[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 10:32

Dochorse heeft weer wat dekens in de outlet met 50% korting, waaronder enkele maten van de Rambo Optimo. Dacht wellicht interessant voor iemand hier :)

IwanLuver

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 21:53

Ik heb bij Dochorse.nl een Rhino deken gekocht, goede aanbieding!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 17:40

Ik ben op zoek naar een fijne regendeken voor dagen zoals vandaag (dus alleen maar regen).

Als m'n paard natregent, dan heeft hij het snel koud. Ik heb nu een LeMieux Showertek, dus half regen, half vliegendeken, maar dan wordt hij door het vliegendeel toch te nat en krijgt het koud :(:)

Premier Equine dekens liggen als een huis bij hem, maar zijn voor nu echt te warm.. Amigo Bravo is net te krap en ik denk ook te dik.. Wat voor deken raden jullie aan?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 18:07

Een ademende 0 grams of 50 grams?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 18:46

Met dit weer gaat hier gewoon de Horseware Rambo Supreme 0gr op. Als je alleen naar de temperatuur kijkt is het eigenlijk wat te warm, maar met dat natte weer gaat het perfect.

Die waterdichte vliegendekens zijn leuk voor een zomers buitje, maar met het weer van vandaag wordt het vliegendekens gedeelte veel te nat.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:04

Ik heb daarvoor een 0 grams Mio. Die buitenstof is niet zo sterk/dik en ook maar een enkel laagje en daardoor heel fijn bij natte zomerdagen :j Ondanks de dunne stof hield ‘ie mijn paard droog toen het vorig jaar eens twee volle dagen achter elkaar geregend heeft!

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 22:21

Melissa schreef:
Ik ben op zoek naar een fijne regendeken voor dagen zoals vandaag (dus alleen maar regen).

Als m'n paard natregent, dan heeft hij het snel koud. Ik heb nu een LeMieux Showertek, dus half regen, half vliegendeken, maar dan wordt hij door het vliegendeel toch te nat en krijgt het koud :(:)

Premier Equine dekens liggen als een huis bij hem, maar zijn voor nu echt te warm.. Amigo Bravo is net te krap en ik denk ook te dik.. Wat voor deken raden jullie aan?

Bij de EJ hebben ze nu de Amigo's met V-sluiting, miss dat die wat breder valt?

Mijn paard had hem vandaag iig wel op. Hij heeft atrose en heeft daar ook echt last van als hij te koud staat. Heb hem vanmiddag nog gecheckt, niet te warm maar wel lekker droog.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 23:59

Bedankt allemaal!

De Amigo die ik heb, is idd met V sluiting, maar die is dus in 198 net te krap en in 205 veel te ruim. XL versies zijn dan ook weer te ruim..

Ik dacht dat de hero of mio wel iets anders valt, ga anders idd een van die twee proberen. Of een bucas turnout light of sunshower, maar ben bang dat bucas niet echt goed ligt op hem.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 07:25

Bucas moet je gewoon passen. Net als dat je met horsewear moet. Wij hebben tig verschillende types die ermee lopen, van brede Fries, tot brede warmbloed en ook smalle paarden en pony's. Je zou denken dat die allemaal ander type nodig hebben, maar nee. En soms heb je vergelijkbare types maar passen ze niet dezelfde deken.

