Hoi allemaal,
Ik vond zo even geen recent topic dus vandaar een nieuwe.
Momenteel wordt mijn verzorgpaard van vier ingereden. Vandaag was mijn moeder mee en die zag de inrijder met body protector rijden. Nu wil ze graag dat ik ook zo'n ding aanschaf. Ik wil daar best gehoor aangeven, ook omdat het mij denk ik ook een veiliger gevoel zal geven. Zelf ben ik twee jaar geleden hard gevallen dus ook snel angstig. (Echter enkel en bekken waren aangedaan, iets waar een BP ook niet tegen beschermd natuurlijk)
Mijn doel is enkel dressuurmatig rijden met mijn verzorgpaard. En graag ook meenemen naar andere locaties. En dat vind hij tot op heden wel echt énorm spannend!
Ik vraag me eigenlijk vooral af, of ik nog wel genoeg bewegingsvrijheid heb in een BP? En ik lees ook dat je je val niet meer kan breken omdat je niet kan door rollen?
En ze passen niet onder je winterjas?
Ik heb alleen beschikking over een buitenbak, dus in de winter is een winterjas was prettig...
Ik heb ook gelezen over air vesten, dat gaat me te ver. Gezien de prijs wat je daarvoor neer moet leggen... En een rug protector lijkt me dan net te weinig beschermen?
Nu wil ik komende week langs de Epplejeck om even eerst eens zo'n ding aan te passen want ik heb zoiets nog nooit gedragen...