Bodyprotector, alle ins en outs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bernice111

Bodyprotector, alle ins en outs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 16:22

Een bodyprotector , is het nodig, en handig??
sommigen zegen van wel, en anderen weer niet.
Waarom juist wel of niet, en welk merk is fijn..
Vertel hier over jullie verhalen , met de : BODYPROTECTOR!,

Deel diverse ervaringen.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 17-08-11 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast en poll verwijderd.

Anoniem

Re: BODYPROTECTOR!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:23

Ik vind het helemaal niks, kan er niet lekker mee rijden...
T zit me niet fijn.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:24

Of gebruik de zoekfunktie???

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:26

Even zoeken geeft je een waslijst aan [url=http://www.bokt.nl/forums/search.php?keywords=bodyprotector&terms=all&author=&fid[]=8&fid[]=105&fid[]=117&fid[]=158&fid[]=118&fid[]=163&fid[]=96&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=1000&t=0&submit=Zoeken]resultaten[/url]!

Lees ze ;)

sophie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:27

als ik thuis rijd op mijn haflinger van 15 heb ik hem niet aan. maar dat is eigelijk gewoon herkenning. als ik alleen met haar het bos in ga doe ik hem wel altijd om. het zit niet in de weg (na een gewennings periode) en het geeft een beschermend gevoel.
Ik heb ook een 3 jarige tinker die ik net aan het beleren ben. daar bij heb ik hem altijd om.

Ik vind het heel belangrijk dat de protector niet te stug is. Mn vriendin heeft er 1 dat zijn net 2 planken. en formt dus niet makkelijk naar je lichaam.

ik heb een air-o-wear reiver. mijne heb ik 2e hands via markplaats en nog past hij zich makkelijk aan.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:28

Beide kids (6,5 en 9) rijden met BP als ze op onze Fries zitten. En jongste ook met de lessen op de C-pown.
Voor zoon is het zelfs fijn dat zijn houding goed blijft. Hij heeft een handicap waardoor zijn spieren wel eens wat verslappen. Met de BP heeft hij meer de neiging recht op te zitten.

Afbeelding

Dochter heeft er geen enkele last van:

Afbeelding
Afbeelding

Voor mezelf doe ik het niet. Heb nog geen BP gevonden die met mijn voorgevel (ahum) lekker zit.... :o

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:29

_Pretty schreef:
Ik vind het helemaal niks, kan er niet lekker mee rijden...
T zit me niet fijn.

Bij een bodyprotector is het heel erg van belang dat je een goed passende hebt.
Een goede bodyprotector merk je bijna niet als je hem aan hebt.

Ik doe sinds een tijd aan SGW, en sindsdien is een bodyprotector automatisme.
Met de dressuur heb ik hem ook niet, en thuis tijdens spring training ook niet.
Wel altijd op buitenrit, en tijdens de cross trainingen.
Mijne is aangemeten, heel fijn ding. :)

Noodzakelijk vind ik het niet (met uitzondering bij het crossen), maar ik voel me er gewoon veiliger in.
Net als dat ik automatisch een cap op zet, ook al is het 30 graden.

danieck_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:13

het liefst doe ik het niet aan want ik vind het niet fijn zitten maar met springen doe ik hem voor de veiligheid wel om ! ;)

Lanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:17

IK gebruik hem niet omdat bij mij me houding verslechtert. IK Heb er 1`x een om gehad maar ik vind het niet echt fijn rijden. ik val sneller met zo'n ding om dan zonder. Maar als je gaat inrijden ofz zou ik hem mischien wel gebruiken want de kans dat je echt hard valt is best groot.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:19

ik heb hem ook om.
Nee het zit niet fijn, maar ik ben zo hard van mijn paard afgevallen dat ik wou dat ik hem toen om had zodat ik nu niet altijd last van mijn rug zou hebben.
Af doen doe ik dus voorlopig niet. Het is toch extra veiligheid. Ook al is hij nu erb braaf en doet hij niet snel gek.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:23

Heb bp alleen om als het verplicht is. Heb er geen last van, voel me er niet veiliger door maar draag dat ding alleen bij crosstrainingen.

lisettertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:49

Sinds kort heb ik ook BP. Ik draag hem altijd als ik ga rijden. Het is er een van KAN. Speciaal voor vrouwen.
Deze BP zit echt heerlijk en ik kan me nog goed bewegen. De eerste keer dat ik er mee ging rijden dacht ik dat ik er wel aan moest wennen.
Maar dat was dus niet zo. Na een paar minutten voelden ik hem al niet eens meer.
Echt een super fijnen BP alleen wel wat duurder. Toen ik hem ging kopen had ik er meedere gepast maar omdat ik lang en slank ben pasten er geen 1 van een ander merk
Maar die van KAN dus wel. Op youtube kan je filmpje's vinden over deze BP.
Ik vind dat een goede BP je wat meer veilgheid geeft. Ook heb ik iets meer vertrouwen gekregen met rijden en me zit is er ook door verbeterd.

