Relive challenges #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pjer

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 11:16

hahaha ik opende de challenge en had hem gelijk al gehaald :-) doen we het stiekem toch goed ondanks dat we vinden dat we niet genoeg rijden dit jaar. (iets met nog steeds druk na verhuizing en proberen de boel op orde te krijgen)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 12:57

Goed bezig pjer.
Ik pas de komende tijd effe voor challenges. Ik rij Iwan niet of Max voor 20 minuten in stap dus aanmelden heeft geen zin.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 13:51

Cchanny schreef:
Hierbij de challenge:

Hey! Ik heb voor ons een uitdaging gecreëerd. Neem maar eens een kijkje en zie of jij samen met mij de finishlijn kan bereiken! https://www.relive.com/challenge/invite/v4dp8mvf77dzpj

Leuk dat je er weer een gemaakt hebt!

En totaal begrijpelijk dat de motivatie minder is, hoe gaat het nu? Werken de pijnstillers?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 15:25

Ach ja CChany jij sukkelt ook met jouw paard. Hoe gaat het nu?

Fijn sabbientje dat je vooruitgang merkt.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 23:15

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 09:23

gisteravond lekker uitgewaaid op het strand.
En gezandstraald in de duinen hahahaha

Die 100km is hier ook nog wel een een dingetje. Deze maand nog maar 3 ritten gemaakt. Waarvan die van gisteren met 7.8km de langste was.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 09:55

Lief dat jullie er naar vragen :)

Morgen geef ik de laatste pijnstiller. Hij oogt dat hij er weinig last van heeft. Hij heeft namelijk dagelijks zijn dolle 5 minuten en dan gaat ie helemaal uit zijn stekker en heel hard rennen.

Het bultje lijkt nu wel wat zachter te worden en minder. Morgen ga ik bellen voor een afspraak te maken voor de controle.
Mentaal vind hij het vreselijk, hij staat uren voor het hek te wachten. Dus ik heb nu illigaal 3x een stukje met hem gewandeld.
Lichamelijk groeit hij ook weer dicht .. dus hopelijk snel goed nieuws.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 09:55

Lekker dat een aantal kilometervreters de challenge al hebben gehaald! 8-)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 18:50

Cchanny schreef:

Morgen geef ik de laatste pijnstiller. Hij oogt dat hij er weinig last van heeft. Hij heeft namelijk dagelijks zijn dolle 5 minuten en dan gaat ie helemaal uit zijn stekker en heel hard rennen.

Het bultje lijkt nu wel wat zachter te worden en minder. Morgen ga ik bellen voor een afspraak te maken voor de controle.
Mentaal vind hij het vreselijk, hij staat uren voor het hek te wachten. Dus ik heb nu illigaal 3x een stukje met hem gewandeld.

Oww nog even afwachten dus, soms is wat doen ook al moeten ze stil staan soms beter dan de dolle minuten

Wij binnenkort afspraken voor nox.. kijken of hij EOTRH heeft

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 23:32

Geduld is een schone zaak bij dit soort blessures, maar ja, leg dat maar eens aan jouw paard uit.

Chips Pinkie ik hoop voor jullie dat het dat niet is.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 08:06

pinkie87 schreef:
Cchanny schreef:

Oww nog even afwachten dus, soms is wat doen ook al moeten ze stil staan soms beter dan de dolle minuten

Wij binnenkort afspraken voor nox.. kijken of hij EOTRH heeft

Als ik hem volledig stil moet zetten als in stalrust, dan overleefd hij dat niet. Dan weet ik dat hij binnen de korste keren maagzweren heb of hij klimt weer over de staldeur heen..

Klinkt aangrijpend, maar ik hoor zoveel paarden die opknappen nadat de tanden er uit zijn gehaald. :knuffel:

SjonnieZ schreef:
Geduld is een schone zaak bij dit soort blessures, maar ja, leg dat maar eens aan jouw paard uit.

Ja dat dus.. en leg het ook maar uit waarom de rest wel mag rennen en weg gaat voor te rijden. -O-

Hij lijkt het nu ook een beetje op te geven ofzo.. tijdens het poetsen loopt hij al weg. Hersenwerkjes is hij te gefrustreerd. Dus die worden ook een kant op gegooid.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 09:00

Troost je, Iwan is super sociaal en normaal de kuddeleider. Hij staat al weken op een revalidatie weitje, achter stroom, zodat hij niet kan klooien over het hek. hij vindt het vanaf dag 1 prima zo. (Dat geef bij hem aan dat er echt wel sprake is van pijn)
Maar hij mist wel het sociale contact en daarom laat ik hem ‘s avonds met een rustige kudde genoot samen kroelen in een kleine paddock. Is dat niet wat voor veter?

