Ervaringen trektocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Ervaringen trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 22:33

Ja, de trektochten zijn populair dit jaar :+
Ik wil al jaren op trektocht, maar omdat nu alleen te doen trok mij tot heden niet aan. Nu echter wat vriendinnen gevonden met hun eigen paarden, waar ik vaak mee afspreek en waarmee het goed klikt. Dus nu staat er een trektocht op de planning.

Datum is ergens tussen 21 en 27 september. Zeg max 4 dagen, elke dag rond de 15 a 20 km. Meer of minder mag. Vertrek locatie is mijn eigen stalling Rijnstone Ranch, en daar willen we de laatste dag ook weer uitkomen. Mijn vriendinnen komen hier dan heen. 2 ruiters, 1 menner, met groom is tot nu toe de lijst

Alleen wat nu? Gaan we dit zelf helemaal uitzetten en verblijven voor ons regelen. Of gaan we dit uitbesteden, en aan wie dan? Wat kunnen we gemiddeld aan kosten verwachten (al is dat vooral even uitzoeken) en wat namen jullie mee op de trektocht zelf en wat lieten jullie "meerijden" of reed er niemand met een auto achteraan voor de spullen en hadden jullie alles mee?

Kunnen jullie ons een beetje op weg helpen???

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 22:37

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 22:42

ikke schreef:
Ik zou zeggen, begin hier mee te lezen, scheelt de helft aan tijd en typewerk: [VMR] Trektocht ervaringen gevraagd
:D

Ja, die had ik al gevonden maar dat topic richt zich vooral op het buitenland tot nu toe, en wij willen echt op de veluwe blijven met onze eigen dieren

Hingarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 23:20

In september is altijd de paarden vierdaagse in Zorgvlied, super leuk en gezellig.
Misschien niet helemaal wat je zoekt naar, de ritten worden uitgezet dus je volgt gewoon de pijlen.
Je slaapt wel steeds op dezelfde plek, dus in dat opzicht niet echt een trektocht.
Maar super gaaf om te doen en geschikt voor zowel ruiters als menners.

Op deze manier heb je geen stress om elke dag een overnachtingsplek te vinden.
En je rijdt toch elke dag tussen de 20 en 28 kilometer.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 07:17

Dat kun je vanaf die locatie prima zelf regelen, genoeg overnachtingen te vinden in die regio (maar wel op tijd boeken, paardenhotel putten is bijvoorbeeld nu al bijna vol in september)

Routes kun je uitstippelen via https://www.ruiterenenmennen.nl/

Overnachtingen kosten ons 5 jaar geleden ongeveer 25 euro per paard en 50 per persoon, zal nu iets meer zijn.

Wij hadden wel eens krachtvoer vooruit gebracht (voor vertrek rondje met de auto naar de verschillende adressen) maar verder gewoon heel beperkt spullen meenemen, zodat het in je zadeltassen past. Bij overnachting in huisjes is toch alles al aanwezig.

Veel plezier met de voorpret!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 07:30

Ik heb bij Kootwijk en omgeving zo iets gedaan met paardjes .
We hebben ons toen af laten zetten bij locatie 1. Elke locatie lag hemelsbreed 5 km van elkaar af, maar je kon, en dat deden wij ook, met grote lus daar 15 tot 20 km van maken.
Op 1e locatie hadden wij omdat we daar met auto naar toe gingen onze voorraad mee genomen.
Een deel daarvan hebben wij de 2e dag wandelend naar 3e locatie gebracht.
We hebben niks gemist. Bij 2e locatie zaten we 5 km van een campingwinkel af dus ook weer proviand kunnen scoren
Overigens hadden we in die locatie, pipo wagen, geen koelkast haha.
Qua paarden , tja 20 km is niet echt de wereld om te wandelen, wij reden niet. Dus om het uur laten grazen.
En op volgende locatie stonden ze weer lekker op de wei. Of paddock met hooi.
Ik vond het super leuk om te doen

Afbeelding
Thuis oefenen

Afbeelding
Bij de pipowagen in de ochtend klaar maken Afbeelding
Kootwijk aangekomen

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-26 18:14

Prachtig. Ik zit nu inderdaad te kijken naar wat er in de buurt mogelijk is qua overnachtingen (tips zijn welkom!) en ruiterenmennen ken ik al en ben ik ookal het 1 en ander aan het uitzetten. Mede ook omdat die overnachting tips geven.

Voordeel van de menwagen dat daar wel het 1 en ander op kan dus kan je wat qua eten en drinken meenemen. Spullen willen we of vooruit brengen en achter ons aan.

Ook heb ik nu contact met buitenritgids om het uit te laten besteden.

Hieper89

Re: Ervaringen trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 23:01

Ik lees mee!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 23:04

Zelf regelen is echt wel te doen ook leuk om te doen de voorpret
Maar niet te lang wachten met Boeken is echt zo vol allemaal.

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 07:47

Kijk ook eens bij Veluwe te Paard. Zij heeft veel ervaring en zit zelf ook op de Veluwe dus kent het gebied goed. Wellicht kan zij het een en ander voor jullie regelen.

chamion
Huisheks

Re: Ervaringen trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-26 09:00

De voorpret is inderdaad de helft van de ervaring. Ik ben alleen bang dat ik dingen ga vergeten :+ Maar goed, genoeg vrienden in de buurt die ik kan bellen dan :')

Ik heb nu al 2 routes uitgezet, alleen moet ik kijken of ik ze iets kan inkorten, omdat mijn gezelschap waarschijnlijk niet zulke lange route doen. Die zitten op max 15 km per dag. Zij hebben ook liever naar 1 locatie rijden met de trailers en dan daar diverse ritten te doen, maar pony laad een beetje moeilijk en zonder eigen trailer is het ook lastig trainen _-:( Dus ik zal ze moeten gaan overtuigen }:)