Anoniem

Re: Bodyprotector, alle ins en outs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:24

Ik doe 'm aan omdat een paard toch een keertje kan schrikken...
ik ben er een keer keihard afgedonderd omdat ik persé zonder beugels wilde draven (op een paard dat geen lekkere zit had) en ben zowat gered door m'n BP... :)

friespaard12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 06:43

zaghier iemand die hem niet lekker vind zitten heb je dan wel de goede maat/model?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 07:02

ik wil dit topic wel even volgen, want het zou voor mij misschien wel een uitkomst kunnen zijn een BP.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 07:11

Ik heb een bodyprotector van smartrider, Ik vind deze erg fijn, na het rijden vergeet ik hem af en toe af te doen omdat ik hem niet voel dat ik hem om heb.
Ik heb hem met springen, buitenritten om. En als ik het niet vertrouw.
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... -kind.html

Ik had eerst een ander, van harry's horse maar deze vond ik echt vreselijk zitten, heel hard en stijf. Deed hem ook alleen om als me vader het zei, en me vader hoeft normaal eigenlijk nooit wat te zeggen om wat te doen..

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:32

Vraag me wel af hoe degene die zich veiliger voelen dit dan met een dressuurwedstrijd doen.... Rijden jullie hier dan ook mee?

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:48

Bij een BP is er meestal een periode voor nodig om aan te wennen en je moet ook een BP kopen waar je zelf goed in zit ;-)
De eerste de beste BP kopen is het slechtste wat je kan doen.
Er zijn veel mensen die hem te groot ( of zlf te klein) kopen. Ze kopen hem groter voor de kids ""omdat ze nog gaan groeien "" en te klein omdat " dit lekkerder " zit. Zotte onzin en GEVAARLIJK!!!!
Zoek dus BP die bij past ;-) pas desnoods desnoods de hele winkel of zelf meerdere winkels ;-) en niet besparen :p Als je een iets duurdere BP het beste vindt koop deze dan.
Thuis hebben we nooit grote budjetten gehad maar op veiligheid bespaarde mijn mama nooit. ;-)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:52

Met springen vindt ik het een aanrader, met crossen zou het gewoon verplicht moeten worden vindt ik.
Neem een goedpassende en als het kan een met blokjes.
Ik heb er een met blokjes, die smartrider van IR, wat een super ding.
Moest er eerst een paar keer (4-5) aan wennen maar nu merk ik er niks meer van, loop vaak na t rijden nog door met t ding, eerst paard afzadelen verzorgen etc en dan pas uit.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:58

Op amazoneXL.nl staat een protector voor een maatje meer ( dus grotere voorgevel)
Je moet dan de cm meten voor de goede maat...Misschien een tip....

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:10

Faya__ schreef:
Met springen vind ik het een aanrader, met crossen zou het gewoon verplicht moeten worden vind ik

Het ís verplicht met crossen.

@ _Pretty, dan heb jij vast geen goed passende. Een goed passende bp behoor je geen last van te hebben met rijden.
Daar wordt je houding dan ook echt niet slechter van.

Er zijn zat modellen, meer dan genoeg keuze. Er is genoeg te vinden dat wel goed zit. Een model als de how's racesafe is bijvoorbeeld ideaal.

Ik heb mijn bp nu enkel met crosstrainingen en SGW's aan (met daarover tegenwoordig nog een airjacket). In principe is het ook met springen wel aan te raden.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:11

weten jullie ook of er een BP is die steun geeft aan je rug? ( dus niet bij een val ofzo, maar onder het rijden?)

tientje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:12

Ik had er eerst een van mijn ouders gekregen maar die was veel te groot. Nu eentje meer op mijn maat gekocht (en een vrouwenversie ;)) en hij zit heerlijk. Zoals eerder gezegd, zoek er eentje die goed past, nu heb ik zelfs af en toe niet door dat ik hem aan heb.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:33

Jetske, met crosslessen nog niet altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:38

Ik rijd er altijd mee. Sinds kort heb ik een How's Racesafe, en die zit net alsof je een gewone bodywarmer aan hebt :j Hij is super flexibel en zit me absoluut niet in de weg, waarom zou ik hem dan niet dragen?

(overigens, ik heb een doodbrave pony, maar toch, je kan ook een keer samen vallen bijvoorbeeld)