Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Unravelation schreef:Hartje schreef:Spaarnwoude is nu echt top. Alle paden prima en er is ook een heuvel
Dat is goed om te lezen! Maar waar loopt het ruiterpad bij de Skibaan? Ik ben daar via de verharde weg naar beneden gegaan omdat ik geen ruiterpad meer kon vinden
Unravelation schreef:Bijna een jaar later, tijd voor een update!![]()
We hebben vorig jaar eerst even geoefend bij de Cantharel. Dat was super fijn. Daarna nog een rondje in Castricum gemaakt met een vriendin.
Helaas had ik daarna geen rijmaatje meer die net mij mee kon gaan, dus ben ik alleen op pad gegaan! Spaarnwoude was inderdaad vrij nat, was bovenaan de heuvel ook het ruiterpad kwijtVervolgens voornamelijk in het Twiske gereden, de paden zijn daar meestal heel prima.
Vorige week een rondje Hargen gedaan. De paden waren heel zwaar en smal. Op een stukje richting een strandopgang een stuk onder water, zelfs met alle droogte van nu. Een beetje zat van het ploegen door het zware zand hebben we de stoute schoenen aangetrokken en het laatste stuk teruggereden over het strand![]()
[ Afbeelding ]
Inmiddels zijn we aardig gewend aan fietsers, wandelaars, honden en hekken en gaan we zelfverzekerd op padAlleen wegen hebben we nog niet gedaan, maar dat hoeft van mij ook niet echt.
Heeft iemand nog een tip voor een leuk stuk in Noord Holland met 1 of meerdere heuvels met redelijke paden?
Unravelation schreef:Oskarrino schreef:Heerlijk!!
Ik rij graag in Bergen/Schoorl NH. Sommige stukken iets mul maar over het algemeen fijne paden!
Weet je misschien waar je daar fijn kan parkeren? Bij Poelenburgh moet je nog een aardig stuk over de weg volgens mij..
Hartje schreef:Een stukje naar beneden richting het bruggetje, daar loopt voor en na het bruggetje weer ruiterpad.
Autumnn schreef:Rondje Egmond is ook heel leuk! Mooie en lange heuvels1 van mijn favoriete rondjes. Als je de weg niet weet daar geef maar een gil als je het leuk lijkt als ik mee ga. Je kan parkeren in Heemskerk
girlyggirl schreef:Je kan beter op de groeneweg in bergen parkeren op de parkeerplaats van Berdos, wel heel klein stukje langs de weg maar is rustig en echt klein stukje. Je moet wel2x een weg oversteken maar geen snel verkeer.wil gerust eens met je meerijden als je een rijmmaatje zoekt, ik moet wel voorop dan
Unravelation schreef:Hartje schreef:Een stukje naar beneden richting het bruggetje, daar loopt voor en na het bruggetje weer ruiterpad.
Waar bedoel je? Ik ben bij de pijl gestrand
Of laat ik het beter zeggen, daar hield het ruiterpad op. Volgens Ruiteren en Mennen moest ik rechtsaf en dan zou er aan de linkerkant weer een ruiterpad zijn, maar die heb ik niet kunnen vinden.
Unravelation schreef:Bijna een jaar later, tijd voor een update!![]()
We hebben vorig jaar eerst even geoefend bij de Cantharel. Dat was super fijn. Daarna nog een rondje in Castricum gemaakt met een vriendin.
Helaas had ik daarna geen rijmaatje meer die net mij mee kon gaan, dus ben ik alleen op pad gegaan! Spaarnwoude was inderdaad vrij nat, was bovenaan de heuvel ook het ruiterpad kwijtVervolgens voornamelijk in het Twiske gereden, de paden zijn daar meestal heel prima.
Vorige week een rondje Hargen gedaan. De paden waren heel zwaar en smal. Op een stukje richting een strandopgang een stuk onder water, zelfs met alle droogte van nu. Een beetje zat van het ploegen door het zware zand hebben we de stoute schoenen aangetrokken en het laatste stuk teruggereden over het strand![]()
[ Afbeelding ]
Inmiddels zijn we aardig gewend aan fietsers, wandelaars, honden en hekken en gaan we zelfverzekerd op padAlleen wegen hebben we nog niet gedaan, maar dat hoeft van mij ook niet echt.
Heeft iemand nog een tip voor een leuk stuk in Noord Holland met 1 of meerdere heuvels met redelijke paden?
Dorine92 schreef:Unravelation schreef:Bijna een jaar later, tijd voor een update!![]()
[ Afbeelding ]
Schoorl. Parkeren op het parkeerplaatsje direct naast manege Poelenburg. Vanaf daar kun je linksaf een klein stukje over de weg, rechts het fietspad op, en bijna meteen rechts het ruiterpad op. Is geweldig daar. Heel heuvelachtig
Esther_r20 schreef:kiomiamigo schreef:Heemskerkerduin, kun je 2 kanten op, naar wijk aan zee en naar castricum. Parkeren bij de oudendijk in Heemskerk
Hier ontkom je alleen niet aan de hekken en grote kans op hooglanders of loslopende pony's