Samshield - zwetend voorhoofd in de kou

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Samshield - zwetend voorhoofd in de kou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 18:19

Tja.. Heb ik weer :+

Ik heb sinds December mijn nieuwe Samshield in gebruik met de premium liner (groen stiksel). Helaas is het nu een flink stuk kouder geworden en krijg ik tijdens het rijden ineens een koud stroompje zweet over mijn voorhoofd heen…
Zweet boeit mij an sich niet zo heel veel, maar het leidt nog al af als het bij mijn ogen komt. Dit is anders dan warmte zweet in de zomer. Het is namelijk ook maar 1 stroompje dat tussen mijn wenkbrauwen door loopt richting ogen/neus.

Ik heb voorheen ook een Samshield (gekocht in 2013) met dezelfde liner (oranje stiksel) gebruikt en heb nooit ergens last van gehad. Ook met andere merken caps heb ik dit probleem niet. Ik heb natuurlijk nog niet in de zomer met deze cap gereden, maar ik zweet normaal gesproken alleen in mijn gezicht als het echt warm is buiten en op dit moment is het -15. De Samshield premium liner heeft geen stukje bij het voorhoofd, maar ik heb dit probleem ook als ik een warme hoofdband op heb.
Het enige verschil dat ik kon vinden tussen beide caps is de kleur van het stiksel in de liner.

Heeft iemand de gouden tip?

Ik ben namelijk niet helemaal van plan om een scheikunde bril op te zetten :=

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:21

Een beetje vaseline in je wenkbrauwen (en het stukje tussen je wenkbrauwen) smeren. Het zweet zal dan over het lijntje vaseline langs je ogen lopen. Na het rijden kun je de vaseline uitsmeren of weghalen.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Samshield - zwetend voorhoofd in de kou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 14:20

Dat kan nog wel eens werken, dankjewel!

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:26

_Snow_White schreef:
Dat kan nog wel eens werken, dankjewel!


Graag gedaan.