Airbag / air jackets merken, ervaringen etc.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Airbag / air jackets merken, ervaringen etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 13:08

Point two had m met een paar dagen weer terug gestuurd maar had dus gedoe met de DHL/ Douane; ze wilden dat ik invoerrechten betaalde terwijl het natuurlijk geen nieuw product betrof. Dat had Point Two ook keurig aangegeven op de formulieren. Dus ben m uiteindelijk 2/3 weken kwijt geweest, terwijl het best dus al heel snel weer in NL was. Na heel veel mailen en bellen met DHL heb ik m toen terug gehad. Ik weet even niet meer wat ik kwijt was; dat ligt er ook aan wat je wil dat ze doen. Ze hebben op de site een prijslijst staan volgens mij. Ik heb het cannister systeem na laten kijken en ze hebben wat onderdelen vervangen en schoongemaakt (die 2 dingen kostte me niks). Kreeg m terug als nieuw, echt super goede service.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 20:32

Dat klinkt goed.. binnenkort dit ook maar eens oppakken. Ik zou m’n canister systeem ook wel eens willen laten checken.
Dank voor de toelichting pallatin

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:06

Ik heb vandaag een Freejump airvest gekocht bij Hypostore. Erg goed geholpen! Ze heeft hem ook even opgeblazen, vond de knal best hard :+
Het knelde alleen best bij mijn heupbotten. Er was niet echt een ander merk/model wat ik kon testen met opblazen.

Ook kan ik geen trui er onder of er overheen, ze zei daar dat ik het dan op kan lossen met een thermoshirt en baselayer. Ik ben alleen echt een trui/sweater liefhebber.. hoe doen jullie dit nu in de winter? Wel een trui oid er onder? Of er overheen? Jas wel of niet?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:10

EdkingEnzo schreef:
Ik heb vandaag een Freejump airvest gekocht bij Hypostore. Erg goed geholpen! Ze heeft hem ook even opgeblazen, vond de knal best hard :+
Het knelde alleen best bij mijn heupbotten. Er was niet echt een ander merk/model wat ik kon testen met opblazen.

Ook kan ik geen trui er onder of er overheen, ze zei daar dat ik het dan op kan lossen met een thermoshirt en baselayer. Ik ben alleen echt een trui/sweater liefhebber.. hoe doen jullie dit nu in de winter? Wel een trui oid er onder? Of er overheen? Jas wel of niet?

Als er geen trui onder past is dat ding veel te klein lijkt me.. De meesten zijn toch wel dusdanig verstelbaar dat je zowel met een dun shirtje als een winterjas kan rijden. Mijn Hit Air in ieder geval wel. Zou ook echt niet zonder kunnen. Kan moeilijk met deze temperaturen op buitenrit gaan in een dun thermoshirtje.. Nee een trui moet er echt wel onder kunnen..

Kleding erover mag nooit, hou dat even in de gaten. Anders kan het opblazen niet goed werken en dan heb je er nog niks aan.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:18

Mijn jas past ook onder mijn hit airs. Ik heb twee verschillende modellen. Eroverheen echt niet doen maar een trui of jas eronder moet kunnen lijkt mij.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:22

Heb idd ook een dunne ELT winterjas onder m’n hitair nu en straks verstel ik hem gewoon weer en kan ie de zomer weer in

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 20:24

Ik heb ook de Freejump en deze hoort wel echt aangesloten te zitten. In de winter inderdaad lastig. Ik heb een jas van horse pilot gekocht die er wel overheen kan, is daarvoor gemaakt. Ik rijd er nu niet meer dagelijks mee maar een thermo shirt en vest kon er bij mij wel onder gelukkig. Met uitstappen klikte ik hem dan los en jas weer aan.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:29

De freejump is volgens mij niet verstelbaar. Hitair dus wel?

Hoe wisten jullie dat je vest goed zat zonder van te voren het opgeblazen te hebben gehad?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:37

Hitair wel, maar alleen de onderste bevestiging, de bovenste niet. Daar heb ik me in vergist. Zat net tussen 2 maten in en koos de grotere met het idee dat ik dan inderdaad gewoon een winterjas aan kon maar 'm ook kon aansnoeren. Bleek dus alleen aan de onderkant.. Had dus beter de kleinere maat kunnen nemen en dan een verbreder ertussen zetten in de winter, die hebben ze blijkbaar ook. Ze hebben me gezegd dat als de onderste maar goed stevig zat het niet zo erg is dat de bovenkant wat los zat. Sowieso moet het best niet shocking klem zitten. Je moet gewoon overal voldoende ruimte hebben voor het opblazen. Maar dat is wel merk afhankelijk.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 22:35

Ik heb een point two en die kan gewoon over de jas heen. Eerlijk gezegd verstel ik m niet in de zomer/winter. Ik heb de maat toen uitgezocht nav hún maattabel. Lichaamslengte was t meest belangrijk voor de juiste maat zodat ook je onderrug goed beschermd is bij een val. Ik wilde juist geen aansluitend model, dan had ik wel een bodyptotector gekocht. Volgens mij weten ze bij Hypostore wel van wanten toch? Anders nog even navragen bij eventingshop?

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 23:33

Ik heb ook een hit air, en daar kan makkelijk een trui onder. Als het moet ook nog wel een (winter)jas erbij onder.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 15:00

Hitair en freejump zijn verschillende typen airbags.
Freejump is meer een "gilet" wat er redelijk netjes uitziet en ook vaak op dressuur/spring wedstrijden gedragen wordt. Die hoort redelijk nauwsluitend te zijn en is niet bedacht voor hele dikke truien of winterjassen eronder. Is ook echt gebasseerd op confectiematen

Hitair heeft ook een model dat eigenlijk met name voor eventing, zodat er nog een bodyprotector onder zou moeten kunnen. Dat hoeft niet, maar kan wel en daarom kan er ook een winterjas etc onder. meer one size fits all op een bepaalde lengte range, maar omvang past altijd. Ze zijn over het algemeen wat minder elegant om te zien voor dagelijks dragen.

Volgens mij heeft hitair tegenwoordig ook wel het gilet model, maar geen idee of die nauwsluitend hoort te zijn.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 15:15

Ik heb een Hitair en die is goed verstelbaar en kan zowel met shirt als jas, is soort bodywarmer, of meer zoiets als zwemvest

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 15:53

Volgens mij zit er ook een verschil in de bescherming. Die nauwsluitende modellen nemen volgens mij niet altijd de nek en kont mee. De plompere modellen over het algemeen wel.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 16:10

Nek wel, maar er zit idd geen omgeslagen kontstukje bij die nauwsluitendere modellen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 18:06

Hmm het maakt me wel wat aan het twijfelen om misschien toch voor de hitair te gaan ipv de freejump