Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nu bedenk ik me ok kunnen wel x visje halen met de pony's SjonnieZ schreef:Jammer Pinky maar je vindt wel iemand. Die rit met CChany ziet er gezellig uit.
Jojonootje gezellig samen een frietje halen. Zou hou je het lekker luchtig voor jouw dochter.
En pjer.. veel plezier met jouw nieuwe koets.
pinkie87 schreef:Die bijrijder was echt 100% niks
Maandag andere waar ik meer hoop op heb.
Was gezellig vandaag ons rondje
[ Afbeelding ]
Jokonootje schreef:Wij hebben vandaag twee rondes gedaan. Helaas is mijn merrie nog steeds uit de running. Dus met mijn dochter eerst op pad samen met een vriendinnetje.
Aansluitend impulsief besloten om de trailer te parkeren, pony er weer uit en een rondje door het dorp en een puntzak Vlaamse friet gekocht en toen lopend door het dorp weer terug met mn dochter die een frietje zat te eten.
Het is een draak die pony maar dit soort acties vind ook die draak leuk.
[ Afbeelding ]
pjer schreef:wat leuk met de pony een frietje halen, heeft hij er ook een gekregen?
Wij hebben sinds kort een groom (vanuit het groom zoekt koetsier topic, Avelienvd) En vandaag sinds een tijd weer eens tweespan gereden.
[ Afbeelding ]
En vrijdag een koets gekocht (nummer 3) Dus binnenkort hebben we echt een mooie wagen voor lange ritten waarbij iedereen comfi kan zitten. De voorrem moet nog 'even' gerepareerd en daarna is hij gebruiksklaar.
Audesta schreef:Leuke rondjes zeg!
Ik heb sinds het weekend wat last van mogelijke hernia klachten dus ik doe even rustig aan... Hopelijk snel weer km's maken.
wel blij dat het al weer liets langer licht is in de avond SjonnieZ schreef:Bizar eigenlijk hè dat in zo’n klein land de temperaturen zo kunnen verschillen. Hier geen ijzel en sneeuw. Het heeft vannacht wel goed gevroren.
Voor de challenge is dit weer ook goed te zien. Vooral de km makers uit het noorden hebben een slecht rijmaand, lijkt het.
Caily schreef:Hier heeft de slechte rijmaand weinig met het weer te maken, al ben ik volgens mij de meest noordelijke deelnemer (samen met Naomi in de andere hoek).
Om te kunnen rijden is dit week inderdaad wat jammer, al is het hier qua rijden best begaanbaar omdat we veel op gras rijden. En de paarden zijn ook niet dom, die letten wel op en kunnen veel beter hiermee overweg dan wij. Misschien is dit zelfs beter dan natte/gladde kleigrond voor ze.
Maar vooralsnog hebben mijn paarden sowieso tot en met 5/2 vrij, waarschijnlijk nog wel langer.
puppy1128 schreef:Hier zit ik nu net niet op 100 km, voor ons doen in januari best veel, hij had nu veel minder last van het vuurwerk ellende waardoor we snel weer normaal op pad konden. 1 weekend ijs + stuiterend paard, ja dan ga ik zeker niet op pad.![]()
En een woensdag ochtend hele ochtend regen en in de middag geen tijd. Anders had ik nu minstens 130 gereden denk ik. Maar voor januari erg tevreden! De kou houdt ons niet tegen, zolang het maar rijdbaar is!
pjer schreef:de 'nieuwe' koets is een Leon doorloopwagen, hij is wat langer en breder dan onze vorige wagen waardoor de passagiers ook prettiger kunnen zitten en tevens kan ik via achter instappen ipv met mijn krukje. En het grootste voordeel: 2 bokstoelen waardoor we met zijn tweeen comfortabel en stevig voorop kunnen zitten. Als je met zijn 2-en op stap bent en voorop zit is de balans ook beter - de oude koets maakte dan bijna een wheelie.
Dus wel een heel fijne buitenrij koets hopelijk. De oude koets houden we wel voor het geval we ooit weer wedstrijden willen rijden.
Vandaag zouden we weer gaan mennen, maar het was spekglad door de ijzel, de paarden glibberden door de paddock.