Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muze schreef:MyChoice schreef:Ik vind de sunshower zodra de zon schijnt vanaf 16/17 graden te warm al. En dat bij een pony met PSSM, die dus snel kouwelijk is.
Ik twijfel erg.
Zoek iets voor dagen zoals begin deze week: veel wind, veel regen, maar net te warm voor een regendeken vind ik althans…
Figo88 schreef:Dank jullie wel voor alle gedeelde ervaringen! Ik heb zojuist de LeMieux Kudos Gladiator deken in een maat 183 gekocht, een maatje kleiner dan normaal. Hopelijk past hij want hij was nu maar € 111,- (bij https://www.oldmillsaddlery.com)![]()
Muze schreef:Bucas buzz off: met vaste hals of afneembare…
Ik twijfel. Eigenlijk voor bv keer wandelen of als we ergens heen zouden gaan, op de paddock op dit moment weinig vlieg irritatie.
Maar vind t wel fijn om een deken te hebben liggen, geen haast en wil er eentje via marktplaats.
Maar weet niet of de afneembare hals prettig is in gebruik?
maxie schreef:Figo88 schreef:Dank jullie wel voor alle gedeelde ervaringen! Ik heb zojuist de LeMieux Kudos Gladiator deken in een maat 183 gekocht, een maatje kleiner dan normaal. Hopelijk past hij want hij was nu maar € 111,- (bij https://www.oldmillsaddlery.com)![]()
Betaal je veel invoer als je de deken daar besteld?
MyWishMax schreef:Maar als je vanuit NL bij lemieux besteld kom je ook bij de 'Nederlandse' site uit. Die voeren sowieso al een hoop in en zit al prijsverschil in de engelse en Nederlandse, waar dus en de wisselkoers maar ook de extra kosten al in berekend zijn. Een normale Engelse webshop zoals waar jij besteld hebt berekend het niet. Staat ook op hun site, daarom heb ik spullen via hen bij vriendin in Engeland laten bezorgen.
Bij uit het buitenland bestellen moet je dus altijd even goed de faq lezen. Want er komt dus nog wel een bedrag bij wat je moet betalen voordat het bezorgd wordt.
[ Afbeelding ]
manzano schreef:Heeft iemand de nieuwe lemieux aeroguard al in het echt gezien? Lijkt me op basis van de omschrijving een fijne vliegendeken.
Maaraatje schreef:manzano schreef:Heeft iemand de nieuwe lemieux aeroguard al in het echt gezien? Lijkt me op basis van de omschrijving een fijne vliegendeken.
Ik vond hem tegenvallen. De stof voelt wat plastic aan. Denk dat dit erg warm wordt in de volle zon.
De pasvorm was ik het meest teleurgesteld over. De Arika deken ligt heel mooi op mijn paard maar ik vind wat meer schoudervrijheid wel prettig. Vandaar dat ik goede hoop had op dit nieuwe model.
De schoudersplit lijkt veel ruimte te geven op de plaatjes maar dit is in het echt totaal niet.
Ik heb hem dus terug gestuurd.
MyWishMax schreef:Nee, dat komt ook pas als ze bij de douane komen. De meeste buitenlandse webshops rekenen niet de Nederlandse btw en alles wat er nog meer bijkomt. Dat wordt berekend zodra het bij de douane binnen komt en dan krijg je dus nog een rekening van aantal procent van de nieuwprijs die je eerst moet voldoen voordat het überhaupt bezorgd wordt.
Je krijgt een rekening over de btw, inklaringskosten en kan ook nog invoerrechten moeten betalen
Daarom is uit Engeland bestellen (of een paard kopen) niet meer interessant sinds de brexit. Want de EU heb je geen invoerrechten, alles daarbuiten wel.
Dus reken op 21 procent btw(over alles, dus product, verzendkosten, eventuele verzekeringskosten en de invoerrechten) en als het boven de 150 euro komt is het ook nog tussen de 0 en 17 procent invoerrechten, ook weer berekend over verzendkosten, prijs van het product zelf en eventuele verzekeringskosten. Inklaringskosten zijn een vast bedrag en is afhankelijk van welke pakketdienst.
Het wil ook nog wel eens lastig zijn als de winkel de originele prijs erop zet en niet de aanbieding. Dan wordt het dus berekend over de originele en ben je ineens meer geld kwijt.