Vandaag eens een M1 proef gereden. Dat viel zowaar niet tegen. Bij sommige stukken val ik in mijn oude fout : paniekvoetbal spelen, maar dat komt steeds minder voor. Het wordt allemaal veel stabieler.
Wat knap Rien in het M1 al. Fijn dat het wat stabieler wordt. lekker door trainen dus.
Hier afgelopen lang weekend wedstrijden gehad. Donderdag spring wedstrijd. Cassidy helaas 1 balkje. en Whisper 2 balken en een langsloper. Dan test ie mijn dochter weer eens uit. Dan wordt ze even boos op hem en dan springt ie wel weer. Het was een groot concours dus veel te zien ook. Kan zijn dat hij dat ook spannend vond dus ja hij werd laatste. Cassidy werd 20ste. Jammer, was een selectie wedstrijd. Volgende keer weer beter.
Gisteren hadden ze een eventing zonder dressuur. Helaas 1 balkje met beide in het spring parcours. Cassidy was in de cross foutloos, wat haar een 12 de plaats opleverde. Net in de prijzen dus. Er waren precies 12 prijzen. Whisper had 2 keer een langsloper. De eerste keer lag mijn dochter er bijna naast. Maar ze kon zich er weer in het zadel krijgen gelukkig. De 2de keer werd ze even flink boos op hem en toen ging ie goed. 29 ste werd ze. Het was niet Whisper zijn weekend zullen we maar zeggen. Dat kan gebeuren. Op naar nieuwe ronden met nieuwe kansen!
Wat gaan jullie allemaal goed! Ik ben er een tijdje uit geweest. Ik heb in september en auto ongeluk gehad en daarna durfde ik niet meer met de trailer te rijden. Gelukkig is dat nu opgelost. Vorige maand in Bergschenhoek gestart waar ik 0.35% te kort kwam voor winst. Heel zuur, maar wel enorm fijn dat ik goed mee kon komen. Ik werd echt beoordeeld naar hoe we reden en niet als pony tussen het paardengeweld. Aankomend weekend gaan we naar Heeze, het haflingerweekend, om te proberen om de laatse puntjes voor de PSG te gaan rijden.
Noisy
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-25 19:29
Wauw, wat gaat iedereen lekker zeg! Allemaal gefeliciteerd Ik ben ook een tijdje afwezig geweest. Druk met werk, studie en flink wat trainen voor de M1. Inmiddels hebben we ons M1 debuut gehad en dat ging erg goed. Natuurlijk nog wel genoeg puntjes om aan te moeten werken maar met 188,5 en 191,5 meer dan tevreden Dus we zijn nu officieel M1 geklasseerd
Goed gedaan Noisy! Echt knap hoor door naar het M1.
rien10
Geplaatst: 07-06-25 14:16
In flinke regen mijn eerste proef gereden. 183 punten fijn jury commentaar. “Mag meer Go hebben”. En dat was precies waar het aan ontbrak. Ben erg bezig met stabieler rijden. Dit was stabiel maar iets te lauw. 2e proef ging het nog harder regenen. Een stortbui, een wolkbreuk. Brix werd wat strak in de rug, maar ik vond hem prima. De jury legde mijn proef stil na een minuut of anderhalf. Hij liep linksachter niet goed. Nou ja, in de stromende, koude stortregen. Best. Ik heb haar netjes bedankt, afgegroet en ben binnen gaan droog stappen. Mn jasje uitgedaan, het water liep er in stralen uit! De binnenkant van mijn laarzen was zelfs nat !
Nu even een tijdje geen wedstrijden. In september gaan we weer verder.
Gefeliciteerd Noisy! En Rien ook gefeliciteerd met je wp. Balen dat de jury je uitbelde maar ja in de stromende regen, bah.
Wij gingen vandaag ook eens op pad, ik haalde Sanaa uit de wei in de stromende regen Ze was zeiknat, dus ik heb haar gevlochten en enigszins met een doek afgedroogd en toen maar gegaan. Ze was redelijk droog toen het tijd was te gaan zadelen gelukkig. Ik heb lekker gereden, ondanks de regen dus. Eerste proef hebben we wel keurige wissels geleverd waar contra werd gevraagd en verder wat rommeltjes, maar nog steeds kon ik blijven rijden en viel de spanning mee, ons werkpunt. De jury vond het matig, we hadden 164 punten (niemand had een wp...) wat ik net wat laag vond. De tweede proef ging wel wat beter, geen wissels maar gewoon contra (jaaaaa eindelijk!) en een lekker te bewerken pony, hoewel niet alles even goed ging. Zo galoppeerde madame 1x verkeerd aan, een 4 en dan de middengalop ook niet getoond natuurlijk. 173 klopte met mijn eigen gevoel. En "vriendelijk beeld" is altijd leuk om terug te lezen! Al met al had ik fijn gereden, ook al hadden we geen wp en geen prijs. We gaan lekker door zo. Morgen mag dochterlief de laatste selectie rijden...
Heb aan jullie (of in ieder geval iedereen die op wedstrijd moest) gedacht vandaag toen ik op het land bezig was. Wat een weer hé! Fijn dat jullie lekker hebben kunnen rijden.
