Waar is Gylana!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sexysusie

Waar is Gylana!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 21:04

Wederom op zoek naar Gylana. De handelaar waar ze stond (aan de Groenstraat in Boechout)heeft haar weer terug gedaan naar diegene waar hij hem weg had naar aanleiding van mijn verhaal. (Paard zou naar slachterij hooijmans gebracht worden door laatste eigenaresse. Hier is ze echter nooit aangekomen. Na 2 dagen nam iemand contact met op ons op die haar wou kopen van een handelaar in België maar meer achtergrond info wou. Bij die handelaar in Boechout werd ze dus als rijpaard aangeboden. Hier is ze dus niet meer geschikt voor vanwege een nare blessure die dus zo erg opgespeeld was dat ze 2 a 3 weken geleden echt niet goed liep en veel pijn had. Ik ben er toen nog wezen kijken. Ik wil haar nu graag weer terug vinden om verder leed te voorkomen.
De foto’s zijn van Gylana afgelopen week bij die handelaar in Boechout.

Laatste foto is foto van de afstamming.

Wie o wie weet waar ze is?? En laat het mij weten als ze ergens aangeboden wordt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[/img]

Charaz

Re: Waar is Gylana!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 21:49

En wat is je doel? Het paard terug kopen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 21:59

Waarom heb je haar daar niet meteen terug gekocht?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:00

Verder leed voorkomen?

Je koopt haar dus terug en geeft haar zelf de rust die ze verdient?

Sneu deze verhalen,
Een paard wat het Z2 minimaal met iemand gehaald heeft en dus alles voor een ruiter overhad en nu ze niks meer kan van hand naar hand gaat.

Ik snap niet dat mensen risico's met zulke jonge afgeschreven paarden blijven lopen. Geef haar zelf een mooie plek of laat haar gewoon gaan zodat ze dit nooit hoeven mee te maken

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 22:01

Charaz schreef:
ja haar terug halen en kijken hoe het met haar gaat. En mocht het echt niet meer gaan dan laat ik haar inslapen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:02

Jaaa dat is de beste optie denk ik. De wereld is namelijk echt verrot

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 22:03

BigOne schreef:
Waarom heb je haar daar niet meteen terug gekocht?

Omdat ik geen €3500,- klaar heb liggen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:04

Had je haar dan niet beter gewoon kunnen houden?
Sneu voor het paard dat er zo met haar gesleept wordt.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:06

marleen_88 schreef:

Zoals ik begrijp was het paard al niet meer van haar en ging hij bij de volgende eigenaar naar de slacht. Maar is niet gebeurd.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 22:10

Somebody85 schreef:
marleen_88 schreef:

Zoals ik begrijp was het paard al niet meer van haar en ging hij bij de volgende eigenaar naar de slacht. Maar is niet gebeurd.

GabberGill schreef:
Verder leed voorkomen?

Je koopt haar dus terug en geeft haar zelf de rust die ze verdient?

Sneu deze verhalen,
Een paard wat het Z2 minimaal met iemand gehaald heeft en dus alles voor een ruiter overhad en nu ze niks meer kan van hand naar hand gaat.

Ik snap niet dat mensen risico's met zulke jonge afgeschreven paarden blijven lopen. Geef haar zelf een mooie plek of laat haar gewoon gaan zodat ze dit nooit hoeven mee te maken

Ik heb haar zelf naar Z2 gereden. Ze heeft de blessure als 4 jarige opgelopen. Het leek eerst heel goed te gaan en we hebben toen rustig de sport opgepakt. Maar in de Z1 merkte ik al dat het lastiger werd voor haar maar in de z2 merkte je echt dat ze te weinig tot dragen kon komen. Daarop besloten te stoppen met de sport en met haar te gaan fokken. Heb er 2 fantastische paarden uit gefokt. Helaas kwamen er toen relatieproblemen en corona en moest ik afscheid nemen van een aantal paarden en pony’s. Heb haar in goed vertrouwen verkocht. En zij hebben er echt goed opgepast. Maar helaas kon ze daar niet blijven en had ik ook geen geld om haar terug te kopen. Helaas is het bij de eigenaresse daarna misgegaan.

En inderdaad ik hoop haar terug te vinden en dan haar welverdiende rust te geven.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:13

Ik denk dat marleen bedoelt dat je een dier met deze leeftijd, blessure en achtergrond qua stamboom, klassering enz moet behoeden voor de slechte wereld.

Dus of je houdt het dier of je laat het dier gaan.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 22:16

Somebody85 schreef:
marleen_88 schreef:

Klopt

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 22:21

GabberGill schreef:
Ik denk dat marleen bedoelt dat je een dier met deze leeftijd, blessure en achtergrond qua stamboom, klassering enz moet behoeden voor de slechte wereld.

Ze liep niet kreupel en had geen pijn op moment van verkoop. Ze was toen al 5 jaar niet kreupel. Ze fokte mooie veulens en ik kon haar op dat moment echt niet aanhouden. Ze heeft het echt goed gehad bij de eigenaresse na mij. Alleen die moesten haar ook verkopen helaas. De blessure die ze daar heeft opgelopen is in het land gebeurt. Echter weten ze niet hoe of wat. Ben er toen nog geweest en toen leek het ook wel neurologisch te kunnen zijn wat ze toen had. Zat alleen ook aan de rechterkant op plek van oude blessure.

Als ik toen het geld gehad had had ik haar nooit verkocht. Helaas loopt het in deze wereld niet altijd even goed en makkelijk. Ik doe nu dus mijn best om haar weer hier te krijgen met de middelen die ik heb.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:26

Je ben pas geleden een doneer actie gestart zag ik.Dus zo kort geleden was ze nog te koop ?
En dat kon niet op afbetaling of lenen van iemand ?Jammer die onzekerheid ik hoop dat je haar kan vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 22:52

Paard is kapot en handelaar wil alsnog 3500 euro?

