ikke schreef:ajesca123 schreef:Onze wagen kan technisch omgekeurd worden naar vrachtwagen tot 5000 kilo geloof ik.
Helaas staat hij nu inmiddels weer thuis met een vastgelopen motor![]()
Echt ontzettend balen want is zon enorm fijne wagen.
Zelf kunnen we dit niet oplossen en alles bij elkaar opgeteld als we het moeten laten doen en met het oog op de verhoogde wegenbelasting, hebben we helaas besloten dat hij eruit gaat.
Als de wegenbelasting niet omhoog zou gaan dan lieten we hem nog wel maken want voor mij echt het ideale wagentje
Maar waarom haal je je C1 dan niet en laat de wagen opkeuren naar 5 ton?
Als de auto technisch op 5 ton staat bij de RDW, moet dat relatief simpel te regelen zijn._Seven_ schreef:Ik heb de belastingdienst gebeld met de vraag hoe zeker het is dat het kwarttarief gaat verdwijnen, zij wisten mij te vertellen dat zij dit pas in oktober/november van de regering gaan horen of dit afgeschaft gaat worden of niet.
Verder had ik een mercedes sprinter met home made bak voor paarden vervoer. Deze was via de RDW etc omgekeurd naar mtm van 5500kg. Dit wagentje is helaas kapot gegaan. De bak van de oude wagen is nu overgezet naar een nieuwe mercedes sprinter, ik loop alleen een beetje vast in het laten verhogen van de mtm op het gebied van snelheidsbegrenzers etc. Onze oude wagen had geen begrenzer en is destijds wel gewoon bij de RDW goedgekeurd. Ik snap daarom niet zo goed waarom de nieuwe dan ineens een snelheidsbegrenzer ingebouwd zou moeten krijgen. Uit alle regelgeving die ik hierover kan vinden blijkt dat die oude ook al begrensd had moeten zijn.
Ik had gedacht dit even te regelen omdat het tenslotte om een al eerder goedegekeurde bak gaat op een practisch hetzelfde chassis, maar ik loop tegen de regelgeving aan. Iedereen heeft ervaring met het terugkeuren naar mtm van 3.500kg, maar het verhogen ervan lijkt toch wat ingewikkelder te zijn.
Weet jij zeker dat je de juiste vraag gesteld hebt?
Tot 7500kg TMM was er nooit de verplichting op de snelheidsbegrenzer, evenmin was een tacho verplicht bij privaat gebruik.
Als je vanuit zakelijk oogpunt kijkt, ligt het inderdaad gecompliceerder!
Moet eerlijk zeggen dat we die optie niet bekeken hebben.
Voor nu staat hij geschorst op het erf en zien we wel of er iemand voor komt als ik een advertentie ga plaatsen.
Heb eerlijk gezegd ook geen flauw benul van wat zon wagen nog opbrengt.
Als hij er van de zomer nog staat gaan 2 vrienden van ons er nog naar kijken maar die hebben nu helaas echt geen tijd.
Ze hadden de motor open gehad en na onderzoek willen ze het wel proberen.
Maar ik gebruik hem veel dus kan niet tot zomer wachten.
Hebben nu een nieuwe trailer besteld die binnenkort geleverd wordt zodat ik weer gewoon op pad kan zonder tig keer huren.