[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 08:33

Ik had een poosje terug ook een lemieux kudos besteld en die was ook belachelijk groot. Mijn paard heeft 6’6 van Horseware maar deze was denk ik wel 2 maten groter.

Ik weet alleen niet meer of dat de gladiator of een andere was.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 08:49

Die van Lemieux valt bij mijn PRE inderdaad ook veel te lang. Vooraan goed, maar omdat hij te lang is, trekt hij toch vooraan. De Rambo protector ligt dan beter.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 09:55

Ik heb ook altijd de Protector gehad maar vorig jaar overgestapt op de lemieux kudos gladiator. Maar die heb ik wel een maat kleiner moeten kopen want die was idd erg lang

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 12:55

Muze schreef:
MyChoice schreef:
Ik vind de sunshower zodra de zon schijnt vanaf 16/17 graden te warm al. En dat bij een pony met PSSM, die dus snel kouwelijk is.

Ik twijfel erg.
Zoek iets voor dagen zoals begin deze week: veel wind, veel regen, maar net te warm voor een regendeken vind ik althans…

Daar gebruik ik de sunshower juist graag voor :j easily tot rond de 20 graden.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 21:05

Ah, bijzonder dat het zo verschilt, die lengte bij sommige paarden en bij andere weer precies past.
Vond het een mooie deken, dus misschien ga ik hem toch nog een keer bestellen in 191 dan.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-25 22:18

Dank jullie wel voor alle gedeelde ervaringen! Ik heb zojuist de LeMieux Kudos Gladiator deken in een maat 183 gekocht, een maatje kleiner dan normaal. Hopelijk past hij want hij was nu maar € 111,- (bij www.oldmillsaddlery.com) :D *\o/*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 20:36

Heeft iemand de nieuwe lemieux aeroguard al in het echt gezien? Lijkt me op basis van de omschrijving een fijne vliegendeken.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 19:12

Bucas buzz off: met vaste hals of afneembare…
Ik twijfel. Eigenlijk voor bv keer wandelen of als we ergens heen zouden gaan, op de paddock op dit moment weinig vlieg irritatie.
Maar vind t wel fijn om een deken te hebben liggen, geen haast en wil er eentje via marktplaats.
Maar weet niet of de afneembare hals prettig is in gebruik?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 19:20

manzano schreef:
Heeft iemand de nieuwe lemieux aeroguard al in het echt gezien? Lijkt me op basis van de omschrijving een fijne vliegendeken.

Naar deze deken ben ik ook erg benieuwd!

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:19

Figo88 schreef:
Dank jullie wel voor alle gedeelde ervaringen! Ik heb zojuist de LeMieux Kudos Gladiator deken in een maat 183 gekocht, een maatje kleiner dan normaal. Hopelijk past hij want hij was nu maar € 111,- (bij https://www.oldmillsaddlery.com) :D *\o/*

Betaal je veel invoer als je de deken daar besteld?

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 15:28

Muze schreef:
Bucas buzz off: met vaste hals of afneembare…
Ik twijfel. Eigenlijk voor bv keer wandelen of als we ergens heen zouden gaan, op de paddock op dit moment weinig vlieg irritatie.
Maar vind t wel fijn om een deken te hebben liggen, geen haast en wil er eentje via marktplaats.
Maar weet niet of de afneembare hals prettig is in gebruik?

Wat bedoel je met prettig in gebruik? Of het comfortabel is voor je paard?

Ga je voor goedkoop: vaste hals. Ga je voor op en af kunnen doen: losse hals.

Zoiets is met klittenband en kind kan de was doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:38

Vaste hals is niet perse goedkoop. :+ Ik wil met vliegendekens juist vaste hals. Dat vind ik veel comfortabeler voor paard. Zowel tegen de vliegen, maar ook omdat die bevestigingen toch extra warmte geven of hoe moet ik het noemen. Ik vind de hals mooier liggen bij een vaste als bij een afneembare, die willen ook nog wrl eens opkloppen met grazen en dan dus een bloot deel hebben weer. Ik heb nog nooit de hals eraf willen halen bij een vliegendeken. Ja, s nachts op stal en dan klapte ik hem gewoon terug.

