Kramer Paardensport Fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 13:13

Ik ben op zoek naar goedkope jodphurs die wel even mee gaan. Ik doe meestal maar een half jaar met mijn jodphurs van hkm, vandaar dat ik naar wat anders kijk.

Heeft iemand ervaring met de Steeds jodphurs start 2? In de recensies staat dat ze erg ruim vallen. Maar hoe veel te ruim dan?

Heeft iemand ervaring met de Steeds rijscholen Trail? Deze zien er ook wel fijn uit.

Maureen95

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 17:04

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:07

Is Kramer bij Oldenburg de moeite waard om heen te rijden?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 19:38

Ik vind het wel een hele leuke winkel! Is nog wel een stukje voor Oldenburg trouwens hoor, afslag Westerstede West. Heel makkelijk te vinden als je vanaf Leer komt!

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 05:42

Texas02 schreef:
Ik vind het wel een hele leuke winkel! Is nog wel een stukje voor Oldenburg trouwens hoor, afslag Westerstede West. Heel makkelijk te vinden als je vanaf Leer komt!

Voor mij de dichtstbijzijnde vestiging.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 07:20

Ja, voor mij ook inderdaad! Ik weet niet waar je vandaan komt, maar vanaf de provincie Groningen is het dichterbij dan Oldenburg :)

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 20:40

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 05:44

Texas02 schreef:
Ja, voor mij ook inderdaad! Ik weet niet waar je vandaan komt, maar vanaf de provincie Groningen is het dichterbij dan Oldenburg :)

Vanuit provincie Groningen rijden we.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 06:44

Dan is het echt heel makkelijk te vinden! :) Ik vind het echt een leuke winkel, veel plezier!

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 07:23

Texas02 schreef:
Dan is het echt heel makkelijk te vinden! :) Ik vind het echt een leuke winkel, veel plezier!

Thnx.
Kunnen we op de terugweg ff over Leer?
(Mn stalgenoot wil nog dingen inkopen)

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 08:17

Je komt langs Leer, dus dat zal geen probleem zijn!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 22:23

Iemand ervaring met een online bestelling ruilen?
Retour sturen en opnieuw bestellen het meest makkelijke, maar had het product juist met korting besteld. Dus wil graag ruilen in een andere maat..

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 22:58

Dan zou ik even een berichtje naar de klantenservice sturen, vragen of dat kan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 08:57

absque_dubio schreef:
Iemand ervaring met een online bestelling ruilen?
Retour sturen en opnieuw bestellen het meest makkelijke, maar had het product juist met korting besteld. Dus wil graag ruilen in een andere maat..

Ik heb ooit een keer mogen ruilen. Of eigenlijk mogen bestellen voor de kortingsprijs toen de maat enorm afweek en dus niet goed was. Even mailtje sturen dus.

Ik heb het uiteindelijk niet gedaan en was dus wel net iets anders. Had die broek al in 1 kleur en diezelfde maat dus weer besteld in andere kleur. Die viel alleen minimaal 2 maten groter uit. Gevraagd of ik de kleinere dan kon bestellen boor de kortingsprijs en dat zou kunnen, alleen was er niet haha.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 08:31

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 11:16

Ik heb een andere anatomische van Kramer liggen (gently anatomical innovation), pony heeft meestal cob maar wel een kort koppie. Cob past haar, bakstukken zitten op het hoogste gaatje. Ik vind de kwaliteit prima voor wat je ervoor betaalt, het leer was gelijk al erg zacht. Ik kreeg wel wat slijtageplekjes (op de neusriem, van het bakstuk), daar zie je dat het leer wat grijs wordt en dat het dus niet heel 'diep' geverfd is. Maar dat is wat mij betreft dus geen issue voor de prijs.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 12:07

Ik heb alleen ervaring met IJslander hoofdstellen en die is prima. Leer is zacht. Ze vallen alleen wel echt heel groot. Mijn ene IJslander met kleiner hoofd past het kopstuk niet en bij de andere met normaal hoofd zit ook alles op het laatste gaatje.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 12:21

