Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melissa schreef:Ik ben op zoek naar een fijne regendeken voor dagen zoals vandaag (dus alleen maar regen).
Als m'n paard natregent, dan heeft hij het snel koud. Ik heb nu een LeMieux Showertek, dus half regen, half vliegendeken, maar dan wordt hij door het vliegendeel toch te nat en krijgt het koud![]()
Premier Equine dekens liggen als een huis bij hem, maar zijn voor nu echt te warm.. Amigo Bravo is net te krap en ik denk ook te dik.. Wat voor deken raden jullie aan?
Melissa schreef:Bedankt allemaal!
De Amigo die ik heb, is idd met V sluiting, maar die is dus in 198 net te krap en in 205 veel te ruim. XL versies zijn dan ook weer te ruim..
Ik dacht dat de hero of mio wel iets anders valt, ga anders idd een van die twee proberen. Of een bucas turnout light of sunshower, maar ben bang dat bucas niet echt goed ligt op hem.
MyWishMax schreef:*knip
Gisteren stond ze gewoon onder de 50 gram, niet te warm. Maar vandaag wordt het weer stuk warmer en buien ipv continu regen dus ga ik wisselen voor de regen vliegendeken.
Temeraire schreef:MyWishMax schreef:*knip
Gisteren stond ze gewoon onder de 50 gram, niet te warm. Maar vandaag wordt het weer stuk warmer en buien ipv continu regen dus ga ik wisselen voor de regen vliegendeken.
Ik twijfel nog. Die van mij stond ook weer onder een gevoerde deken.
Ik heb ook een regendeken en een regen vliegendeken liggen. Ik ben bang dat het teveel regent voor de vliegendeken en denk dat ik de normale regendeken nog pak.
Fijn dat je een goede deken gevonden hebt!
Melissa schreef:Bedankt allemaal!
De Amigo die ik heb, is idd met V sluiting, maar die is dus in 198 net te krap en in 205 veel te ruim. XL versies zijn dan ook weer te ruim..
Ik dacht dat de hero of mio wel iets anders valt, ga anders idd een van die twee proberen. Of een bucas turnout light of sunshower, maar ben bang dat bucas niet echt goed ligt op hem.
Celebi schreef:Die Optimo van Horseware valt heel groot hè? Die deken lijkt me dus ideaal en in zijn maat zijn ze nu nog met 50% korting te koop. Kan geen maat kleiner nemen zoals wordt aanbevolen want hij heeft de kleinste maat al (115/168 of 5,6). Hij zal er dan vast in verzuipen of niet?
Piekosjj schreef:Melissa schreef:Bedankt allemaal!
Ik heb voor mijn dame een XL in maat 130 (en liner zelfs in 125 ondanks dat ze 1.70 is) en de Mio in 140. De XL zit goed op de borst en wat ruim op het lijf, de Mio is voor het mooie net te strak op de schoft bij het grazen maar goed te doen omdat het toch mijn reserve deken is. Dus als de XL te ruim is, zou een Mio of Amigo met rechte sluiting wel kunnen passen. Een 'normale' Amigo met V sluiting past mijn paard ook niet. 130 is echt te klein, en 140 is een soort jutezak. Bovenmaten overigens, weet zo even niet wat dat in ondermaten zijn. Als je op mijn berichten ziet dan heb ik al eerder wat foto's geplaatst van mijn paard met deze dekens op.
Josien_ schreef:Heeft iemand hier tips voor een lichte vliegendeken met waterdichte rug?
Liefst een beetje voor kleiner budget