Relive challenges #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-25 15:18

Super dat dit wel werkt! :D Gaan we het gewoon zo doen in de toekomst.

SjonnieZ schreef:
Black_Moon schreef:
Vandaag nog geweest in de kempen.

[ Afbeelding ]

Zalig, ben altijd zo jaloers op die brede zandwegen..

Ja inderdaad! Dat is echt prachtig!

Weten jullie misschien ook ruiterpaden waar een fietspad naast ligt? Mijn vriend gaat/wilt graag eens mee op de mountainbike, maar dan is dat wel net zo gezellig.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:29

Edese hei weet ik een mooie route met fietspad continue naast ruiterpad!
Edit: met leuke pauze plek voor mens en paard

pinkie87

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 17:56

Ik vroeg net aan mijn hoefsmid nog ergens leuk te rijden. Hoorde dat het kuinderbos leuk is, alleen lees ik dat je er alleen mag rijden als je lid bent van de manege daar

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 17:20

Toch maar deze aanbieding gepakt.. ik miste de foto's en filmpjes haha. Tip: het is nog t/m vandaag geldig.
Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 07:46

Nou minimaal komende 6 weken ook geen ritjes van mij. Helaas een blessure. -O-

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 08:01

Cchanny schreef:

Ooh wat balen zeg! Blessure bij jou of bij je paard? Weet je een beetje hoe ernstig het is?

Wij zitten net weer een beetje op de rit, hardnekkige singelplek (het is een fantastisch paard en heel erg leuk, maar hij heeft echt een bizar dun huidje helaas :') ). Dus na 6 weken zonder zadel hobbelen hebben we ook weer echt wat kilometers kunnen maken eindelijk.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 08:15

Ik sta al 2 weken met de benen op de grond. Staan is overigens een groot woord. Meer zitten....
Ben 2 weken geleden hard van Jan afgevallen. Enige geluk was dat dit in de rijbaan was. Asfalt had hoogstwaarschijnlijk een andere afloop gehad.
Jan was erg fris. Liep een beetje te dansen met instappen. Ik ging even langs de "Enge" waterput die ter hoogte van de A net buiten de rijbaan zit (Eb en vloed bodem)
Sinds kort zit daar een deksel op en die had Jan nog niet gezien. En er waren al paarden die door dat deksel niet meer langs de waterput wilden.

Linksom ging hij er beetje scheeflopend langs. Beetje snuiven, maar hij vloeide de spanning weer af.
Rechtsom vond hij hem veel enger. Vloog hij er vandoor en toen ik hem terug wilde nemen, werd hij ineens een volleerd rodeo paard.
Meneer begon te springen en ik zat een paar sprongen uit. Daarna vloog ik voor het zadel en de sprong erna zag ik zijn hoofd dichterbij komen en vloog ik er opzij vanaf.
Lande hard op mijn heup.
De volgende dag alles dik. Paar dagen later alles blauw. Tot afgelopen weekend met een kruk gelopen.

Hopelijk kan ik snel weer even op mijn oude vertrouwde April zitten.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 09:09

Wat balen voor jullie! Heel veel beterschap!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 09:10

Balen zeg sabbientje en CChany, ik hoop dat jullie weer gauw en route kunnen.

Ik ben bang dat ik voorlopig moet stoppen.
Iwan heeft inmiddels naast artrose in de si gewrichten ook artrose + een peesblessure linksvoor. Het is de vraag of hij de winter gaat halen.
Hij staat nu in z’n uppie op een revalidatie weitje om te kijken of de pees nog verbeterd. Als dat het geval is gaan we hem nog een keer voor artrose behandelen. De eerste behandeling hiervoor heeft weinig gedaan.
Mijn doel is rad op de wei en minimaal nog inzetbaar voor stap ritten anders gaan z’n SI gewrichten teveel opspelen.
Ik vind het zo sneu voor hem. Hij wordt in juni pas 12 en het is zo’n lieverd.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 09:13

Ach, nog zo'n akelig iets. Zo sneu als je paard op zo'n jonge leeftijd al zulke artrose heeft. Heb het ook meegemaakt. Heeft nog wel lekker 10 jaar op de wei gestaan en van zijn pensioen genoten. Maar het besefmoment en dan een beslissing nemen wat te doen (wel of niet meer met hem rijden) is echt een heftige periode. Heel veel sterkte ermee!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-25 09:47

LoveBodin schreef:
Cchanny schreef:

Ooh wat balen zeg! Blessure bij jou of bij je paard? Weet je een beetje hoe ernstig het is?

Wij zitten net weer een beetje op de rit, hardnekkige singelplek (het is een fantastisch paard en heel erg leuk, maar hij heeft echt een bizar dun huidje helaas :') ). Dus na 6 weken zonder zadel hobbelen hebben we ook weer echt wat kilometers kunnen maken eindelijk.

Bij het paard. We hebben echo en foto's gemaakt. Gelukkig geen botproblemen en gelukkig ook niet door overbelasting. Ik hoop dat het overgaat met rust en pijnstillers. Anders wordt het een corticose injectie. Maar zie dat niet zitten bij een koudbloed, met lichte EMS klachten en die op het gras staat (want eten = life) en anders een operatie. Maar daar trek ik de grens .. dat gaat niet gebeuren.

Oh! Dat is altijd naar die gevoelige huidjes op die plek! Hopelijk blijft het daarna weg. en kunnen jullie weer kilometers maken

Sabbientje schreef:
Ik sta al 2 weken met de benen op de grond. Staan is overigens een groot woord. Meer zitten....
Ben 2 weken geleden hard van Jan afgevallen. Enige geluk was dat dit in de rijbaan was. Asfalt had hoogstwaarschijnlijk een andere afloop gehad.
Jan was erg fris. Liep een beetje te dansen met instappen. Ik ging even langs de "Enge" waterput die ter hoogte van de A net buiten de rijbaan zit (Eb en vloed bodem)
Sinds kort zit daar een deksel op en die had Jan nog niet gezien. En er waren al paarden die door dat deksel niet meer langs de waterput wilden.

