Relive challenges #1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SjonnieZ

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 20:54

Jammer Pinky maar je vindt wel iemand. Die rit met CChany ziet er gezellig uit.
Jojonootje gezellig samen een frietje halen. Zou hou je het lekker luchtig voor jouw dochter.
En pjer.. veel plezier met jouw nieuwe koets.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 12:34

Ow wat een gezellige rondjes allemaal!!! Je bent ons op goeie ideeën nog met zak patatjes :') nu bedenk ik me ok kunnen wel x visje halen met de pony's

Ja vandaag zou er 1 komen masr dochter was ziek thuis dus die komt zaterdag kijken. Maar die voelt ook echt al goed en weet van vriendin dat het een hele lieve meid is dat scheelt al de helft

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 12:41

SjonnieZ schreef:
Jammer Pinky maar je vindt wel iemand. Die rit met CChany ziet er gezellig uit.
Jojonootje gezellig samen een frietje halen. Zou hou je het lekker luchtig voor jouw dochter.
En pjer.. veel plezier met jouw nieuwe koets.

Ja zo krijgt ze het plezier weer een beetje terug en is de pony weer leuk.
Het vervelende werk en de ego van de pony is even voor haar instructrice.

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 12:58

Wat een leuke rondjes allemaal!!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 16:24

Leuke rondjes zeg!

Ik heb sinds het weekend wat last van mogelijke hernia klachten dus ik doe even rustig aan... Hopelijk snel weer km's maken.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-26 16:47

pinkie87 schreef:
Die bijrijder was echt 100% niks
Maandag andere waar ik meer hoop op heb.

Was gezellig vandaag ons rondje

[ Afbeelding ]

Ja was gezellig! *\o/*

Jokonootje schreef:
Wij hebben vandaag twee rondes gedaan. Helaas is mijn merrie nog steeds uit de running. Dus met mijn dochter eerst op pad samen met een vriendinnetje.
Aansluitend impulsief besloten om de trailer te parkeren, pony er weer uit en een rondje door het dorp en een puntzak Vlaamse friet gekocht en toen lopend door het dorp weer terug met mn dochter die een frietje zat te eten.
Het is een draak die pony maar dit soort acties vind ook die draak leuk.

[ Afbeelding ]

Oh lekker!! En wat een leuke ervaring zo!

pjer schreef:
wat leuk met de pony een frietje halen, heeft hij er ook een gekregen?

Wij hebben sinds kort een groom (vanuit het groom zoekt koetsier topic, Avelienvd) En vandaag sinds een tijd weer eens tweespan gereden.
[ Afbeelding ]

En vrijdag een koets gekocht (nummer 3 :D ) Dus binnenkort hebben we echt een mooie wagen voor lange ritten waarbij iedereen comfi kan zitten. De voorrem moet nog 'even' gerepareerd en daarna is hij gebruiksklaar.

Oh toemaar! Wat voor koets is het?

Audesta schreef:
Leuke rondjes zeg!

Ik heb sinds het weekend wat last van mogelijke hernia klachten dus ik doe even rustig aan... Hopelijk snel weer km's maken.

Beterschap!!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 21:30

de 'nieuwe' koets is een Leon doorloopwagen, hij is wat langer en breder dan onze vorige wagen waardoor de passagiers ook prettiger kunnen zitten en tevens kan ik via achter instappen ipv met mijn krukje. En het grootste voordeel: 2 bokstoelen waardoor we met zijn tweeen comfortabel en stevig voorop kunnen zitten. Als je met zijn 2-en op stap bent en voorop zit is de balans ook beter - de oude koets maakte dan bijna een wheelie.
Dus wel een heel fijne buitenrij koets hopelijk. De oude koets houden we wel voor het geval we ooit weer wedstrijden willen rijden.

Vandaag zouden we weer gaan mennen, maar het was spekglad door de ijzel, de paarden glibberden door de paddock.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 11:48

Klinkt goed pjer.. en nu op naar vele veilige en plezierige km’s.

Over km’s gesproken. Lukt het daar een beetje in het noorden?
Hier in het zuiden leek het gisteren wel voorjaar vandaag vriest het licht, maar de berichten uit het noorden zijn niet te best.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 12:17

Bij ons is het goed te doen hoor. Alleen koud.
Gisteren gewandeld maar vergeten aan te zetten

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 12:41

het is hier vreslijk ijsbanen overal .... bm heeeft dus weer even tijdelijk vrij -O-

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 13:41

Hier gaat de kilometers ook niet zo hard. Afgelopen week kleine rondjes, deels door de deuk in mijn zelfvertrouwen, maar de grond is ook te hard om goed te kunnen rijden. Gelukkig geen ijsbaan hier.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 19:18

paddraigh schreef:
het is hier vreslijk ijsbanen overal .... bm heeeft dus weer even tijdelijk vrij -O-

Ja apart gisteren, ik begreep inderdaad dat het in delen van NL ijzelde en vroor.

Terwijl het hier in het zuiden zonnig was en 11 graden, leek wel een lentedag. Veel verschil.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 21:28

Hier kunnen we al dagen schaatsen op de straten.
Geen kilometers meer dus... Alles ligt onder een laag ijzel

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 23:16

Ben ook wel toe aan lente :') wel blij dat het al weer liets langer licht is in de avond

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 07:40

En er ligt weer sneeuw jawelop de ijzellaag!! en er komt nog veel meer… bah bah bah ik ben er zo klaar mee…

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 08:44

Bizar eigenlijk hè dat in zo’n klein land de temperaturen zo kunnen verschillen. Hier geen ijzel en sneeuw. Het heeft vannacht wel goed gevroren.
Voor de challenge is dit weer ook goed te zien. Vooral de km makers uit het noorden hebben een slecht rijmaand, lijkt het.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 09:12

Ja bizar is het..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 11:31

Hier heeft de slechte rijmaand weinig met het weer te maken, al ben ik volgens mij de meest noordelijke deelnemer (samen met Naomi in de andere hoek).

