Overdekte rijbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gerrit1982

Overdekte rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 00:13

Beste leden,

Binnenkort verhuis ik naar mijn nieuwe woning.
Er staat al een rijbak, mijn vraag is als ik deze op een goed betaalbaar bedrag kan overdekken?

Ik lees graag opties hoe ik de rijbak overdekt krijg.
Alvast bedankt

Colaaa

Re: Overdekte rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 00:21

Volgensmij zit je sowieso dat je daar een vergunning moet aanvragen bij de gemeente aangezien je een 'gebouw' neer gaat zetten.
Zal als ik jou was daar eerst informatie over inwinnen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 10:31

Ik verplaats dit topic naar vraag maar raak.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 10:37

Je wilt 20 x 40 goed betaalbaar overdekken? Definieer goed betaalbaar :+

Een loods van 20 x 40, fundering, stalen spanten, sandwichpanelendak, verlichting (mag ik aannemen), wandje met beschot van 1.20 rondom... Zelfs zonder de wanden verder dicht te maken zit je zó op 2 ton.

En bestaan ook evenementententen van dat formaat, zit je tegen minimaal ook een ton aan te kijken, plus dat je kans hebt dat de zooi bij (zware) storm (windkracht 9 en meer) kapot waait, en je paard er vanaf windkracht 5 niet in wenst te gaan. Plus dat je rondom nog eens 10 meter kwijt bent voor het schoren van de tent.

En je zult een vergunning moeten krijgen. Voor beide ideeën.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:54

Kost je eerst een vergunning (en meestal krijg je die niet voor zo’n groot gebouw) en daarna nog 150.000 - 200.000 euro voor de bouw. Dus hoe bedoel jij precies betaalbaar?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:25

Als je een vergunning zou krijgen en je bent handig kan je op zoek gaan naar gebruikte schuren/ hallen; die staan nog wel eens te koop maar kosten ook een lieve duit. Soms staan die wel eens te koop. Maar ik ben bang dat je niet zomaar een vergunning krijgt.............en als je die al zou krijgen moet je die ook betalen en met een gedetailleerd plan komen over hoe de hal eruit komt te zien.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:26

Een rijbak overdekken en betaalbaar? Die woorden gaan niet samen. Mocht je al een vergunning krijgen, mag je je portemonnee wel trekken hoor. Voor 100.000eu heb je niet veel.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:44

Kijk in ieder geval ook even op de site van Huisman in Gemert:
https://www.huisman.nl/hallenbouw/prijzen/
Prijzen zijn ex. btw en het gaat om een kale hal (dus bv geen licht).
Volgens mij hebben zij ook een optie zonder dichte zijwanden (met windbreekgaas).

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 13:04

Op mp staan soms 2de hands hallen te koop. Moet je net mazzel hebben dat de juiste maat er tussen staat en zelf erg handig zijn. Laat het na afloop wel door een erkend constructeur keuren met een goed rapport voor de verzekering.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 14:07

Je kan ook de optie alleen dak kiezen. Word ook veel in het buitenland gebruikt
In Nederland heb ik wel voorkeur voor dicht of windbreek gaas :+

Op marktplaats (bijvoodbeeld) staan best wel eens betaalbare schuren. Maar dan moet je zelf afbreken bijvoorbeeld. Of je hebt meerdere kleuren en materialen. Het wordt er niet mooier op zeg maar, maar onder mooi kunnen we natuurlijk niet rijden.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 15:01

Zoals al gezegd: daar heb je een vergunning voor nodig.

Je kan beginnen met een verzoek tot vooroverleg. Dan weet je of het mag en waar het aan moet voldoen.

Bij de aanvraag moet je aangeven hoe het eruit komt te zien. Kleuren, hoogte, afmetingen.
En je moet tekeningen en een constructie dossier met sterkte berekeningen erbij voegen.
Leges is een % van de bouwkosten (exclusief BTW). Dus daar zal je ook een idee van moeten hebben.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:22

Kopen via MP kan, maar vraagt zorgvuldige calculatie. Afbreken, transport en wederopbouw kosten óók geld. En neem vooral iemand in de arm die er wat verstand van heeft.

Vergunning aanvragen is vanzelfsprekend noodzakelijk. Een aannemer kan helpen, maar zelf kun je inderdaad snel uitzoeken of het mag (je bouwt tenslotte heel wat m2).

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:39

Je kan op het kadaster eens kijken; als er een bouwblok ligt op het stuk waar nu de buitenbak ligt dan is er een kans dat je een vergunning krijgt; als er geen bouwblok ligt is de kans op een vergunning vrijwel nihil.