Zelf op vakantie, paard ook vakantie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Zelf op vakantie, paard ook vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 21:59

Het wordt inderdaad lekker vakantie

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 23:26

Joltsje schreef:
Het wordt inderdaad lekker vakantie

Mijn paard krijgt om de week vrij. Ik doe niks qua training met hem als ik de late dienst heb op het werk. Als ik een wedstrijd ingepland heb staan probeer ik wel 2x die week te longeren of rijden, maar meestal plan ik de wedstrijden in op de zaterdag van de week dat ik de vroege heb op het werk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 00:14

In principe moet anderhalve week vakantie prima kunnen en hoeven ze gereden te worden.

Al liet ik altijd aan mijn stalgenootje over die toen nog enkel een paardje bij reed van iemand anders voor 2 dan per week.
Haar vertrouw ik volledig met mijn pony.
En voor mijn pony was het beter.

Die heeft het nl echt moeilijk als wij weg zijn. Ondanks ee gewoon lekker 24/7 in de kudde stond. Ze gaat anders echt bij het hek staan wachten op ons.
En als zij haar verzorgde kreeg ze het n 5 dgn lastig. Ze deed dan om de dag met d'r werken, andere dagen enkel d'r brokjes. Als ze enkel brokjes deed stond ze op dag 2 al verloren te wachten.

Vaak loste we het op door haar vakantie te geven als we wel zelf kwamen. Dan was het prima. Brokjes, borstel erover, ff knuffelen en weer de groep in.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 06:41

Hier heeft hij elk jaar 3 weken vrij. We zijn 2 weken weg en de week ervoor heeft hij ook al vrij. Nu doet hij afgelopen jaren minder dan eerst door de komst van 2 kleintjes maar nog altijd wel echt 3 weken vrij.
Ik deed dit ook toen ik nog fanatiek wedstrijden reed. Even lekker paard zijn op de wei en verder niks.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 14:25

Die van mij doet niks wanneer ik met vakantie ben, 2 weken in de zomer, behalve buiten chillen met z'n matties. Maar ik heb ook geen bijrijder, dan zou het misschien anders zijn. Die zou hem wel aandacht mogen geven en lichte arbeid. Hij is wel altijd extra blij om mij weer terug te zien en gaat graag weer wat doen.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 14:29

Goed dat je hem lekker vakantie geeft, komt ze alleen maar ten goede!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 15:57

Mijn paard krijgt sowieso 2 keer per jaar een paar weken vrij, of ik nou wel of niet op vakantie ga. Lekker even het koppie leeg maken. Pas na 3 weken gaan ze wat achteruitlopen, dus 2 weken vrij is alleen maar goed. En als je ze fijn wegzet voor de vakantie, pak je ze ook zo fijn weer op.

Ik heb bij jonge paarden dat juist na een paar weken vrij, er bij het oppakken vaak een paar kwartjes zijn gevallen. Mijn jonge paard heeft onlangs ook weer een paar weken vrij gehad en ineens snapt ie het wijken en is het aanspringen in de rechtergalop zoveel simpeler.