welke bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

welke bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 09:52

Omdat ik met een val met paard, inmiddels alweer heel erg lang geleden, een ruggenwervel heb gebroken, gebruik ik tegenwoordig standaard een bodyprotector.

Deels omdat ik na lange tijd niet meer te hebben gereden, mij daarmee toch wat veiliger voel
Deels omdat het hier ook bij gewone buitenritten gebruikelijk is. Ik denk dat de vele rotsen, die je ook op de paden ziet, een rol in spelen. Je wil niet onbeschermd met je rug op zo'n rotspunt terecht komen.

Nu heb ik een bodyprotektor, maar dat is een onding. Het is stijf, ongemakkelijk en zit gewoon nergens naar.
Ik heb hem destijds voor een paar cent gekocht omdat het nog niet duidelijk was of ik serieus weer zou gaan rijden en of ik hem standaard zou gaan gebruiken.
Inmiddels rij ik twee paarden hier thuis en vind ik het gewoon veiliger met zo'n ding aan.
Dus moet ik op zoek naar een goede, aangenaam zittende bodyprotektor.
Liefst internationaal merk, zodat ik hem hier ook kan kopen.

Wie wil zijn/haar ervaringen delen en advies geven?

RubyRed

Re: welke bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:06

Ik heb een How's racesafe, vind ik een superfijn ding!
Kan me er ook gewoon goed in bewegen, in tegenstelling tot de andere BP's die ik gepast had. Wel erg warm.
Succes!!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 12:15

van racesafe zag ik er al meer staan. Zagen er goed uit. Dus dat is idd een goede tip.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:05

Hier ook een racesafe en wil echt geen andere meer aan. :) Draag m ook vaak buiten en soms zelfs met dressuur.

EJMx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:50

Zelf rij ik niet met bodyprotector, heb het wel overwogen toen ik 4 weken geleden van mn paard ben gevallen toen ze er vandoor ging.
Heb toen gekeken naar de airbag bodyprotector. Deze vind ik wel heel prijzig.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:48

Ja inderdaad een race safe bodyprotector die zijn heel erg fijn! Ik heb zelf ook 2 jaar geleden door een val mijn rug wervel gebroken sindsdien rij ik altijd met body protector!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:47

Ik heb zelf een usg body protector. Die zou ik iedereen aanraden. Hij zit heel comfortabel en hij hindert niet. Allen vind ik hem met sprignen niet zo heel fijn

Flomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:09

ik weet niet zo snel welke bp ik heb, geloof van horka! hij bevalt prima en beschermt ook prima!

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:06

Ik heb een air bag vest en ben super tevreden! Hij zit als een bodywarer en toen ik tussen paard en muur geplet werdt was iker superblij mee! Is even een investering maar het is bescherming van je lichaam. Vooral rond je lijf en nek blaast hij strak op, dus je hoofd krijgt geen knik. (whip lash).

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 02:47

Wij hebben ook een racesafe, ik vind het gemakkelijk zitten en staat ook niet in het weg tijdens het rijden, ben al eerlijk gezegd genoeg gevallen, en met mij scheelt er nog niks.

gwenr86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 03:34

anjaenrene schreef:
Ik heb een air bag vest en ben super tevreden! Hij zit als een bodywarer en toen ik tussen paard en muur geplet werdt was iker superblij mee! Is even een investering maar het is bescherming van je lichaam. Vooral rond je lijf en nek blaast hij strak op, dus je hoofd krijgt geen knik. (whip lash).

Die wil ik ook erg graag... Hoe duur was die van jou en waar ben je eraan gekomen als ik vragen mag?
Ik zie ze met name veel bij sites van motorcross artikelen enzo staan

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:50

Ik heb zelf nog een hele stijve bodyprotector. Afgelopen week heb ik de nieuwste van Charles Owen aan gehad en deze is echt erg soepel en ventileert goed!

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:17

Ik heb een bodyprotector van aerowear :)
Vanvoor is er een rits in , waardoor je gewoon de rits open en dicht moet doen , om hem aan te doen .
Deze rits werkt goed ! Niet zoals bij fouganza ofzo , waar hij voor geen meter werkt 8)7 (mss omdat ik oud model van fouganza had)
De protector is speciaal ontworpen voor de cross en om buiten te rijden , hij is niet stijf ,
hij is dunner en past je aan aan je lichaam :)

Prijs is :$ 180,00 voor het model dat ik heb ;)
Foto *-:) : http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... 67&bih=680

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:50

ik heb er een met allemaal blokjes erin zit heel lekker

Menna11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:41

De racesafe is het beste. hij zit je ook niet in de weg en je vergeet zelfs vaak dat je hem aan hebt als je aan het rijden bent!

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:47

Dat zou fijn zijn, wil er ook maar die ik heb gepast, alles bij divoza en ej, vind ik reuze zwaar, en ze pletten mijn borsten. En dat vind ik zo'n irritant gevoel, dat ik nog steeds aarzel....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:51

Racesafe vormt met je lichaam mee dus plet je borsten iig niet. (of tenminste, niet plat, ze fungeren wel als mede sportbh, vond ik voor verkleining altijd érg fijn haha, nu zit ie ruimer en heb ik wat ruimte over daar)
Voor foto's vd bruine how's zie onderschrift de rechtse van crossbaan. :j

Zie trouwens wel steeds meer de goedkope blokjes. Heb er pas zo een aangehad, zit niet slecht, maar op mn rug niet zo fijn als de racesafe. Die andere drukt in je rug ben ik bang als je valt. (de racesafe niet want die buigt af)

sandersander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:40

ik heb er een met blokjes, die is wel erg fijn. en als hij iets warmer wordt voel je hem haast niet meer!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:18

Ik heb een USG en deze zit best fijn en soepel, echter, het is wel het oude 2laags-model die nu niet meer verkijgbaar is in de winkels (geloof ik)
Mn moeder heeft het nieuwe 3laags-model en das echt een onding, zo stijf als een plank en enorm lomp dus hij zit vreselijk!

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:42

ik heb er een van harry's horse, zit erg fijn, maar moet wel aan wennen zeg!

gracegin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:51

Ik heb er 1 van QHP, blokjesbodyprotector. Was 100 euro en zit erg fijn!

Air bodyprotectors zitten natuurlijk nog lekkerder maar zijn erg prijzig.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:32

Mijn hit air was iets van in de 300 euro. Via de hit air site besteld. Na een jaar wilde ik het patroon vervangen omdat ik hem in weer en wind draag. Stuurden hun mij een heel vervangset gratis toe! Goede service vindt ik! Hij draagt als een bodywarmer dus geen gedoe met strak om je lijf enzo. Allees toen hij zich bij mijn val opblies zat hij echt superstrak om me heen. Was blij dat ik de rits kon openen om weer te ademen! Hihihi. Wop vondt alleen het geluid van het weer leeglopen raar en liet zich moeilijk weer pakken. Al was ze ook wel van slag omdat ze ineens haar baasje kwijt was; de doos!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:12

Odessa1 schreef:
Deze is apart (geen ervaring mee).

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... -vest.html

Nog niet gezien dat iemand deze aan had.

Op zich wel goed lijkt me dat er ook een stuitbescherming is.

De vraag is hoe dat zit in het zadel, mij lijkt het in elk geval niet comfortabel :=

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:13

Lijkt me niet lekker zitten hoor die van hierboven, dan zit je er op..

Denk niet dat die goedgekeurd is voor de SGW.