Met je pony tussen de paarden starten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Met je pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:06

Ik zou nog maar heel lang op die wolk blijven zitten, Different. Je hebt hem verdiend!!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:23

Wendeltje schreef:
Wat superleuk!
M'n foto staat in Uitgelicht!

Heel gaaf!

En gefeliciteerd Different! Superleuk en knappe hackney!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 16:19

Knappe Tani! Bekende bak :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 14:28

different1 schreef:
Vorig jaar geloof ik wel meegeschreven hier, maar 11 maanden niet gestart dus had weinig te melden.
Wel lekker mee blijven lezen, en nu toch wat te melden :D

Afgelopen vrijdag dus na 11 maanden met onze hackney van 21jr weer gestart in het Z1.
We reden in handicap met het Z2 en ZZ-L, maar ik weet niet of de uitslag ook in handicap was want heb de prijsuitreiking gemist :+
Want ja, we zijn wel een beetje een vreemde eend tussen het dressuurgeweld (klein vosje met heel veel wit, en heel veel beweging) dus voor de prijzen doen we niet echt mee...
Maar vrijdag dus wel! *\o/*
Ik ging m'n protocol halen en er lag een oranje lintje bij!
OMG :wow: :):)
Ruim 61,5% en dus een 1e plaats!

Ik zit dus nog even op m'n roze wolk <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Super knap!! Gefeliciteerd!!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 07:56

Mag ik me hier ook melden?
Ik lees al een tijdje mee, we hebben afgelopen jaren best wat oefenspringen/oefencrossjes gestart, maar gaan nu voor het eggie eeens een dressuurwedstrijd starten.
Ik ben heel benieuwd, pony is niet de jongste meer, maar hij lijkt dressuur steeds leuker te vinden. Voor ons beide is het al lang geleden dat we gestart zijn (beide voor het laatst rond 2010/2011 geloof ik, ik dressuur, hij enkel springen). Dus ik ben heel benieuwd

En nog gefeliciteerd Different, heel erg gaaf!!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 18:12

Ik wil nooit teveel op internet kwakken maar ik ben zo blij.
Door omstandigheden zochten wij iemand erbij voor Brix. En laten we nu de perfecte match hebben gevonden! Brix kan zijn kinder-pony carrière opnieuw starten. Echt: de combinatie is te schattig. Ruitertje heeft al een pony gehad, die is helaas overleden- dus weet wat de Klusjes en verantwoordelijkheden inhouden. Hij mag van moeder alleen les rijden, niet vrij. Er wordt meerdere keren per week geïnvesteerd in privé les. Rijden vanuit het been, handen voor. Eerst lopen, dan pas netjes lopen. Prima.
Nu gaan ze morgen een F 10 proef rijden. En ik ben met vakantie ;( Uiteraard helpt mijn dochter maar ik vind de combi zo leuk! En nu mis ik het eerste proefje. Op insta zag ik foto’s van Brix tijdens een wasbeurt. Te schattig.
(Netjes gevraagd: “mag ik foto’s plaatsten op insta”.) Echt, dit is een lot uit de loterij! Pony vind het kind ook helemaal geweldig.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 20:06

Different, wat een gave foto's!

Rien10, wat superfijn! Nou word ik oprecht nieuwsgierig he.

Wij liggen er even uit. Naat heeft in beide voorvoeten ontstekingen in het kroongewricht. Niks ernstigs volgens de veearts, maar wel ff stapje terug.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 22:37

Welkom LoveBodin. Leuk dat je mee komt kletsen :)

Rien10, wat ontzettend fijn dat het zo goed klikt!

Wendeltje, dat is schrikken! Hopelijk geneest het snel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 00:00

Wendeltje schreef:
Different, wat een gave foto's!

Rien10, wat superfijn! Nou word ik oprecht nieuwsgierig he.

Wij liggen er even uit. Naat heeft in beide voorvoeten ontstekingen in het kroongewricht. Niks ernstigs volgens de veearts, maar wel ff stapje terug.

Oef. Hoe lang heeft het nodig voor herstel? Beterschap.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 06:53

Rien10 wat leuk! Zo fijn als alles zo lekker klikt <3

Wendeltje, oei, dat is balen! Hoe lang zouden jullie uit de running zijn?

Bedankt voor de complimenten.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 10:43

Wat fijn dat je een ruitertje hebt, Rien!

Vervelend Wendeltje, beterschap!

