Rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Merel_dolly

Rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 16:08

Hallo,
Mijn pony vind rijden eigenlijk gewoon niet fijn
Ze doet het hoofdstel wel goed in het zadel ook wel maar wel draaien (gaat wel steeds beter)
Ze is nog niet zo lang zadelmak omdat ze een veulen heeft gehad
Maar als je erop gaat zitten gaat ze sneller lopen en er moet altijd iemand mee lopen soms bokt ze ook.
We hebben al een nieuw zadel geprobeerd is wel wat beter vooral bij longeren maar heeft iemand tips voor hoe ze meer kan genieten en ook braaf kan stappen zonder problemen

Melzazu

Re: Rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 16:11

Misschien laten doorrijden door een professional?

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 16:51

Laten checken door osteopaat, merries kunnen last hebben van hun SI gewricht na een bevalling.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 17:19

Volgens mij is hier maar 1 advies passend: zoek iemand in je omgeving met (veel) meer ervaring, bij voorkeur een instructeur, die jou een tijd kan begeleiden.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 19:13

Desi_2409 schreef:
Laten checken door osteopaat, merries kunnen last hebben van hun SI gewricht na een bevalling.

Uit interesse, ik heb hier namelijk 0 verstand van maar vind t wel interessant. Kan een osteopaat dit constateren en hoe valt dit te behandelen? si zit heel diep toch?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 19:25

Is ze al (uitgebreid) gecheckt door een dierenarts? Zo ja, welke onderzoeken zijn er gedaan?

Is ze recent bij de tandarts geweest?

Is er een zadelpasser bij geweest?

Heeft er ene instructeur mee gekeken?

Amahoela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:31

idd, ik zou ook een ervaren instructeur of iemand anders met veel ervaring vragen eens te kijken of ze je kunnen helpen en wat er misschien mis is

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:36

callippo schreef:
Volgens mij is hier maar 1 advies passend: zoek iemand in je omgeving met (veel) meer ervaring, bij voorkeur een instructeur, die jou een tijd kan begeleiden.

Deze ja

emtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:04

Dahlia85 schreef:
Desi_2409 schreef:

Uit interesse, ik heb hier namelijk 0 verstand van maar vind t wel interessant. Kan een osteopaat dit constateren en hoe valt dit te behandelen? si zit heel diep toch?

De fysio, osteopaat en dierenarts kunnen dit allemaal constateren. Het hoeft niet moeilijk te behandelen te zijn hoor. Je moet het alleen op tijd laten checken omdat ze vaak hun lichaam verkeerd gaan belasten en gaan compenseren en daardoor andere blessures oplopen. Er zijn verschillende behandelingen voor. Je hebt medicatie wat de ontsteking remt, mesotherapie en verschillende injecties. Ligt er maar net aan wat er precies aan de hand is. Daarnaast kan de fysio, osteopaat of chiropractor je paard behandelen zodat ie weer bewegingsvrijheid heeft