Waar laten jullie je telefoon?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MikeyB

Berichten: 64
Geregistreerd: 18-08-15
Woonplaats: Groningen

Waar laten jullie je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 19:42

Al jaren had ik naar tevredenheid nog een oude kleine smartphone. Die kon ik altijd wel ergens bij me steken. Helaas spatte het scherm me vorige week in duizend stukjes en was het toch echt tijd voor een wat nieuwer model. Maar nu… mijn nieuwe telefoon is maar een klein stukje groter en toch kan ik ‘m ineens nergens meer kwijt!

Hij past net niet lekker in de achterzak van mijn spijkerbroeken (waar ik mijn telefoon altijd zo fijn zonder erover na te denken kon wegstoppen) en ergens opbergen in een rijbroek hoef ik niet eens te proberen. Dat gaat zeker niet passen. Ook niet alle jaszakken past hij even lekker in. Laat staan dat ik ‘m ergens handig kan opbergen als het straks nog een stukje warmer wordt en ik dus graag zonder jas m’n handen een beetje vrij wil hebben. En rondom de paarden vind ik een telefoon binnen handbereik toch wel een prettig idee.

Enorm luxeprobleem natuurlijk. Maar ik ben vast niet de enige als ik het formaat van de gemiddelde moderne smartphones zo bekijk. Hoe doen jullie dat?

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:47

In een klein sportbuideltasje om m'n middel.

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Waar laten jullie je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:48

Altijd iets met zakken, te paard rijbroek met zijvak op je been.
Soms tussen mijn bh bandje.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Waar laten jullie je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:09

Ik heb een buiktasje, als ik wat langer wegga of wat warmer is gaat er ook een bidon mee

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Waar laten jullie je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:11

Als ik zonder jas\vest rijdt gewoon in mijn laars schuiven, werkt perfect, al jaren.

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:11

Normaal in een handtas.

Bij de paarden in een heuptasje of bodywarmer.

fjordjes

Berichten: 12033
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Waar laten jullie je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:13

Sportbuideltas van de action

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Waar laten jullie je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:47

Dat was voor mij de rede om voor een kleiner model te gaan. Ik heb nu de iphone 12 mini en die kan nog precies in de kontzak van mijn spijkerbroeken en in mijn jaszakken.

Als ik een broek zonder zakken aan heb (sportbroek) dan heb ik zo een hartloop riem waar die in kan. Dat zit vlak tegen mijn lichaam dus schut en hobbelt niet.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar laten jullie je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:07

Mijn mobiel is ook best lomp (iphone 11). Bij gebrek aan zakken bij de paarden heb ik altijd een heuptasje om. Daar heb ik ook paardensnoepjes, sleutel en energiereep in als ik op pad ga, erg handig!

Maar ik zoek ook mijn rijleggings eropuit, op zijzakken waar je een mobiel in kan schuiven.

Mijn mobiel past trouwens gewoon in de kontzak van vrijwel al mijn spijkerbroeken, maar ik draag geen skinny jeans, meer straight leg, die hebben gewoon fatsoenlijke zakken :D

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:12

Nou vanmorgen had ik m’n telefoon na 2 rondjes in de bak ‘opgeborgen’ in het zand van de bakbodem..l :+
Ik deel dus je probleem….ik had eerst rijbroeken met ritsjes en daar paste m’n telefoon wel in de kontzak maar met m’n huidige rijbroeken gaat dat niet…
Ik heb voor buitenritten met warm weer ook zo’n tasje voor om je middel…foeilelijk maar ja…ik heb 1 rijlegging en die heeft een zak op het been, dat is voor je telefoon ideaal maar ik heb liever een gewone broek aan

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:17


Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Waar laten jullie je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:27

Ik heb nu een Iphone 13 mini en super tevreden over het formaat. Bij de paarden heb ik hem altijd in het telefoonzakje van mijn rijbroek of legging. Ik weiger ook om een rijbroek te kopen zonder telefoonzakje. Eventueel zou je ook kunnen kijken voor een dun buideltasje.

