[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 08:30

Wauw dat tweed jasje vind ik echt geweldig <3 Heel mooi bij de stijl ook. Knap zelf geknutseld! Zeker iets bijzonders

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 10:19

Super tof zeg! Vooral het eerste jasje vind ik heel bijzonder.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 11:04

Heel mooi jasje Amyz!
Welk merk/kleur is dat veertje? Heel chique, mogelijk ook wat voor mij

Aangezien ik graag op de zaken vooruit loop en mogelijk goed moet gaan zoeken. Ik heb nog een donkergroen en olijfgroen jasje waarmee ik in de toekomst graag wil gaan starten met mijn jonge merrie.

Afbeelding

Echter is de merrie een zwarte appaloosa met veel wit en grijs. Een wit dekje lijkt me niets, dan zie je precies hoe niet schoon de vacht dan is net als bij een lichte schimmel :+ . Maar qua kleur is ze zelf al vrij druk. Dus ik twijfel wat te doen qua dekje, en ook qua kleur broek. Heb nu ook donkerbruine laarzen en een zwarte cap. Overweeg wel een zwart paar wedstrijdlaarzen te kopen als het bruin te druk wordt. Hebben jullie leuke suggesties? merrie in kwestie:

Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 11:48

Een wit dekje met groen randje? Met witte broek en zwarte of bruine laarzen en groen jasje is dat wel mooi denk ik.

Juniores

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 21:33

Ik zou het rustig houden, zwart dekje, witte broek, zwarte laarzen en cap en dan een jasje in kleur naar keuze.

Edit: of dekje en jasje dezelfde kleur.

Wel een gaaf paard!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 21:51

@Eef, de kleur is Striking Valley van ES.
Knappe paardjes! Ik zou het ook rustig houden. Bijvoorbeeld alles zwart en dan jasje en dekje dezelfde kleur. Een wit dekje zou wel kunnen maar dan wel met een rand eromheen denk ik. Dan breekt het namelijk iets meer dan dat je volledig wit doet. Misschien dat je iemand kent om een keertje zo'n soort dekje te proberen? Denk dat bij je merrie veel kleuren passen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 01:48

Ik vind gekleurde dekjes nooit zo goed staan in de dressuur. Op de schimmels en andere lichte paarden heb ik juist witte dekjes met een gekleurde rand in de kleur van het jasje gehad. Dan komt het wit van broek ook nog eens terug en dat staat juist stuk rustiger en netter.
Ik zou verder wel kiezen voor alles dezelfde kleur, dus tuig, laarzen en cap. En dan dus dekje met bies in kleur van jasje.

Staat bij de stippels hier in de buurt ook het beste.