LoveBodin schreef:Cchanny schreef:Nou minimaal komende 6 weken ook geen ritjes van mij. Helaas een blessure.

Ooh wat balen zeg! Blessure bij jou of bij je paard? Weet je een beetje hoe ernstig het is?
Wij zitten net weer een beetje op de rit, hardnekkige singelplek (het is een fantastisch paard en heel erg leuk, maar hij heeft echt een bizar dun huidje helaas

). Dus na 6 weken zonder zadel hobbelen hebben we ook weer echt wat kilometers kunnen maken eindelijk.
Bij het paard. We hebben echo en foto's gemaakt. Gelukkig geen botproblemen en gelukkig ook niet door overbelasting. Ik hoop dat het overgaat met rust en pijnstillers. Anders wordt het een corticose injectie. Maar zie dat niet zitten bij een koudbloed, met lichte EMS klachten en die op het gras staat (want eten = life) en anders een operatie. Maar daar trek ik de grens .. dat gaat niet gebeuren.
Oh! Dat is altijd naar die gevoelige huidjes op die plek! Hopelijk blijft het daarna weg. en kunnen jullie weer kilometers maken
Sabbientje schreef:Ik sta al 2 weken met de benen op de grond. Staan is overigens een groot woord. Meer zitten....
Ben 2 weken geleden hard van Jan afgevallen. Enige geluk was dat dit in de rijbaan was. Asfalt had hoogstwaarschijnlijk een andere afloop gehad.
Jan was erg fris. Liep een beetje te dansen met instappen. Ik ging even langs de "Enge" waterput die ter hoogte van de A net buiten de rijbaan zit (Eb en vloed bodem)
Sinds kort zit daar een deksel op en die had Jan nog niet gezien. En er waren al paarden die door dat deksel niet meer langs de waterput wilden.
Linksom ging hij er beetje scheeflopend langs. Beetje snuiven, maar hij vloeide de spanning weer af.
Rechtsom vond hij hem veel enger. Vloog hij er vandoor en toen ik hem terug wilde nemen, werd hij ineens een volleerd rodeo paard.
Meneer begon te springen en ik zat een paar sprongen uit. Daarna vloog ik voor het zadel en de sprong erna zag ik zijn hoofd dichterbij komen en vloog ik er opzij vanaf.
Lande hard op mijn heup.
De volgende dag alles dik. Paar dagen later alles blauw. Tot afgelopen weekend met een kruk gelopen.
Hopelijk kan ik snel weer even op mijn oude vertrouwde April zitten.
Oh jeetje! Wat erg! Heel veel beterschap! Hopelijk knap je weer snel op!
LAstig dat meerdere paarden het ook eng vinden!
SjonnieZ schreef:Balen zeg sabbientje en CChany, ik hoop dat jullie weer gauw en route kunnen.
Ik ben bang dat ik voorlopig moet stoppen.
Iwan heeft inmiddels naast artrose in de si gewrichten ook artrose + een peesblessure linksvoor. Het is de vraag of hij de winter gaat halen.
Hij staat nu in z’n uppie op een revalidatie weitje om te kijken of de pees nog verbeterd. Als dat het geval is gaan we hem nog een keer voor artrose behandelen. De eerste behandeling hiervoor heeft weinig gedaan.
Mijn doel is rad op de wei en minimaal nog inzetbaar voor stap ritten anders gaan z’n SI gewrichten teveel opspelen.
Ik vind het zo sneu voor hem. Hij wordt in juni pas 12 en het is zo’n lieverd.
Kak.. dat is echt oliebol.. 12 is nog veel te jong..
Ik ga voor jullie duimen dat hij nog rad op de wei kan lopen!