Mijn merrie nu wordt echt driftig op de regen. Die krijgt in de herfst gelijk een regendeken op, anders staat ze voor de middag al te zeuren dat ze naar binnen wil. Pluisje
rien10
Geplaatst: 08-06-25 09:52
denisesilver schreef:
Mijn merrie nu wordt echt driftig op de regen. Die krijgt in de herfst gelijk een regendeken op, anders staat ze voor de middag al te zeuren dat ze naar binnen wil. Pluisje
Ohhhhh vreselijk, die regen. Bikkels zijn jullie Ik heb het, gelukkig, nog maar 1x gehad dat ik in de stromende regen mijn proef moest rijden. Met losrijden was er al een keer een stortbui. Iedereen vloog gelijk naar de zijkant van het terrein om te schuilen. Ik heb toen ook heel even het ergste afgewacht maar ben toen al snel weer verder gegaan want we moesten immers bijna de ring in. Was wel een grappig gezicht, iedereen langs de kant en ik was de enige die aan het rondsturen was. Al snel werd het droog maar precies toen ik de ring in reed begon het weer. Totaal verzopen maar gelukkig nog wel een wp gereden.
Wij mogen morgen weer
Ctje5
Geplaatst: 09-06-25 16:55
O,jee in de stromende regen. Dan zijn jullie wel echte bikkels. Hebben wij ook eens gehad. Mijn dochter zat halverwege in de cross, werd alles stil gelegd. Het begon wat te onweren en kei hard te regenen. We waren tot op ons ondergoed en sokken nat van de regen. Terwijl het de hele dag verder best warm was. Heel die springbak leek wel een zwembad. Zo kwam het er uit. Heb daarna bij epplejeck zo'n lange regenjas gekocht. Houdt me goed droog in ieder geval met regen. Had zo iets van, dat gaat me geen 2de keer overkomen haha. We hadden geluk dat het niet echt koud was toen. Gelukkig en toevallig wat reserve kleding bij.
wij hebben ook weer een wedstrijd weekend achter de rug. Zaterdagavond een thuis wedstrijd: mini marathon onder het zadel. Haar laatste rondje met Whisper in de mot regen. Viel zo te lezen nog mee vergeleken bij Rien. Het was op gras, dan durft ze niet echt hard als het dan geregend heeft. Dus besloten een rustig beheerst rondje te rijden met beide pony's. Dat ging goed, ik zag wel dat Whisper soms wat deed glijden met zijn achter been. Dus goede keuze geweest. Uiteindelijk werd ze 1ste met Whisper en 3de met Cassidy. Altijd leuk!
Vandaag had mijn dochter samen met de pony's een selectie spring wedstrijd. Beide pony's foutloos in het basisparcours. 90 cm. Daarna werd het voor de barrage verhoogt naar 1 meter. stond daar van de te kijken, want dat zie ik niet vaak meer gebeuren. Meestal blijft het bij 90 cm en dat is het. Met Whisper 12 strafpunten 2 balken en 1 weigering. Uiteindelijk een 9de plaats en met Cassidy 1 balk en een 3de plaats! Dus zeer tevreden. Er deden nog best wat pony's mee, zo tussen de paarden zag ik wel. Heel leuk natuurlijk. Volgend weekend even geen wedstrijd.
Wij zijn vanochtend weer op pad geweest en weer twee winstpuntjes rijker Met 2x 186,5 helemaal tevreden Ik was/ben zelf niet helemaal fit (lig nu ook voor pampus op de bank) en daardoor kon ik er niet helemaal lekker aan rijden wat zich vertaalde in een paar hakkeltjes en kleine storinkjes en over het geheel genomen niet scherp op de overgangen. Deze week maar goed slapen en dan zaterdag weer. Hopelijk zakt de temperatuur nog een beetje want voor nu geven ze voor zaterdag 37gr op
Stal_Fiore
Geplaatst: 11-06-25 23:52
Mijn bijrijder heeft dit weekend weer 2 winstpunten erbij gereden in de L1 en is daarmee nu L2 startgerechtigd.
Ik zelf heb meegereden in de Stamboekklasse B op het haflinger event. 190 en 187,5 punt.
rien10
Geplaatst: 12-06-25 08:38
Leuk! En ook leuk: samen op wedstrijd. Mooie punten hoor.
Wat leuk, zo samen op wedstrijd Gefeliciteerd met de punten
Ik heb de wedstrijd van morgen geannuleerd. Het wordt zo warm, dat ga ik hem niet aandoen. De trailer is dan net een sauna. Onverantwoord om daar je paard in te zetten wat mij betreft.
Noisy
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-25 20:50
Wij hebben vandaag weer eens wat gesprongen. Was alweer een tijdje geleden maar het ging super goed. Ik moest wel weer even wennen aan het platte van m’n springzadel maar na een paar rondjes gedraafd te hebben ging het alweer een stuk beter. Ruud had er in ieder geval wel zin in want die trok lekker aan op de sprong Dit gaan we in ieder geval vaker doen en ook eens een lesje