Welk oortje voor instructieset? Universeel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duran123

Welk oortje voor instructieset? Universeel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 09:40

Mijn dochter zou graag een eigen oortje willen ipv elke keer het oortje lenen van haar instructrice.
Ze vindt het niet zo’n fris idee en dat snap ik op zich wel.

Volgens haar zijn alle oortjes universeel zolang ze maar een aansluiting hebben met een ‘pinnetje’, dus niet zo’n platte als wat de iPhone bijvoorbeeld heeft.

Ik hoor over Whis goede verhalen.

Welke adviseren jullie? En heeft elk merk ook nog aparte types?

Graag jullie advies!

Rex_Rolfo

Re: Welk oortje voor instructieset? Universeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:49

Met "oortje" bedoel je denk ik alleen het luidsprekertje dat je aan je oor hangt? Soms wordt namelijk ook de hele set voor het gemak "oortje" genoemd. In principe kun je daar elk oordopje met 3,5 mm aansluiting voor gebruiken. Het standaard setje van veel telefoons, een losse met haakje voor om het oor van Whis of van elders. Het is 'maar' een speakertje voor spraak, dat is al snel goed genoeg.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 09:52

Rex_Rolfo schreef:
Met "oortje" bedoel je denk ik alleen het luidsprekertje dat je aan je oor hangt? Soms wordt namelijk ook de hele set voor het gemak "oortje" genoemd. In principe kun je daar elk oordopje met 3,5 mm aansluiting voor gebruiken. Het standaard setje van veel telefoons, een losse met haakje voor om het oor van Whis of van elders. Het is 'maar' een speakertje voor spraak, dat is al snel goed genoeg.

Dat is idd wat ik bedoel. Was ms niet helemaal duidelijk.

Ik zou graag willen weten welke jullie als fijn ervaren. Of welke ik beter niet kan kopen.
Er zal ongetwijfeld verschil in zitten denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:53

Duran123 schreef:
Rex_Rolfo schreef:

Dat is idd wat ik bedoel. Was ms niet helemaal duidelijk.

Ik zou graag willen weten welke jullie als fijn ervaren. Of welke ik beter niet kan kopen.
Er zal ongetwijfeld verschil in zitten denk ik.

Die van Ali en wish zijn troep. Ik zou gewoon de telefoonoortjes van bijv Samsung etc gebruiken. Ik heb zelf huawei oortjes en die vind ik heeel fijn, blijven ook goed zitten.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:53

Duran123 schreef:
Ik zou graag willen weten welke jullie als fijn ervaren.

Dat een oortje fijn zit om mijn 50+ mannenoor wil nog niet zeggen dat ie fijn zit om het oor van een 16 jarige jongedame ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:54

HorsesRhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:57

Mijn lessers zijn over het algemeen het meest gelukkig met een on-ear oortje wat je aan het bandje van de cap vastzet.
Geen gedoe meer met uitvallende/afzakkende/losrakende oortjes.
Het volume van mijn equiteacher kan luid genoeg om daar ook met harde wind goed mee te werken.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 10:04

Rex_Rolfo schreef:
Duran123 schreef:
Ik zou graag willen weten welke jullie als fijn ervaren.

Dat een oortje fijn zit om mijn 50+ mannenoor wil nog niet zeggen dat ie fijn zit om het oor van een 16 jarige jongedame ;)

Haha, dat klopt! Maar bv. stoor en ruis op de lijn is niet geslachts- of leeftijd gebonden, toch?!?
En gezien passen in deze wat lastig is ben ik van plan de keuze te maken voor degene waar iedereen het meest enthousiast over is :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:06

Ik heb een iets krappe gehoorgang, dus heel veel van die standaard "in-ear" dopjes zijn voor mij niet fijn, of passen domweg niet.

Nadat een vriendin getuige was geweest van een zeer verstoorde les door continu uit mijn oor vallende (geleende) oordopjes heb ik deze op mijn verjaardag gekregen:
https://www.bol.com/nl/p/sony-mdr-as21- ... gJ-4_D_BwE
Het haakje is verstelbaar. Dus om de oordopjes in te doen zet ik hem wat ruimer, om hem daarna "strak" om mijn oor te zetten.