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 07:17

office schreef:
Je ben pas geleden een doneer actie gestart zag ik.Dus zo kort geleden was ze nog te koop ?
En dat kon niet op afbetaling of lenen van iemand ?Jammer die onzekerheid ik hoop dat je haar kan vinden.

Ja ik kon haar wel kopen van die handelaar voor €3500,- alleen niemand kon mij daar aan helpen zo snel maar wouden het ook niet omdat ze geen €3500,- waard is.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 07:18

BigOne schreef:
Paard is kapot en handelaar wil alsnog 3500 euro?

Ik denk dat ze haar wat ingespoten hebben. Hij heeft me filmpje gestuurd dat ze er op reden. Je ziet dan heel goed dat rechtsachter niet goed is, maar ja daar geven ze blijkbaar niks om.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 07:47

sexysusie schreef:
Charaz schreef:
ja haar terug halen en kijken hoe het met haar gaat. En mocht het echt niet meer gaan dan laat ik haar inslapen.

Ik wil je heel veel succes wensen met je zoektocht naar haar en hopelijk vind je haar snel terug!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 08:45

GabberGill schreef:

Precies.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:27

sexysusie schreef:
office schreef:

Ja ik kon haar wel kopen van die handelaar voor €3500,- alleen niemand kon mij daar aan helpen zo snel maar wouden het ook niet omdat ze geen €3500,- waard is.

Dat vet gemarkeerde vind ik heel kwalijk... Ze is geen 3500 waard... Waarom niet?
Is haar leven fatsoenlijk redden en fatsoenlijk beëindigen die prijs niet waard?
Ook al is zij dat lichamelijk dan niet?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 13:33

Wat ik me dan eerder afvraag.

Wat heb je er zelf voor gekregen. Goede fokmerries met gebreken staan namelijk voor 5000 te koop. Uit je eigen info zag ik dat ze dat is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 09:01

In de huidige toestand klinkt het niet of ze 3500 waard is. Dus ik snap ook wel dat iemand dat er niet voor gaat geven. Of je moet echt het geld hebben en dan het dier willen redden, maar velen kunnen dat niet en willen gewoon de marktwaarde betalen.

Maar als je nu wel weer een paard kunt onderhouden, want dat haal ik er uit, is er dan niets meer over van de overwaarde van toen jij het paard verkocht? Dit is geen verwijt, maar een vraag. Het kan zijn dat je het geld ergens anders in hebt moeten steken uit nood. Maar als het op een spaarrekening gegaan is en je wilt echt dit paard terug, kun je het dan niet iets verlagen in prijs en dan kopen?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:00

Zoals ik het begrijp heeft de handelaar er zelf 3500 voor betaald (of iets minder, maar inmiddels wel kosten gehad) en kon hij het paard terugbrengen naar waar hij haar vandaan had. Voor de handelaar is het dan om het even of hij die prijs van de vorige eigenaar of TS krijgt, maar ik snap wel dat ie niet zelf geld erop toelegt om het paard voor een prikkie aan TS te geven.

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 11:57

UPDATE!

Maandag 19 augustus rond 15:00 is gylana opgehaald uit Boechout. En rechtstreeks naar een manege in Nederland gebracht op proef als manegepaard daar aangekomen had ze een nare wond op linker achterbeen. Deze dat er al even en kon niet gehecht worden. Ze is daar behandeld door dierenarts en heeft er nu een verband om en heeft een week boxrust in de hoop dat de wond goed geneest.
Diegene die dacht een leuk paard voor die manege gevonden te hebben zag echter mijn bericht op Facebook en we hebben contact gehad. Diegene heeft hem ook weer via een tussenpersoon. Het is dus een en al gekonkel rondom dit paard. Diegene die nu contact met mij gezocht heeft probeert of ik haar zo op kan halen, maar degene van wie ze nu “is” is echt een rot ei want die wil er gewoon nog steeds geld van maken. Ik blijf vechten totdat ze weer hier terug is. Geld verdienen over de rug van een paard wat niet goed is en wat met oplichterij in de handel terecht is gekomen is niet best. Ik doe hard mijn best om geld bij elkaar te krijgen, maar moeten zelf ook kunnen blijven eten. De paarden komen hier niets te kort. En er is spaargeld om ze de zorg te geven die ze nodig hebben, maar dan houdt het op. We komen uit een hele diepe put, en hopelijk zijn we over jaar daar helemaal uit en weer bovenop. Echt als we niet in die put gezeten hadden was ze niet weg gegaan en ja nu zit ik met de ellende, maar wat iedereen ook zegt of er iets van vindt kan me niet schelen. Ik doe nu alles wat ik in mijn macht heb om het op te lossen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:26

Weet je, hoe goed je het ook wil doen voor het paard, ik denk dat je beter met de huidige eigenaar in gesprek kan gaan en aangeven dat dit paard gewoon niet meer geschikt is voor de sport of manege. En de huidige eigenaar ervan moet overtuigen dat dit paard beter af is door haar gewoon lekker op de wei te zetten of wellicht te laten inslapen. Want stel dat jij haar terugkrijgt met het geld dat nodig is....en je moet alsnog besluiten om haar te laten gaan, dan ben je weer een smak geld kwijt.
En als je haar niet terug kan krijgen, zal je misschien ook moeten accepteren dat het nu gewoon buiten jouw macht om ligt, hoeveel pijn en verdriet het nu ook doet. Blijf reëel.