Wat doet een mens met oude paardenzadels/materiaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

koend

Re: Wat doet een mens met oude paardenzadels/materiaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 09:49

Hé zo een holzpferd met een echt zadel er op!
Wat een tof idee!
Dat ga ik maken voor mijn kleinkindjes en dan later voor de kleuterklas waar ik elk jaar kom met mijn paard als er leren rond het thema.
Alleen nog de schaafmachine bij mijn dochter halen. Plankjes heb ik en afgedankte zadels genoeg!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 06:50

Als ik de omschrijving van dat zadel zo hoor dan lijkt mij dat toch prima verkoopbaar...?

Dat je de kopijzers er niet meer bij hebt moet weinig uitmaken lijkt mij.
Het stikt immers van de zadels waarbij je er geen verschillende maten bij krijgt.

Weggeven kan natuurlijk altijd, maar voor een klein bedrag te koop zetten zou ik dan toch eerst proberen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 07:41

Hier iemand die heel blij wordt van oude (leren) zadels en ander tuig wat ik uit elkaar kan slopen om te hergebruiken :D Ik maak leren tassen en ben nu ook begonnen om leren tassen te gaan maken van oude zadels.
Afbeelding

nikkiponyFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 13:13

ik heb een hindernis gemaakt. je kan oude balken gebruiken en op maat zagen. ik had twee 25cm daar boor je dan een balk op en daarop lijm of leg je de oude zadels. tadaa!! een zelfgemaakte cross hindernis :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 20:02

Mijn oude leren ideal zadel is nooit opgehaald. Gratis aangeboden op eiland Tholen. Zadel is voor lederbewerking. Waarschijnlijk kapotte boom namelijk Afbeelding
Afbeelding

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 20:14

karuna schreef:
Ik heb een nieuw in verpakking vliegenmasker wat ik gewoon niet kwijt raak. Ook niet voor een fractie van de nieuwprijs. Een enorme hooi/waterbak die hier staat te niksen enorm ding maar niemand wil hem hebben paar keer bijna kwijt maar dan op het laatste moment gaat het niet door. Nagenoeg nieuwe halsters met bontvoering. Nope. :n

Ik ga daarom langzaam aan alles maar gebruiken/ophangen als decoratie. De hooi/waterbak wordt desnoods een enorme kweekbak voor groentes.

Voor nagenoeg nieuwe bonthalsters zijn toch wel liefhebbers? Anders houd ik me aanbevolen hoor ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 02:32

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 02:53

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 19:51

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 20:12

Ik ga er eens op neuzen. En fotos maken van wat er nog ligt. Alles wel groooote maat