Kleding fotoshoot: Viking of Middeleeuws

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_r20

Kleding fotoshoot: Viking of Middeleeuws

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 22:07

Tja en ineens begint het te kriebelen. Met mijn interesse voor de viking en middeleeuwen periodes en het graag bezoeken van verschillende "Fête des Remparts" in Frankrijk bedacht ik me ineens.... Dit wil ik ook

Ik wil ook zo'n toffe jurk en accessoires. Ik wil ook van die gave foto's met m'n paard (haflinger)

Maar waar begin je?
Als ik google op kleding kom ik vooral op temu en feestwinkels uit. Niet helemaal wat ik zoek

Ik ben best een beetje handig met de naaimachine dus deels aanpassen van kleding lukt mij wel, maar wil niet compleet vanaf een lap stof gaan beginnen

Hebben jullie leuke suggesties en tips waar ik kan kijken om te kopen/huren/lenen?

Onali

Re: Kleding fotoshoot: Viking of Middeleeuws

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 22:21

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 22:24

Wil je helemaal in de hobby gaan of wil je een keer echt toffe foto's? Historisch correct of meer hollywood-middeleeuws/Viking? Heb je een beetje budget of wat minder? Allemaal prima trouwens hoor :)

Er zijn wel (fantasy) fotografen die shoots aanbieden met kleding (vaak huur) of tuig erbij. Het Nobele Ros doet dit oa, maar is niet de enige.

Armstreet verkoopt prachtige kleding van goede kwaliteit, mag wel wat kosten. Je zou, als je liever zelf iets maakt, ook langs de kringloop kunnen en kijken wat je mooi aan kan passen om iets toepasselijks te maken!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 22:38

Het begint met toffe foto's maar ik kan gewoon op de evenementen ook in stelen rondlopen. Doe ik nu niet ivm 13 jarige zoon die dan niet meer bij mij wilt horen op vakantie haha

Niet teveel bling en opsmuk. En budget naar wat je krijgt natuurlijk. Redelijk flexibel, als ik het maar leuk vind

Ik heb een bevriende fotograaf die ik ga inschakelen dus die is al geregeld

snowlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 23:08

Ik maak themakleding voor te paard en naast het paard. Ontwerp veel zelf en heb een aantal vaste modellen rijrokken en rijkostuums maar maak ook af en toe historische kleding voor re-enactment. Ik probeer voor elke klant wat passends te vinden, ook qua prijs omdat niet iedereen een groot bedrag neer wil leggen voor kleding die ze af en toe maar eens dragen. Je mag me altijd een berichtje sturen voor meer info!

Qimm

Re: Kleding fotoshoot: Viking of Middeleeuws

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 06:34

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 08:37