Petrie budget laarzen, waar zit het verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi_

Petrie budget laarzen, waar zit het verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 18:50

Het wordt tijd voor nieuwe laarzen. Ik heb altijd petries gehad, nu al jaren de Coventry. Maar de rits moet vervangen en ze zijn wel echt oud aan het worden. Nu ben ik er een paar jaar uit geweest en heb recent het rijden weer opgepakt met een bijrijdpaard. Ik rij lang niet meer zo veel als vroeger.

Nu zag ik model Luca in de aanbieding voor een wat lager budget dan een paar nieuwe Conventries. Gezien de huidige situatie denk ik dat ik met een wat goedkopere laars ook prima vooruit kan. Maar weet iemand waar het hem in zit? Ik weet dat de goedkopere modellen eerder zo'n coating hadden die na verloop van tijd los liet. Is dat nog steeds zo?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 19:06

Ik heb de Luca al een paar jaar, ik denk toch al wel een jaar of 5 / 6. Ik vind het vreselijke laarzen, maar dat ligt niet aan de leerkwaliteit :D Ik heb wel het leer met het motiefje erin, niet de gladde.

Ik had hiervoor Ariat, vergeleken daarmee lopen deze laarzen echt voor geen meter. En dat is ook de enige reden dat ik spijt heb van deze aankoop. Ik doe weinig tot geen onderhoud aan mijn laarzen, ze liggen altijd in een open kast in een hoek gepropt/geschopt, maar het leer is echt nog in prima staat. Het enige wat in die jaren kapot is gegaan zijn de elastiekjes voorin, maar dan kan je vrij simpel nieuwe in zetten.

Als deze laars niet in de aanbieding is kosten ze gewoon 300 euro, dan ben je wel een beetje uit het kaliber 'budget-laars'.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 22:40

Ik verplaats dit topic naar vraag maar raak

Aatrox

Re: Petrie budget laarzen, waar zit het verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 22:44

Ik heb al minimaal 5+ jaar de standaard laarzen van Petrie, van de €200 tot €300/400 range. Gaan super mee!

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 23:04

Hier ook het goedkope model petrie. Nog nooit laarzen gehad die zo lang meegaan. Sterke rits. Inrijden waren ze wat stug. Maar kan nu niet meer aan andere wennen. Heb ze inmiddels 6 jaar en zijn nog steeds mooi.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 23:05

Hier ook al 5+ jaar. Wel nieuwe hakjes onder laten zetten bij de schoenmaker ivm afslijten met lopen. Echt fijne laarzen.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 02:12

Kun je niet een aantal modellen en laarzen passen? Ik heb dan rijschoenen, geen laarzen. Maar met het ene model loop ik zo weg, het andere zit stug en vervelend. Dan kun je ook kijken of een goedkoper merk/model lekker zit. Want als er 1 ding vervelend is, is het wel als rijlaarzen oncomfortabel zitten. Dat is beroerder dan een coating die loslaat ;).

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 09:24

Klopt, passen is idd het beste, maar ze zijn online in de aanbieding.
Ik heb een paar besteld, ben benieuwd.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:49

Ik heb van deze laarzen wel een maat kleiner dan mijn normale maat, en draag ze dan zonder zooltje. Anders sluit de laars niet mooi aan rond mijn kuit.