Ik had er een keer een western hoofdstel weg, maar die moest weer retour omdat hij echt te klein was. En x-full hadden ze niet van dat hoofdstel. En normaal heeft mijn paard alleen van de neusriem x-full, niet van de rest van het hoofdstel, dus ik vond hem echt klein vallen. Het leer van hun hoofdstellen vind ik ook stug en de kopstukken en neusriemen hard. Maar ik ben ook SD Design gewend met boterzacht leer en dik gevoerde kopstukken. Mijn huidige hoofdstel is een SD Design kopstuk en de rest van Loesdau. Dat leer vind ik een stuk betere kwaliteit dan van Kramer, alleen het kopstuk was dus ook niet zo mooi dik gevoerd, daarom heb ik daarvan de SD Design weer genomen. Het maakt echt een wereld van verschil wat voor kopstuk je gebruikt. Had ik ook nooit gedacht, maar wat merkte ik een verschil aan mijn paard toen ik van simpele hoofdstellen naar een goed gevoerd, zacht kopstuk en veel zachtere neusriem wisselde.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 19:37

Lokii schreef:
Hoihoi! Ik wil graag een hoofdstel bestelleb bij Kramer. Ik twijfel tussen deze twee:

https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... 20765-C-BR

En de:

https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... al-Classic

Alleen vraag ik mij af hoe de kwaliteit is? Hoe zijn de maten? Is het goed verstelbaar? Mijn paard zit heeft of een grote Cob of een kleine Full nodig. Is terugsturen ook goed te doen?

Ik heb die uit de 1e link, in het zwart, al zo'n 5 jaar. Ik doe er heel weinig onderhoud aan maar leer blijft zacht rn goed vormbaar.

Mijn paard heeft echt full en ik heb alles op ongeveer middelste gaatje

Afbeelding

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 17:53

Binnenkort weer korting op shirtjes enzo!

Afbeelding

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 20:12

Vandaag geweest.
Zeer leuke items gekocht.
Rijlegging in zeegroen, zit erg lekker.
Leuke baselayer met print, luxe dressuurzweep, petje voor de zomer, hele fijne rijhandschoenen (combi van zacht leer en mash), en een nieuwe poetsbox met borstels. Heel blij mee. De moeite waard.
Waren veel Nederlanders trouwens. Haha
Was in oldenburg.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 18:55

Wie kan mij helpen ik heb de Felix Bühler, functioneel T-shirt Nela in maat M. Nu
wil vergelijkbaar shirt bij kopen in het groen. Maar vind ik die kleur groen minder mooi. De groene van de STEEDS, T-shirt Sofia, vind ik vele mooier, valt dit shirt vergelijkbaar in maat als de Felix Bühler?

Wie kan mij verder helpen?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:15

SandraWierda schreef:
Wie kan mij helpen ik heb de Felix Bühler, functioneel T-shirt Nela in maat M. Nu
wil vergelijkbaar shirt bij kopen in het groen. Maar vind ik die kleur groen minder mooi. De groene van de STEEDS, T-shirt Sofia, vind ik vele mooier, valt dit shirt vergelijkbaar in maat als de Felix Bühler?

Wie kan mij verder helpen?

Ik heb van beide maat S en vallen beide goed. Wel is de Sofia iets meer stretchstof, dus strakker. Tegenover de Nela die wat natuurlijker valt. Is maar net wat je het liefst hebt natuurlijk.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:21

Die stof is heel fijn, van de Sofia! Dat valt gewoon normaal op maat vind ik! Ik heb meerdere modellen in lange en korte mouw van deze stof!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 12:19

Ik heb van beide shirts meerdere exemplaren in maat L. En eerlijk, deze zijn echt mijn favotieten, al vind ik de stof van de Nela net iets fijner. Hoop dat ze deze modellen nog lang in hun assortiment houden <3