ik ga nu een tijdje een paard leasen, hoop heel erg dat dat bevalt en dan maak ik hopelijk in februari nog de eerste kilometers :)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 23:08

Hhilde schreef:
Voor de mensen die hier Equilab gebruiken, je kunt ook alleen rijden met Equilab en dan exporteren naar Relive. Alleen bij mij kloppen de gangen in Equilab niet echt := Veel meer overgangen dan ik daadwerkelijk rijd.

Pinkie :(:)

Hier helaas gestopt met mijn verzorgpaard. Was qua locatie en mensen echt een fijne plek, maar ik heb niet echt een klik met het paard en we hebben op rijgebied andere wensen. Ik ga nu een tijdje een paard leasen, hoop heel erg dat dat bevalt en dan maak ik hopelijk in februari nog de eerste kilometers :)

Mij lukt dat exporteren vanuit Equilab helaas nooit want dat zou idd wel fijn zijn.

Succes met jouw leasepaard.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 06:51

Hier klopen de gangen ook nooit in equilab

Bij nox stap ik alleen maar. En bij debbie tjah vaak is haar galop een draf

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 07:52

Caily schreef:

Ik heb een polar x grit pro
Ideaal al moet je hem niet vergeten aan te zetten. Ik gebruik hem enkel voor het rijden en om routes in te zetten (heeft gps)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 15:43

Alles goed daar in het hoge noorden? Ik kreeg net een filmpje binnen van een vriendin in Friesland daar gaat de jeugd op schaatsen door de woonwijk.

Maastricht is fris bewolkt en zonnig.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:00

vanaf een uur of 13:00 was de paddock enigszins ontdooit en konden de paarden toch nog naar buiten. maar daar was wel een halve emmer strooizout en een lading oud hooi voor nodig. Ik loop de hele dag al met spikes onder de schoenen.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 17:19

De meeste ritten track ik inmiddels met Relive maar rijd ook nog met mijn Garmin horloge. Dat is wel de dure variant (Fenix pro) zodat ik ook gpx routes kan inladen en volgen.

Vanochtend was de straat voor huis een grote ijsbaan. Op stal stonden ze vooral op het zand ipv op de verharding begreep ik. Begin van de middag werd het beter. Op stal her en der nog wat glad, maar we hebben een grondwerkwandeling kunnen doen. Bosje direct bij stal heeft heuveltjes en allemaal omgevallen bomen, dus lekker grondwerk in het bos.
Afbeelding

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 18:56

Ook leuk dat grondwerk zo. Maar wat een ellende blijft het daar bij jullie in het noorden. Hopelijk wordt het daar ook snel wat lekkerder. Hier was het net lente vandaag. Zonnetje en 11 graden...

Afbeelding

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 19:49

Ik ben echt totaal finaal en compleet klaar met die ijzige kou.
Niks aan, gisteren zou ik nog even voeren rond 17 uur. Kom aan op stal, deken gescheurd, oliebol andere dekens passen niet goed en met die ijzel voorspeld direct naar de Epplejeck gereden. 30 min rijden... Gelukkig hadden ze de juiste deken nog op maat
Weer 30 min terug, deken gewisseld en door.
Pfff
Doe mij maar voorjaar

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 20:25

Ik ben denk ik een uitzondering, maar ik vind de kou nog steeds leuk en gaat ook prima met mijn 24/7 buiten clubje. Drie van de vier waren gewoon aan het scharrelen door de weide alsof er niks aan de hand was, tussen de sneeuwresten en een ijslaag door. Het plein van betonroosters waar ik hooi voer was ook prima te doen qua gladheid. Het waterbad heb ik dit jaar dusdanig kunnen plaatsen dat het nog nooit volledig is dicht gevroren. Kreeg de kraan van het ibc vat ook gewoon nog los. Dus oost Groningen leeft nog, ondanks gevoelstemperatuur -16.

Ik wil dit of lente, alles er tussenin mag geskipt worden wat mij betreft. De 14-daagse voorspelling vind ik dus echt niet leuk. Stomme waterkou en regen = modder. Geef mij dan dit maar.

Ik ging vanochtend vroeg onderweg naar de paarden (lopend) wel 3 keer bijna onderuit, je kon schaatsen op de weg hier. Maar op de weg was natuurlijk de hele nacht bijna niemand geweest, geen gleuven in het beton, en geen zand en hooi erop. Dus dat was echt veel erger dan ons paardenplein waar de dames gewoon de hele nacht heen en weer hebben gelopen. Normaal hark ik elke dag alles schoon maar met deze voorspellingen laat ik het 1-2 dagen op voorhand voor wat het is.

Heb het ritje vandaag wel maar even over geslagen. De hooiboer zou in de ochtend komen, maar dat was echt niet veilig, dus hij kwam vanmiddag. Morgen de osteo voor een van de dames, misschien dat de andere 2 daarna nog even een rondje mee mogen.

De afgelopen dagen wel elke dag wat gedaan; zondag de een ohz mee gehad, maandag de ander. En gisteren met de jongste een frisse wandeling gemaakt. Rondje was maar 3km (en ik vertrok om 17u; het wordt echt weer langer licht! *\o/* ). We hebben vossen en ree-en gespot, dus dat was wel tof. Even genieten van de laatste sneeuw.