Ik heb van de week verschillende regen vliegendekens gepast en paard was overal te breed voor. 1 leek goed te liggen, maar toch te krap op de schouders/boeg waardoor de hele deken omhoog kroop en dan naar achteren trok op de schoft... was niet te lang, had netjes stukje blote billen. De andere was precies dezelfde maat en op het paard echt bijna 10 cm te kort en ook te krap in de breedte :+ Wel jammer want die 1e deken was echt mega goede kwaliteit voor die prijs. Die 2e was vreselijk, net plastic en ook vliegendeel was geen fijne stof. Ook nog lemieux gepast, maar die viel ook niet goed op haar. Te strak op de schouders.
Dus uiteindelijk een bucas gekocht, wat we eerst niet wilden want 170 euro of 150 met korting vond ik te gek. Kwamen nu aanbieding tegen waar die even duur was als de lemieux(maar goed dat ik die kon passen van stalgenootje, want anders was ik doe aanbieding misgelopen) 125 euro. En past perfect. Nog wat ruimte over nog bij de schouders, dus als ze weer vol in de bespiering is past dat ook, maar niet zoveel dat die nu te ruim is. Blijft keurig liggen. Echt heel blij mee met weer komende week. Voor haar zijn die ingenaaide schouders echt een uitkomst. Enige nadeel is dat de buikflap niet dicht past :') Dus heb er normale dekensingels aan gehangen van bucas, of normale, die losse met aan 2 kanten klipjes. Heb ik bij de zebra vliegendeken ook.

Gisteren stond ze gewoon onder de 50 gram, niet te warm. Maar vandaag wordt het weer stuk warmer en buien ipv continu regen dus ga ik wisselen voor de regen vliegendeken.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 07:45

Melissa schreef:
Bedankt allemaal!

De Amigo die ik heb, is idd met V sluiting, maar die is dus in 198 net te krap en in 205 veel te ruim. XL versies zijn dan ook weer te ruim..

Ik dacht dat de hero of mio wel iets anders valt, ga anders idd een van die twee proberen. Of een bucas turnout light of sunshower, maar ben bang dat bucas niet echt goed ligt op hem.

En als je de XL variant in 1 maat kleiner pakt?

Hero en Mio hebben een rechte sluiting en vallen smaller dan de V-sluiting

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:20

MyWishMax schreef:
*knip
Gisteren stond ze gewoon onder de 50 gram, niet te warm. Maar vandaag wordt het weer stuk warmer en buien ipv continu regen dus ga ik wisselen voor de regen vliegendeken.

Ik twijfel nog. Die van mij stond ook weer onder een gevoerde deken.
Ik heb ook een regendeken en een regen vliegendeken liggen. Ik ben bang dat het teveel regent voor de vliegendeken en denk dat ik de normale regendeken nog pak.
Fijn dat je een goede deken gevonden hebt!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:21

Hier staan ze gewoon zonder dekens en geen 1 paard lijkt er last van te hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 11:24

Temeraire schreef:
MyWishMax schreef:
*knip

Ik twijfel nog. Die van mij stond ook weer onder een gevoerde deken.
Ik heb ook een regendeken en een regen vliegendeken liggen. Ik ben bang dat het teveel regent voor de vliegendeken en denk dat ik de normale regendeken nog pak.
Fijn dat je een goede deken gevonden hebt!

Ja hier zijn het buien en dan kan die vliegendeken wel. Als het meer of continu regent ook niet, nee. Zo lastig dit weer. Ik heb ook geen 0 grams, die 50 en regel vliegendeken zijn hier genoeg opties en zijn maar een paar dagen per jaar waar het beide net niet geschikt is.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 12:07

Melissa schreef:
Bedankt allemaal!

Ik heb voor mijn dame een XL in maat 130 (en liner zelfs in 125 ondanks dat ze 1.70 is :') ) en de Mio in 140. De XL zit goed op de borst en wat ruim op het lijf, de Mio is voor het mooie net te strak op de schoft bij het grazen maar goed te doen omdat het toch mijn reserve deken is. Dus als de XL te ruim is, zou een Mio of Amigo met rechte sluiting wel kunnen passen. Een 'normale' Amigo met V sluiting past mijn paard ook niet. 130 is echt te klein, en 140 is een soort jutezak. Bovenmaten overigens, weet zo even niet wat dat in ondermaten zijn. Als je op mijn berichten ziet dan heb ik al eerder wat foto's geplaatst van mijn paard met deze dekens op.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:06

Die Optimo van Horseware valt heel groot hè? Die deken lijkt me dus ideaal en in zijn maat zijn ze nu nog met 50% korting te koop. Kan geen maat kleiner nemen zoals wordt aanbevolen want hij heeft de kleinste maat al (115/168 of 5,6). Hij zal er dan vast in verzuipen of niet?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 13:32

Celebi schreef:
Die Optimo van Horseware valt heel groot hè? Die deken lijkt me dus ideaal en in zijn maat zijn ze nu nog met 50% korting te koop. Kan geen maat kleiner nemen zoals wordt aanbevolen want hij heeft de kleinste maat al (115/168 of 5,6). Hij zal er dan vast in verzuipen of niet?