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 20:29

Wij zijn er voorlopig wel even uit. Ze is vrijdag in beide voeten ingespoten. Toen de naald erin werd gezet, spoot het vocht eruit. Zo sneu, wat zal ze er last van hebben gehad, maar ze blijft gewoon voor me lopen.
Voorlopig een week boxrust met 3x 10 minuten stappen. Zaterdag mag ik erop om te kijken hoe ze loopt.
Hou m'n hart vast, ze is nu veel te mak.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 20:44

Sterkte Wendeltje, en beterschap voor je paard :(:)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-25 23:39

Jeetje Wendeltje, wat heftig!
Ik hoop echt dat ze snel weer wat opknapt :(:)

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 11:02

Hoe liep ze Wendeltje?

Hier gisteren weer een proefje gereden op de Verenigingskampioenschappen. Kreeg 184 punten (middenmoot in mijn ring) met als opmerking ‘mooi paard’. Valt dus blijkbaar niet eens op dat het echt een pony is :D
Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 11:23

Ik wilde hetzelfde zeggen als die jury haha. Leuk dier!

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 17:09

Dankjewel!
Nog een mooie foto gemaakt door de fotograaf. Blij met hoe hij hier loopt, hij wil nog wel eens in elkaar drukken en te diep komen.

Afbeelding

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 11:32

Wat een mooi dier Anja-Joost!

Maar loopt nog niet zoals zou moeten. Vandaag weer contact gehad met de veearts die me de boodschap gaaf dat ik vooral geduld niet hebben. Ik moet er de komende 2 weken iedere dag op. Goed losstappen en 5 minuten draven. Volgende week vrijdag weer controle.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 11:48

Balen zeg.. geduld hebben is zo lastig :(:)

Ctje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 15:42

Dat is fijn Rien altijd leuk om een nieuwe kinder-pony carrière te starten met een nieuw ruitertje. Maar rij jij dan Brix zelf niet meer of is dat voor erbij? Zo leuk geniet er van.

Hoi Lovebodin, gezellig dat je erbij komt! Nou jou pony zal vast nog wel een aantal jaren mee kunnen hoor. Mijn IJslander is inmiddels 28 jaar en daar kan ik nog gewoon mee rijden. Sterker nog, met er naast wandelen heeft ze een hekel. Het is omdat ik dat soms wil, maar als het aan haar ligt ga ik er op en rijden we gewoon een ritje. Leuk dat je weer de wedstrijden op wil pakken

mooie pony en apart kleurtje Anja_Joost.

Dat is minder Wendeltje. Hopelijk is Naat snel weer de oude.

inmiddels hebben we hier ook weer het een en ander achter de rug qua wedstijden. Momenteel is het vrij rustig.
Week of 3 geleden deed mijn dochter nog mee met een Marathon onder het zadel. Het regende wel wat en het was op gras, dus dan doet ze altijd voorzichtig. Onze pony's hebben geen hoefijzers dus kunnen dan ook geen schroeven/stiften in draaien. Maar uiteindelijk toch nog 2de met Whisper en met Cassidy 5de. Er waren 2 prijzen en daar zat ze dus net bij. Dat werd een strik en een halstertouw. Helemaal prima. Ben altijd blij met halstertouwen.

2 weken geleden mochten beide pony's dus naar de Brabantse Kampioenschappen in de 90 cm springen. Dat had ik helemaal niet verwacht dat ze beide zouden mogen. Heel leuk dus. Met Cassidy basisparcours foutloos en mocht ze door naar de barrage. dus dat was natuurlijk al helemaal geweldig. Whisper had helaas 2 balken in het basisparcours en werd 13de. Cassidy had 2 balken in de barrage en werd 8ste. Mijn dochter was er helemaal tevreden mee. Zowat het hele seizoen werd de barrage niet verhoogd. Alleen bij 1 wedstrijd hebben we dat gehad en dan bij de kampioenschappen dus. Buiten onze pony's waren er nog 2 andere pony's waaronder 1 haflinger. Dus de pony's komen toch wat meer op zo te zien.

En volgende week woensdag is het jumpin de Weel. Dat is voor het springen van Woe t/m Zondag. Dat is zo'n meerdaagse wedstrijd met camping en stalling voor de paarden. Dus dat wordt een drukke week. Mijn dochter blijft daar op de camping in een tent samen met een vriendin en Cassidy daar op stalling en wij zelf rijden heen en weer. Dus we hebben een drukke week voor de boeg volgende week.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 22:58

@Ctje5 Ik rijd hem momenteel alleen en ik vind 6 a 7 dagen per week teveel.