Alleen bij regen vliegendeken haal ik hem soms eraf, maar zelfs daar zit die juist bijna altijd op.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 19:30

maxie schreef:
Figo88 schreef:
Dank jullie wel voor alle gedeelde ervaringen! Ik heb zojuist de LeMieux Kudos Gladiator deken in een maat 183 gekocht, een maatje kleiner dan normaal. Hopelijk past hij want hij was nu maar € 111,- (bij https://www.oldmillsaddlery.com) :D *\o/*

Betaal je veel invoer als je de deken daar besteld?

Volgens mij niet. Bij het afrekenen kwam er iig niks bij.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 21:16

Nee, dat komt ook pas als ze bij de douane komen. De meeste buitenlandse webshops rekenen niet de Nederlandse btw en alles wat er nog meer bijkomt. Dat wordt berekend zodra het bij de douane binnen komt en dan krijg je dus nog een rekening van aantal procent van de nieuwprijs die je eerst moet voldoen voordat het überhaupt bezorgd wordt.
Je krijgt een rekening over de btw, inklaringskosten en kan ook nog invoerrechten moeten betalen

Daarom is uit Engeland bestellen (of een paard kopen) niet meer interessant sinds de brexit. Want de EU heb je geen invoerrechten, alles daarbuiten wel.

Dus reken op 21 procent btw(over alles, dus product, verzendkosten, eventuele verzekeringskosten en de invoerrechten) en als het boven de 150 euro komt is het ook nog tussen de 0 en 17 procent invoerrechten, ook weer berekend over verzendkosten, prijs van het product zelf en eventuele verzekeringskosten. Inklaringskosten zijn een vast bedrag en is afhankelijk van welke pakketdienst.

Het wil ook nog wel eens lastig zijn als de winkel de originele prijs erop zet en niet de aanbieding. Dan wordt het dus berekend over de originele en ben je ineens meer geld kwijt.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-25 08:42

Er zijn ook winkels waarbij zij de kosten betalen. Zo heb ik al vaker iets bij LeMieux zelf besteld en nog nooit iets extra's hoeven te betalen. Laten we maar hopen dat dat in dit geval ook zo is. We gaan het zien :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 14:04

Maar als je vanuit NL bij lemieux besteld kom je ook bij de 'Nederlandse' site uit. Die voeren sowieso al een hoop in en zit al prijsverschil in de engelse en Nederlandse, waar dus en de wisselkoers maar ook de extra kosten al in berekend zijn. Een normale Engelse webshop zoals waar jij besteld hebt berekend het niet. Staat ook op hun site, daarom heb ik spullen via hen bij vriendin in Engeland laten bezorgen.

Bij uit het buitenland bestellen moet je dus altijd even goed de faq lezen. Want er komt dus nog wel een bedrag bij wat je moet betalen voordat het bezorgd wordt.

Afbeelding

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-25 14:38

MyWishMax schreef:
Maar als je vanuit NL bij lemieux besteld kom je ook bij de 'Nederlandse' site uit. Die voeren sowieso al een hoop in en zit al prijsverschil in de engelse en Nederlandse, waar dus en de wisselkoers maar ook de extra kosten al in berekend zijn. Een normale Engelse webshop zoals waar jij besteld hebt berekend het niet. Staat ook op hun site, daarom heb ik spullen via hen bij vriendin in Engeland laten bezorgen.

Bij uit het buitenland bestellen moet je dus altijd even goed de faq lezen. Want er komt dus nog wel een bedrag bij wat je moet betalen voordat het bezorgd wordt.

[ Afbeelding ]

Dat is dan zuur, maargoed, niks meer aan te doen.
En ik bestel wel echt bij LeMieux.com, niet bij de Nederlandse LeMieux site. En bij LeMieux.com staat ook dat je niks extra's hoeft te betalen, helaas zal ik dat nu dus wel nog moeten doen. Ach ja, weet ik dat voor een volgende keer :')

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 14:56

Ik bestelde alijdmij WB dekens in de UK, was aanzienlijk goedkoper en destijds ook veel meer keus. Na de Brexit is het niet meer interessant.

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 20:45

manzano schreef:

Ik vond hem tegenvallen. De stof voelt wat plastic aan. Denk dat dit erg warm wordt in de volle zon.

De pasvorm was ik het meest teleurgesteld over. De Arika deken ligt heel mooi op mijn paard maar ik vind wat meer schoudervrijheid wel prettig. Vandaar dat ik goede hoop had op dit nieuwe model.