Liv hing me zondag bijna in de boom met een kleine rodeo door een combinatie van spanning en frisheid. Maar toen ze merkte dat ik er bijna af ging stond ze braaf stil. De rest van het rondje was ze extreem voorwaarts voor haar doen, maar luisterde ze keurig. En zo heb ik haar het liefst, dus genieten.

Afbeelding

Loulou deed maandag ‘maar’ 3 keer omdraaien en vandoor. Niet gemeen hoor, net als Liv erg fris en onzeker. Ze is ook altijd wel te stoppen en doet het alleen op stukken dat we de ruimte hebben en niet langs de weg, dus gelukkig niet echt gevaarlijk. Na 3 keer toch stug omdraaien, tot 10 tellen en doorrijden, gingen we best lekker en op het galoppad terug luisterde ze echt fantastisch. Geen gedram of gedoe voor ze mocht gaan. Terwijl ze van mij de eerste helft van het pad moest stappen, want daar ligt wel eens een plas in de winter. En door door de vorst en sneeuw vond ik het een beetje riskant daar met 40+ km/h overheen te racen.

Afbeelding

Wil nu wel doorzetten om er weer structuur in te krijgen bij beide. Lekker weer conditie opbouwen voor het voorjaar. En door de routine zijn ze ook altijd zo weer braaf gelukkig.

En we hebben een lange termijn doel; we gaan de Eper4Daagse rijden in juli. Dan mogen ze allebei mee! Heel benieuwd hoe dat gaat zijn.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 13:22

Nou ik ben gewoon toe aan zon. Dit mag met -10 zijn zonder wind of met 10graden zijn. Maar gewoon zonnnn

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 13:32

pinkie87 schreef:
Nou ik ben gewoon toe aan zon. Dit mag met -10 zijn zonder wind of met 10graden zijn. Maar gewoon zonnnn

Effe naar zuid Limburg rijden. (Zegt zij enigszins gefrustreerd bij het zien van al die mooie sneeuwrit foto’s)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 14:39

Ja sneeuwen vind ik ook leuk hoor maar wel met zon

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 15:40

Kou vind ik niet erg wel lkkr met het rijden maar die gladheid mag van mij wel rap weg zijn kunt geen kant op…

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 16:53

Ik heb liever kou dan regen. Dat haat ik echt intens.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 19:32

Audesta schreef:
Ik heb liever kou dan regen. Dat haat ik echt intens.

Nou regen opzich geen moeite mee, wel als deze in meervoud naar beneden valt :')

Als het in de zomer regent vind ik het heerlijk dan vind ik het ook leuk om heerlijk met de kinds in de spelen.
Maar met de koud en als het dagen regent dan haak ik af

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 20:23

Audesta schreef:
Sta je nog wel in limburg?

Nee we staan weer in Brabant, lekker een prive plekje alles zelf regelen zoals ik het wil :j

Op mijn vorige stal moest ik een half uur rijden voor je in een klein bosje was, dus dit is voor mij nu ook echt super fijn.

Die ijzige kou kan ik ook echt niet tegen, dan ben ik blij als ik gemest en gevoerd heb en weer naar huis kan met bevroren bovenbenen en pijn in mn gewrichten (ik wordt denk ik oud :') ). Die sneeuw die hier laatst gevallen was was ik ook echt helemaal klaar mee, ben blij dat wij nou aan het rotweer ontkomen zijn.

Al heb ik toen wel een rondje bos gedaan met de slee 8-)
Afbeelding

We hadden wel een ijzige wind van de week maar we hebben ook een lekker zonnetje gehad en het is gelukkig ook nog droog bij mij op de wei.

Ik hoop van het weekend weer een rondje bos te kunnen doen, we moeten nog een heel stuk gaan ontdekken hier in de omgeving :j

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 20:24

Ah jammer, anders hadden we samen eens kunnen rijden.

Ik heb van die verwarmde zooltjes en zakjes voor in de handschoenen, ideaal.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 20:40

Audesta schreef:
Ah jammer, anders hadden we samen eens kunnen rijden.

Ik heb van die verwarmde zooltjes en zakjes voor in de handschoenen, ideaal.

We staan nou vlakbij de stippelberg in Milheeze, weet niet waar jij staat?

Ik heb dikke merino wollen sokken en een thermo broek voor te rijden en fijne handschoenen, maar ga altijd na het werk meteen door de ponys verzorgen en als ik dan in mn spijkerbroek drie kwartier buiten bezig ben geweest in die ijzige kou dan ben ik een ijsklontje :')

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 21:12

Noord limburg aan huis. Maar Milheeze is ook nog wel te doen om eens aan te komen :)

Ja herkenbaar, daarom heb ik die zooltjes overal liggen. Thuis, in de auto, heerlijk!

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 15:21

Leuk voor het contrast. In het zuiden was het al lenteweer, hier is het ijs en sneeuw nog niet overal weg :+
Afbeelding

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 16:52

Nou vandaag is het hier geen lenteweer hoor. Brrrr.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 19:31

Hier weer grauwe dag achter de rug. Morgen in de middag even naar de bak toe. Heb de kinderen dus echt rijden is dan lastig straks met mooi weer kunnen we weer met de wagen wat rondjes doen. Als ik geld en tijd heb voor de bandjes wissel