Normaal past hij prima in mijn achterzak van mijn spijkerbroek. Ik draag ook veel rokken maar hier zit meestal een diepe zak in. Als ik echt niks heb dan gaat hij in m'n bh maar dat komt niet meer zo snel voor. Ik heb ook zo'n hoesje met een koord er aan maar eigenlijk nog nooit echt gebruikt.

snorkel1986

Berichten: 3012
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:28

fjordjes schreef:
Sportbuideltas van de action

Hier ook zn action tasje dat klappert ook niet op je rug en verder je kleding aanpassen na je telefoon :') dus grotere broekzakken zoeken


In je bh lees ik vaak maar vraag mij toch echt af hoe.. ( of komt omdat mijn cup niet zo groot is ...maar mij telefoon blijft daar echt niet zitten :o
Laatst bijgewerkt door snorkel1986 op 11-05-22 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:29

In mijn sportBH haha. En op buitenrit in zo'n flipbelt.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Waar laten jullie je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:30

In mijn rijlegging die hebben een zakje op he bovenbeen daar past elke telefoon wel in!

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:36


Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Waar laten jullie je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:40

Flipbelt! Heel handig!

loopjeloopje
Berichten: 36
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Waar laten jullie je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:50

Zowel bij het paardrijden als hardlopen een sportbuidel tasje. Werkt perfect, pakje zakdoekje en dextro erbij en klaar.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Waar laten jullie je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:03

Buideltasje met wat actievere dingen.

Nu zag ik van de week een promo filmpje voorbij komen. Soort van keykoord maar dan voor je mobiel.
Na even zoeken via google kwam ik ze al 20x goedkoper tegen op mr Ali
Het soort kaartje doe je in je hoesje, lipje voor het gaatje aan de onderkant, en je kan het keycord eraan bevestigen
https://nl.aliexpress.com/item/10050040 ... 7758%21sea

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:04

In de zijvak van m'n rijbroek, in m'n sulkytasje en in het verleden toen ik nog reed in een sportband aan m'n bovenarm

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:06

Ik heb een leren tasje/hoesje dat ik om mijn riem doe (magneetsluiting zodat ik hem makkelijk kan openen en sluiten) en die plaats ik op mijn rug zodat ik er met rijden en bukken niets van merk.

Had eerst een hele riem maar aangezien dat niet echt als riem kan fungeren, had ik 2 riemen om en wat een gedoe was dat! Ben erg blij met deze oplossing zo.

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Waar laten jullie je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:44

Buideltasje als het echt nergens anders in past.

BH durf ik niet eens... Al te veel gehoord van smartphones die ineens gloeiend heet werden of zelfs ontploften. En sowieso het zweet (dat heb je immers toch altijd wel op warme dagen) lijkt me ook niet fijn voor je telefoon.
Zelfs in m'n broekzak werd mijn telefoon soms vochtig.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 03:58

Bielsje schreef:
Ik heb een leren tasje/hoesje dat ik om mijn riem doe (magneetsluiting zodat ik hem makkelijk kan openen en sluiten) en die plaats ik op mijn rug zodat ik er met rijden en bukken niets van merk.

Had eerst een hele riem maar aangezien dat niet echt als riem kan fungeren, had ik 2 riemen om en wat een gedoe was dat! Ben erg blij met deze oplossing zo.

[ [url=m/fUFi4i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie is dit! Welk formaat telefoon heb je erin?

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 06:23

xx_Irisje schreef:
Bielsje schreef:
Ik heb een leren tasje/hoesje dat ik om mijn riem doe (magneetsluiting zodat ik hem makkelijk kan openen en sluiten) en die plaats ik op mijn rug zodat ik er met rijden en bukken niets van merk.

Had eerst een hele riem maar aangezien dat niet echt als riem kan fungeren, had ik 2 riemen om en wat een gedoe was dat! Ben erg blij met deze oplossing zo.

[ [url=m/fUFi4i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie is dit! Welk formaat telefoon heb je erin?


Samsung S20 met een redelijke back cover en ik heb nog een beetje ruimte over. Hij is voor een Iphone bedoeld en de binnenkant is 17x8x1.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 06:31

Ik heb rijbroeken met een speciaal vakje op de bovenbeen. Zijn rijbroeken van de decathlon.

In andere situaties... In mijn jaszak, tas of achter mijn broeksband geschoven. (Tussen broek en hemd) op mijn heup.