De schoudersplit lijkt veel ruimte te geven op de plaatjes maar dit is in het echt totaal niet.

Ik heb hem dus terug gestuurd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 14:32

Maaraatje schreef:
manzano schreef:

Ik vond hem tegenvallen. De stof voelt wat plastic aan. Denk dat dit erg warm wordt in de volle zon.

De pasvorm was ik het meest teleurgesteld over. De Arika deken ligt heel mooi op mijn paard maar ik vind wat meer schoudervrijheid wel prettig. Vandaar dat ik goede hoop had op dit nieuwe model.

De schoudersplit lijkt veel ruimte te geven op de plaatjes maar dit is in het echt totaal niet.

Ik heb hem dus terug gestuurd.

Jammer dat ik het nu net lees. Hij is net bezorgd....

Ik heb onlangs wat besteld in de UK en moet inklaringskosten en btw betalen. Dat regelt PostNL zodra het pakket in NL aankomt, niet de webshop.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 17:06

MyWishMax schreef:
Nee, dat komt ook pas als ze bij de douane komen. De meeste buitenlandse webshops rekenen niet de Nederlandse btw en alles wat er nog meer bijkomt. Dat wordt berekend zodra het bij de douane binnen komt en dan krijg je dus nog een rekening van aantal procent van de nieuwprijs die je eerst moet voldoen voordat het überhaupt bezorgd wordt.
Je krijgt een rekening over de btw, inklaringskosten en kan ook nog invoerrechten moeten betalen

Daarom is uit Engeland bestellen (of een paard kopen) niet meer interessant sinds de brexit. Want de EU heb je geen invoerrechten, alles daarbuiten wel.

Dus reken op 21 procent btw(over alles, dus product, verzendkosten, eventuele verzekeringskosten en de invoerrechten) en als het boven de 150 euro komt is het ook nog tussen de 0 en 17 procent invoerrechten, ook weer berekend over verzendkosten, prijs van het product zelf en eventuele verzekeringskosten. Inklaringskosten zijn een vast bedrag en is afhankelijk van welke pakketdienst.

Het wil ook nog wel eens lastig zijn als de winkel de originele prijs erop zet en niet de aanbieding. Dan wordt het dus berekend over de originele en ben je ineens meer geld kwijt.

Heb de deken ook besteld bij die webshop uit de UK en hij is vandaag al bezorgd (na 2 dagen) en hoefde dit keer niks bij te betalen.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-25 17:59

Oh, dat geeft hoop! Bij mij zou hij vandaag ook bezorgd worden, maar ze hebben gewoon niet aangebeld en nu kan ik de deken waarschijnlijk morgen bij het afhaalpunt ophalen. Fingers crossed dat ik ook niks hoef te betalen :Y)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 19:00

Ik kreeg de rekening van inklaring paar dagen na de bezorging. Op zich kan je dan weigeren te betalen en sturen ze terug zeggen ze (wat dan dus niet kan), maar ik heb het maar gewoon netjes betaald.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 23:27

De stof viel me nog enigszins mee. Wel veel te groot stuk gevoerd van binnen, dus dat wordt wel warm denk ik.
Helaas pasvorm niet goed. De buikflap sluit mooi aan, maar vind dat daardoor de loop split trekt en de buik singels zijn aan de korte kant.
Tot zover mijn review ;)
Morgen maar even proberen of ik een Rambo Protector kan scoren. Volgens mij is dat toch een van de luchtigste opties.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 00:13

Ik heb de protector en de bug buster en de bug buster vind ik luchtiger. Met de protector heeft mijn paard soms zweet plekken bij 30+ graden, met de bug buster had ze da pas van 35+ graden. Helaas trekt ze bug buster binnen de twee weken compleet aan de gort, de protector is veel sterker.
Ik vind de bug buster ook veel beter op maat vallen, de protector valt een halve maat langer uit dan andere dekens in die maat lijkt het wel, maar de buikflap is dan weer vrij klein in vergelijking. Alle dekens vab mijn paard zijn 125/175 horseware dekens dus ik vergelijk dan binnen hetzelfde merk.

Wel heb ik het idee dat ze het met de protector om niet per se warmer heeft dan paarden zonder deken, eerder in tegendeel.