Linksom ging hij er beetje scheeflopend langs. Beetje snuiven, maar hij vloeide de spanning weer af.
Rechtsom vond hij hem veel enger. Vloog hij er vandoor en toen ik hem terug wilde nemen, werd hij ineens een volleerd rodeo paard.
Meneer begon te springen en ik zat een paar sprongen uit. Daarna vloog ik voor het zadel en de sprong erna zag ik zijn hoofd dichterbij komen en vloog ik er opzij vanaf.
Lande hard op mijn heup.
De volgende dag alles dik. Paar dagen later alles blauw. Tot afgelopen weekend met een kruk gelopen.

Hopelijk kan ik snel weer even op mijn oude vertrouwde April zitten.

Oh jeetje! Wat erg! Heel veel beterschap! Hopelijk knap je weer snel op!
LAstig dat meerdere paarden het ook eng vinden!

SjonnieZ schreef:
Balen zeg sabbientje en CChany, ik hoop dat jullie weer gauw en route kunnen.

Ik ben bang dat ik voorlopig moet stoppen.
Iwan heeft inmiddels naast artrose in de si gewrichten ook artrose + een peesblessure linksvoor. Het is de vraag of hij de winter gaat halen.
Hij staat nu in z’n uppie op een revalidatie weitje om te kijken of de pees nog verbeterd. Als dat het geval is gaan we hem nog een keer voor artrose behandelen. De eerste behandeling hiervoor heeft weinig gedaan.
Mijn doel is rad op de wei en minimaal nog inzetbaar voor stap ritten anders gaan z’n SI gewrichten teveel opspelen.
Ik vind het zo sneu voor hem. Hij wordt in juni pas 12 en het is zo’n lieverd.

Kak.. dat is echt oliebol.. 12 is nog veel te jong.. :(

Ik ga voor jullie duimen dat hij nog rad op de wei kan lopen!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 10:19

Bloodymary schreef:
Ach, nog zo'n akelig iets. Zo sneu als je paard op zo'n jonge leeftijd al zulke artrose heeft. Heb het ook meegemaakt. Heeft nog wel lekker 10 jaar op de wei gestaan en van zijn pensioen genoten. Maar het besefmoment en dan een beslissing nemen wat te doen (wel of niet meer met hem rijden) is echt een heftige periode. Heel veel sterkte ermee!

Ja heel lastig. Ik heb eerder een paard met dezelfde artrose combi gehad alleen was die 18 toen ik hem liet gaan, dat voelt dan toch anders en ook dat was al niet gemakkelijk en veel te jong.

Maar blijvend pijn op 1 diagonaal is voor mij echt niet acceptabel. Vandaar ook de duidelijke grens.

Sterkte CChany ik duim voor je dat het met rust is op te lossen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 11:05

Oh SjonnieZ dat is echt rot nieuws zeg.
Hopelijk lukt het je om hem pijn vrij te krijgen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 22:41

Jeetje wat een nieuws allemaal :(

Dan is mijn minder kms stuk minder weg. Ene wagen kapotte band moet ik nog regelen en allemaal leuke afspraken waar door we hier wat minder tijd hebben.

Hopelijk valt het bij veter mee chantal!

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:29

Wat een pech bij iedereen… :(

Merken de anderen zonder betaalde versie ook minder enthousiasme? Ik mis de foto’s, om te zien en om te plaatsen. Daarnaast bedacht ik dat de Bokkers Bokaal niet ingesteld is op andere sporten dan paardrijden dus ook die zal voor een boel mensen stil blijven staan. Net als een aantal andere uitdagingen waar ik nog bij zit.

We maken nog steeds kilometers :)) Alleen voelt het delen niet meer als leuke extra.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 10:07

Inderdaad, ik zet relive nog wel aan, maar kijk er verder niet meer naar. Meh.. En op mijn telefoon heel veel leuke foto's maar ja je kan maar zoveel op socials zetten voordat mensen er zat van worden dus max 1x per twee weken wat foto's daar.
(vroeger was fotografie mijn hobby maar door het altijd maar moeten bewerken, veel tijd erin steken en dan vervolgens niemand die de fotos wou bekijken is dat na ruim 20 jaar ook opgehouden, dus sowieso een erg dubbel gevoel bij foto's maken hier)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 10:08

Ik maak nog gestaag mijn kilometers en houdt ze bij in Relive. Verder nogal druk met van alles, dus komt er weinig van om te delen en foto's te plaatsen. Over twee weken ligt het hier ook drie weken stil. Maar om een veel prettigere reden dan degenen hierboven gelukkig. Dan hebben Cas en ik allebei even vakantie.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 11:25

Chantalla schreef:
Wat een pech bij iedereen… :(

Merken de anderen zonder betaalde versie ook minder enthousiasme? Ik mis de foto’s, om te zien en om te plaatsen. Daarnaast bedacht ik dat de Bokkers Bokaal niet ingesteld is op andere sporten dan paardrijden dus ook die zal voor een boel mensen stil blijven staan. Net als een aantal andere uitdagingen waar ik nog bij zit.

We maken nog steeds kilometers :)) Alleen voelt het delen niet meer als leuke extra.

Jap hier ook minder enthousiasme..

Ook voor het thuisfront. De wandelingen in het buitenland vonden ze altijd leuk om te bekijken. Maar dat word het nu ook niet meer.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-25 21:06