Het is trouwens wel normaal dat ze zich er op een gegeven ogenblik aan over geven.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 09:21

SjonnieZ schreef:
Troost je, Iwan is super sociaal en normaal de kuddeleider. Hij staat al weken op een revalidatie weitje, achter stroom, zodat hij niet kan klooien over het hek. hij vindt het vanaf dag 1 prima zo. (Dat geef bij hem aan dat er echt wel sprake is van pijn)
Maar hij mist wel het sociale contact en daarom laat ik hem ‘s avonds met een rustige kudde genoot samen kroelen in een kleine paddock. Is dat niet wat voor veter?

Het is trouwens wel normaal dat ze zich er op een gegeven ogenblik aan over geven.

Hij staat 'gewoon' in de kudde :) Dus niet alleen.

Maar fijn dat je het met Iwan zo kan oplossen!
Heb je het idee dat het wel beter word? Heeft hij ook pijnstilling?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 14:22

Cchanny schreef:
SjonnieZ schreef:

Hij staat 'gewoon' in de kudde :) Dus niet alleen.

Maar fijn dat je het met Iwan zo kan oplossen!
Heb je het idee dat het wel beter word? Heeft hij ook pijnstilling?

Helaas niet. Ik mag 2x per week 30 minuten buiten stappen.. dat heb ik deze week voor het eerst gedaan. Bij ons is vrijwel alles een beetje vals plat. Bij minuscule dalingen zie dat meteen in z’n gedrag. Kleinere stapjes en rommelen in de mond terwijl hij aan een lange teugel loopt.

Pijnstilling krijgt hij niet. Over 2 weken wordt de artrose met PRP behandeld.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 18:27

oliebol, dat is echt naar..

Prp ken ik niet, ga mij eens inlezen

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 23:58

SjonnieZ schreef:

Nee hoop het ook niet maar is wat het is als het wel zo is. Al ben ik niet zo zorgzaam type dus moet daar dan wel wat in bij schaven O:)

Maar wat een blessure drama's zo om te lezen. Hoop echt dat dat ons beetje gespaard blijft.
Lijkt mijn echt zo moeilijk

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-25 08:25

pinkie87 schreef:
Maar wat een blessure drama's zo om te lezen. Hoop echt dat dat ons beetje gespaard blijft.

Het onbezorgd plezier maken met je paard word op deze manier wel minder. Net als de motivatie..
Vorig jaar het eerste jaar blesure/gedoe vrij geweest na al die jaren..

Begin er wel mooi klaar mee te raken. -O-

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 08:57

Wat een pech bij een aantal…

Lilly staat ook twee weken stil, maar dat is (gelukkig) omdat ik op vakantie ben. Heel benieuwd hoeveel energie erin zit zondag :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-25 09:31

Dat word vasthouden en hopen op het beste? :P Of heeft ze daar niet zo veel last van?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 10:38

Cchanny schreef:
pinkie87 schreef:

Het onbezorgd plezier maken met je paard word op deze manier wel minder. Net als de motivatie..
Vorig jaar het eerste jaar blesure/gedoe vrij geweest na al die jaren..

Begin er wel mooi klaar mee te raken. -O-

Ja snap ik heel goed! Hier zonder veel blessureleed ook wel echt vorig jaar dip gehad door alle gebeurtenissen toen ook nog gedacht alles te koop te zetten. Nu rijden we hier ook weinig door mijn lichaam die niet mee wetkt

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 11:15

Hang on to dear life chantalla }>

Van blessureleed word je idd niet vrolijk.. helaas de lastige kant van onze hobby.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 23:11

Normaal haal ik de 100 in een maand wel. Maar ben net 3 weken op vakantie geweest, dus dit keer niet. Maar niks te klagen dus, haha.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 12:27

Kom hier nog geen eens op de helft hahha

Iets met heb deze week de kinderen, volgende maand kan ik iets meer voor elkaar krijgen

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 21:07

Ik kan weer activiteiten uploaden en omzetten naar paardrijden *\%/* Meer mensen die dit al ontdekt hadden?

Even bedenken of ik alle gemiste ritten alsnog ga uploaden, wel leuk ook voor de bokaal.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 21:29

Ik heb premium maar kan geen foto's meer toevoegen zonder dat ik een filmpje maak.. jammer maarja..