Om te kunnen rijden is dit week inderdaad wat jammer, al is het hier qua rijden best begaanbaar omdat we veel op gras rijden. En de paarden zijn ook niet dom, die letten wel op en kunnen veel beter hiermee overweg dan wij. Misschien is dit zelfs beter dan natte/gladde kleigrond voor ze.

Maar vooralsnog hebben mijn paarden sowieso tot en met 5/2 vrij, waarschijnlijk nog wel langer.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 11:41

Ik woon nabij Zwartemeer (Emmen drenthe noord oosten)
Onze niet te rijden km hebben helaas wel met het weer te maken. straten zijn onbegaanbaar wegens ijzel en nu dus sneeuw..
Spekglad is het helaas. (ze staan gewoon buiten op hun prive ijsbaan en weten precies waar ze niet en wel kunnen lopen) voordat ik mijn gladde optit af ben moet ik nog een stukje weg met weinig tot geen berm niet te doen. Maar ach komen nog genoeg dagen… al ben ik het goed zat. Ook met kinderen die de weg op moeten met auto nr het werk…

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 12:51

SjonnieZ schreef:
Bizar eigenlijk hè dat in zo’n klein land de temperaturen zo kunnen verschillen. Hier geen ijzel en sneeuw. Het heeft vannacht wel goed gevroren.
Voor de challenge is dit weer ook goed te zien. Vooral de km makers uit het noorden hebben een slecht rijmaand, lijkt het.

Ik ga zo nog een ritje maken, sorry noorderlingen...

Haha, nee hopelijk de noorderlingen ook weer snel. Iedereen is wel toe aan wat zachter weer ook. Al mogen we niet eens klagen tot nu toe dit jaar, weinig nattigheid en weinig wind.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:19

Caily schreef:
Hier heeft de slechte rijmaand weinig met het weer te maken, al ben ik volgens mij de meest noordelijke deelnemer (samen met Naomi in de andere hoek).

Om te kunnen rijden is dit week inderdaad wat jammer, al is het hier qua rijden best begaanbaar omdat we veel op gras rijden. En de paarden zijn ook niet dom, die letten wel op en kunnen veel beter hiermee overweg dan wij. Misschien is dit zelfs beter dan natte/gladde kleigrond voor ze.

Maar vooralsnog hebben mijn paarden sowieso tot en met 5/2 vrij, waarschijnlijk nog wel langer.

Ai een km vreter op rust. Hopelijk geen ernstige blessures of andere ongemakken.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:20

Nou januari gaan we niet halen maar goed dat had denk ik ook niemand verwacht.

Maar het is wel een mooi wintermeet punt en input voor februari.

Heeft er al iemand een leuk idee?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 13:22

Hier zit ik nu net niet op 100 km, voor ons doen in januari best veel, hij had nu veel minder last van het vuurwerk ellende waardoor we snel weer normaal op pad konden. 1 weekend ijs + stuiterend paard, ja dan ga ik zeker niet op pad. _O-
En een woensdag ochtend hele ochtend regen en in de middag geen tijd. Anders had ik nu minstens 130 gereden denk ik. Maar voor januari erg tevreden! De kou houdt ons niet tegen, zolang het maar rijdbaar is! :D

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 19:39

puppy1128 schreef:
Hier zit ik nu net niet op 100 km, voor ons doen in januari best veel, hij had nu veel minder last van het vuurwerk ellende waardoor we snel weer normaal op pad konden. 1 weekend ijs + stuiterend paard, ja dan ga ik zeker niet op pad. _O-
En een woensdag ochtend hele ochtend regen en in de middag geen tijd. Anders had ik nu minstens 130 gereden denk ik. Maar voor januari erg tevreden! De kou houdt ons niet tegen, zolang het maar rijdbaar is! :D

Ja jij bent het km vretertje van de maand inderdaad. Knap hoor zeker in deze koude maand.

Heb je een idee voor een februari challenge?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-26 13:33

pjer schreef:
de 'nieuwe' koets is een Leon doorloopwagen, hij is wat langer en breder dan onze vorige wagen waardoor de passagiers ook prettiger kunnen zitten en tevens kan ik via achter instappen ipv met mijn krukje. En het grootste voordeel: 2 bokstoelen waardoor we met zijn tweeen comfortabel en stevig voorop kunnen zitten. Als je met zijn 2-en op stap bent en voorop zit is de balans ook beter - de oude koets maakte dan bijna een wheelie.
Dus wel een heel fijne buitenrij koets hopelijk. De oude koets houden we wel voor het geval we ooit weer wedstrijden willen rijden.

Vandaag zouden we weer gaan mennen, maar het was spekglad door de ijzel, de paarden glibberden door de paddock.

Mooi! Klinkt wel heel goed! Vooral die 2 bokstoelen. Een wheelie klintk wel heel spannend haha!

Beterschap Caily!! :knuffel:
En wat een drama met die gladheid.

Veter is van zijn ijzers af en die heeft toch wel last van zijn voeten. Moet even kijken of hoefschoenen wat voor ons zijn :)