Ik heb er geen naam bij gekregen, maar ik vermoed dat het bij mij in dezelfde klassering valt.
In 2010 ben ik van een paard op mijn schouder gevallen en ben ik na het maken van foto's naar huis gestuurd zonder diagnose. Enorm veel pijn, na een paar dagen kon ik weer autorijden... In die tijd werkte ik niet, dus ik heb zoveel mogelijk alles gedaan waarvan ik dacht dat ik het kon. Na zo'n half jaar kwam ik bij een chiropractor voor iets anders en die constateerde een piano-sleutelbeen. Geen last meer van gehad behalve afzakkende tassen aan die schouder en af en toe een afzakkende bh-band.
Afgelopen 4 januari ging ik languit achterover op platgereden sneeuw, de volgende dag weer last van die schouder en dat sleutelbeen stond toen echt een stuk hoger dan daarvoor. Niet zo heel veel pijn, dus gewoon naar het werk gegaan. Na anderhalve week kwam ik bij de huisarts, toch doorgestuurd. De volgende dag foto's en daarop was te zien dat het wel veel verder van elkaar geschoten was dan de eerste keer. Advies: 8 paracetamollen per dag en doorgaan met wat ik al deed voor zover mogelijk. Stil zetten zou een Frozen Shoulder kunnen opleveren. Die 9 heb ik nooit gehaald, maar wel zo'n anderhalve week 6. Nu een paar dagen zonder en het gaat goed. Af en toe voel ik het wel, maar niet extreem zoals de eerste keer. Ik ga ervanuit dat ik het zo zonder operatie red, daar waren ze in het ziekenhuis waar ik was ook vanaf gestapt voor deze mate van luxatie.