Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Caily schreef:Er is wel een verschil tussen een paard wat niet alles voor iedereen zomaar doet en accepteert, en een paard wat zich misdraagt bij andere ruiters.
Content zijn met verschillende ruiters op hun rug, hoor hier gewoon bij de opleiding van jonge paarden. Ras, leeftijd of geslacht maakt daar geen verschil in.

Caily schreef:Er is wel een verschil tussen een paard wat niet alles voor iedereen zomaar doet en accepteert, en een paard wat zich misdraagt bij andere ruiters.
Content zijn met verschillende ruiters op hun rug, hoor hier gewoon bij de opleiding van jonge paarden. Ras, leeftijd of geslacht maakt daar geen verschil in.
Caily schreef:En instructie die ruiters dat correct kan leren, en ruiters die het geduld hebben om daar de tijd voor te nemen, ipv te gaan voor de ‘quik fix’ en het mooie plaatje, die zijn er imo dan weer veel te weinig in de huidige paardenwereld.
Babootje schreef:Caily schreef:En instructie die ruiters dat correct kan leren, en ruiters die het geduld hebben om daar de tijd voor te nemen, ipv te gaan voor de ‘quik fix’ en het mooie plaatje, die zijn er imo dan weer veel te weinig in de huidige paardenwereld.
Dat is niet zo mijn ervaring hoor. Ik ken er meer die dat heel netjes doen dan de enkelen die quick-fixen en een paard overvragen. Vooral mensen met veel ervaring weten wel dat je een paard daarmee niet heel houdt.
Wiwabalia schreef:Waar ik tegenaan loop in de paardenwereld is dat ik mij voor m’n gevoel tussen twee werelden begeef.
Met één been nog in de traditionelere wereld, en met één been in de paardvriendelijke wereld (met alle paddock paradises, clickertraining, verrijking enz).
En toch pas ik niet volledig in beide werelden. De een soms vastgeroest in het verleden maar de andere soms te zweverig voor mij.. soms voel ik mij daar wat alleen in.
Sanano schreef:Wiwabalia schreef:Waar ik tegenaan loop in de paardenwereld is dat ik mij voor m’n gevoel tussen twee werelden begeef.
Met één been nog in de traditionelere wereld, en met één been in de paardvriendelijke wereld (met alle paddock paradises, clickertraining, verrijking enz).
En toch pas ik niet volledig in beide werelden. De een soms vastgeroest in het verleden maar de andere soms te zweverig voor mij.. soms voel ik mij daar wat alleen in.
Er is ook een tussen weg hoor paarden die de hele dag lekker op het weiland lopen en nachts lekker op stal beetje zwart / wit dit.
Wiwabalia schreef:Waar ik tegenaan loop in de paardenwereld is dat ik mij voor m’n gevoel tussen twee werelden begeef.
[/quote]
Nicky1963 schreef:O, en ik mis een databank waarin alle medische gegevens van paarden opgeslagen worden door dierenartsen, zodat het gesjoemel in handel van afgekeurde c.q. voor het doel ongeschikte dieren afgelopen is. Zodat het niet meer mogelijk is om over de rug van een ongezond paard geld te verdienen en het arme paard en een nieuwe eigenaar te duperen.
Sentir schreef:Amber_anne schreef:Over hoefsmeden gesproken, hoefsmeden/bekappers die kunstof beslag kunnen plaatsen
Die zijn er welmaar veel willen het niet leren of kunnen het niet goed aanbrengen. Maar veel vragen er ook enorm veel voor om het te plaatsen vindt ik.
Sentir schreef:Amber_anne schreef:Over hoefsmeden gesproken, hoefsmeden/bekappers die kunstof beslag kunnen plaatsen
Die zijn er welmaar veel willen het niet leren of kunnen het niet goed aanbrengen. Maar veel vragen er ook enorm veel voor om het te plaatsen vindt ik.