Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Paulobi schreef:Naast de puur fysieke en medische kant heb je dan ook nog het feit dat dieren emoties van mensen of hun omgeving op zich kunnen nemen en daar ook klachten door kunnen ontwikkelen. Ik heb soms gesprekken met een dierentolk en de dieren - moet je hier op Bokt geloof ik niet echt mee aankomen, veel te vaag, maar voor mij op zich dus niet. Ik geloof er wel in dat dieren ons ook in onze ontwikkeling willen helpen en dat alles energie is, en wij constant energie met onze omgeving uitwisselen. Zo gaf de grote Tinker in het laatste tolkgesprek aan dat ze haar leven op fysiek gebied een onvoldoende gaf, maar mentaal en spiritueel een dikke voldoende. Soms hebben dieren het fysiek zwaar, maar nemen ze dat voor lief omdat ze op andere gebieden nog iets te doen hebben hier. Die wetenschap (voor mij, voor anderen vast totale onzin) maakt het voor mij nog lastiger om beslissingen te nemen. Ik kan ook de dierentolk weer vragen, maar die heeft geen röntgenapparaat. Misschien als aanvulling op het fysieke deel.
tamary schreef:Je ziet ze elke dag en dan vallen veranderingen minder op.
Filmen elke maand, foto's maken kan helpen en maak een lijst van wat moeten je paarden kunnen om volgens jouw de minimale kwaliteit van leven te hebben om paardwaardig te zijn. Dat is een checklist die je dus ook weer elke maand afvinkt/cijfers geeft afhankelijk van wat voor jouw het beste werkt.