Van een collega mocht ik deze uitproberen, en die voldeden ook goed:
https://www.bol.com/nl/p/philips-shs330 ... gLSE_D_BwE

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 10:07

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 11:53

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 01:59

Sportoortjes van de Hema. Ik zweer erbij, de rest valt uit, deze buig je om je oor heen. Kosten rond een tientje, dus je kunt ze ook nog eens kwijtraken. Momenteel heb ik ze in het fluo oranje, en die ben ik al heel lang niet kwijt geraakt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:59

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 07:14

Ja, ik vond dat je ze voelde zitten, en al vrij snel deden ze het niet meer bij mij. Dat kan toeval zijn, maar ik heb geen 2e set meer gehaald, omdat ik toen de Hema oortjes ontdekte.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 07:23

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 07:44

Change3x schreef:
Rider & Competition heeft geloof ik ook een assortiment.

https://www.riderandcompetition.nl/prod ... r-c-system

Hun instructiesetje komt gewoon bij Aliexpress vandaan. Ik gok zomaar de oortjes ook.
Ik heb hetzelfde systeem namelijk ook, direct van Alie voor een veel leukere prijs :D

Hij doet het overigens prima hoor, ik ben ook tevreden over de oortjes, maar ik zou ze gewoon bij Alie bestellen dan voor minder dan de helft.
(het setje was overigens binnen een week binnen met UPS)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 07:49

ingvdh schreef:
Change3x schreef:

Hun instructiesetje komt gewoon bij Aliexpress vandaan. Ik gok zomaar de oortjes ook.
Ik heb hetzelfde systeem namelijk ook, direct van Alie voor een veel leukere prijs :D

Hij doet het overigens prima hoor, ik ben ook tevreden over de oortjes, maar ik zou ze gewoon bij Alie bestellen dan voor minder dan de helft.

Tegenwoordig komt alles uit China, of je het nou direct daar koopt of via een andere groothandelaar. :=

Ik heb ze zelf nog niet gezien op Ali, maar het zou best kunnen.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:25

ingvdh schreef:
Change3x schreef:

Welke zoektermen moet ik gebruiken om deze te vinden? :')

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:40

ingvdh schreef:
Change3x schreef:

Heb je daar een link van?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:47

ik heb deze;

https://nl.aliexpress.com/item/32955426 ... 180cjPrjgv
Maar je hebt er ook een waarbij er achterop een klem zit waarmee je het aan je riem kan klemmen, moet je even verder zoeken op de pagina van dit bedrijf.

Hou wel rekening met zo'n €20 verzendkosten, maar dan heb je hem wel binnen een week in huis met een koerier. Ik had geen extra douanekosten omdat de pakbon keurig aangepast was.

Zelf heb ik een reversmicrofoontje bij besteld (bij een andere shop) werkt net even fijner voor de instructie.

Het fijne van dit systeem vind ik dat als de zender nog uitstaat je helemaal geen geluid hoort, bij de WHIS krijg je dan een enorme ruis in je oor.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:48

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 11:34

Ik heb een hele simpele van de Action, maar die blijft bij mij tenminste goed zitten, ook tijdens galop en alles.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:30

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:05

ingvdh schreef:
ik heb deze;

https://nl.aliexpress.com/item/32955426 ... 180cjPrjgv
Maar je hebt er ook een waarbij er achterop een klem zit waarmee je het aan je riem kan klemmen, moet je even verder zoeken op de pagina van dit bedrijf.

Hou wel rekening met zo'n €20 verzendkosten, maar dan heb je hem wel binnen een week in huis met een koerier. Ik had geen extra douanekosten omdat de pakbon keurig aangepast was.

Zelf heb ik een reversmicrofoontje bij besteld (bij een andere shop) werkt net even fijner voor de instructie.

Het fijne van dit systeem vind ik dat als de zender nog uitstaat je helemaal geen geluid hoort, bij de WHIS krijg je dan een enorme ruis in je oor.

Dank je wel. Ik heb deze besteld https://nl.aliexpress.com/item/32992409 ... 4c4doesxWf wel iets duurder maar geen verzendkosten en drie kastjes waarvan 2 met terugpraatfunctie en uiterlijk 8/3 binnen. Ik ben benieuwd

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:41

Ik verlies altijd de oortjes met de constructie om het oor. Aangezien ik ze ook wekelijks kwijt raak ben ik voor betaalbare in ear oortjes gegaan van JBL: https://www.jbl.nl/JBLT110WHT.html?

Leuke prijs en zitten perfect.