Mijn ervaring is dat ze inderdaad ruim een maat groter vallen.. mijn paard heeft de optimo in 6’6 en de Rambo duo/suprème in 6’9 zijn aan de krappe kant aan de voorkant. Qua lengte wel goed.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 14:12

Balen.. Die v sluitingen zijn top maar de normale Rhino valt net iets te smal van voor en een ruime loopsplit van de Optimo lijkt me ideaal

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:06

Tot mijn verdriet is nergens meer de Fly Rug liner van Horseware te vinden in een 6”3, mocht iemand nog iets weten?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 12:19

Een maatje kleiner? Dat wil ook nog wel

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:32

Piekosjj schreef:
Melissa schreef:
Bedankt allemaal!

Ik heb voor mijn dame een XL in maat 130 (en liner zelfs in 125 ondanks dat ze 1.70 is :') ) en de Mio in 140. De XL zit goed op de borst en wat ruim op het lijf, de Mio is voor het mooie net te strak op de schoft bij het grazen maar goed te doen omdat het toch mijn reserve deken is. Dus als de XL te ruim is, zou een Mio of Amigo met rechte sluiting wel kunnen passen. Een 'normale' Amigo met V sluiting past mijn paard ook niet. 130 is echt te klein, en 140 is een soort jutezak. Bovenmaten overigens, weet zo even niet wat dat in ondermaten zijn. Als je op mijn berichten ziet dan heb ik al eerder wat foto's geplaatst van mijn paard met deze dekens op.

Heb inmiddels een Amigo Hero met rechte sluiting. Die zit goed. XL viel bij mijn paard te laag op de schouders, dan regent het alsnog veel in. Maar voor nu blij met de hero. Morgen wordt het weer een nacht vol regen hier, dus dan kan ik hem meteen testen :)

jusdepomme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:07

Hi, heeft iemand ervaring met de "nieuwe" amigo bug rug? Mijn paard heeft de oude na een paar jaar gesloopt, nu had ik de amigo integrated fly-sheet besteld in dezelfde maat als haar oude bug rug en die is opeens veel te lang. Is dat ook zo met de nieuwe bug rugs? Ben een beetje bang om nog een keer een te grote te bestellen, maar ondermaat 183 voor een paard van 1.70m voelt ook niet helemaal kloppend

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 14:12

Heeft iemand hier tips voor een lichte vliegendeken met waterdichte rug?
Liefst een beetje voor kleiner budget :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 16:59

Ik had een hele fijne besteld en 1 bagger. Helaas past de mijne die fijne niet, maar dat was de hkm. Voelde qua kwaliteit echt vergelijkbaar met de duurdere merken.
https://agradi.nl/products/hkm-vliegend ... lauw-grijs

De horka was vreselijk. Echt net een vuilniszak op regen gedeelte, viel minimaal 1 maat te klein en smal en vliegen gedeelte voelde echt heel kwetsbaar.

Verder heb ik wel vaker wat merken geprobeerd, maar of het was slechte kwaliteit en pasvorm of het was bijna net zo duur uiteindelijk. Want voor een B merk op 100 euro uitkomen betaal ik liever iets meer voor a merk wat ik altijd heb. Oke, de bucas is normaal 170 euro maar ik kocht hem voor 125, dus was het verschil echt te klein om weer wat goedkopere te proberen en terug te sturen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:45

Iemand met een breed paard ervaring met deze van loesdau?
Beide xl varianten.

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:08