welke bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

welke bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 17:04

Omdat ik binnenkort een bodyprotector wil aanschaffen ben ik op zoek naar tips en ervaringen.
waar moet ik op letten ?
welke zijn fijn?

rexxie

Re: welke bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:08

Ik heb een Harry's Horse bodyprotector. Hij lijkt best wel lomp, maar als je hem eenmaal aan hebt valt het wel mee. Heb soms vooral als het wat kouder is (ligt bij mij in de schuur) dat ie in het begin wat stijf is en wat minder lekker zit. maar als ik rij hem ik er absoluut geen last van.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:00

ik een Phoenix!! met paars label (wil je crossen moet die daaraan voldoen)
heb hem al jaren niet meer gebruikt, mag ook verkocht worden, maar in mijn crosstijd veel plezier van gehad

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:28

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 10:48

hebben jullie ook nog tips hoe zo'n ding moet zitten? Erg strak of juist niet, lang of kort, met of zonder beschermingsstukje voor je stuitje enz.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:51

denk dat je het beste naar een winkel toe kan gaan die kunnen je er echt bij helpen, ze moeten goed aansluitend zijn, niet te kort maar ook niet te lang want dan blijf je achter je zadel hangen.

Zelf zweer ik bij de racesafe protectors zitten heel fijn, gaan lang mee (heb die van mij al een jaar of 6 en is nog steeds mooi) en je hebt haast niet door dat je hem om hebt waardoor ik hem eigenlijk altijd draag.

Melaniezoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:22

mijn bodyprotector is best wel stijf maar dat is niet zo erg.

Twitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:38

ik ben me ook druk aan t informeren over bodyprotectors. K heb vandaag een racesafe aangepast omdat ik daar veel goede dingen over heb gehoord. De maat die mij werd aangeraden in de winkel was een medium, die zat aan de bovenkant goed maar bij mij taille kon ik op de strakste stand nog 2 vuisten tussen de bodyprotector en mijn lijf stoppen. Volgens de verkoper zat die prima, maar hoort ie daar niet ook nauw aansluitend te zitten? iemand enig idee?

Ik heb ook eentje van Imperial Riding aangepast, ruim E100 goedkoper, die leek ook veel beter te zitten, maar door de goede berichten over de Racesafe twijfel ik nu ontzettend...

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:02

Ik heb een jL9 van charles owen. Echt een fijn ding. Past zich geheel aan je lichaam waardoor je hem niet voelt. En een paars label

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 14:19

ben naar de winkel geweest, hadden alleen harry's horse dus die maar gekocht, moest hem even in huis dragen zodat hij naar mijn lichaam gaat zitten, maar hij kruipt steeds omhoog en hij komt niet over mijn onderste rib. In de winkel zeiden ze dat dat niet uit maakt, maar ik heb toch twijfels nu.

Twitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:27

dat klinkt niet goed Maaike, lijkt me dan niet de juiste maat.... alles waar de bodyprotector niet overheen komt is ook niet beschermd. kun je hem niet nog wat strakker doen bij je taille, dat dat hem wat meer naar beneden houdt?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:16

Twitchy schreef:
ik ben me ook druk aan t informeren over bodyprotectors. K heb vandaag een racesafe aangepast omdat ik daar veel goede dingen over heb gehoord. De maat die mij werd aangeraden in de winkel was een medium, die zat aan de bovenkant goed maar bij mij taille kon ik op de strakste stand nog 2 vuisten tussen de bodyprotector en mijn lijf stoppen. Volgens de verkoper zat die prima, maar hoort ie daar niet ook nauw aansluitend te zitten? iemand enig idee?

Ik heb ook eentje van Imperial Riding aangepast, ruim E100 goedkoper, die leek ook veel beter te zitten, maar door de goede berichten over de Racesafe twijfel ik nu ontzettend...

dat hoort niet idd (heb ze verkocht in een winkel) heb zelf ook die BP maar child maat XL heb een slank/normaal postuur en ben 1,73.

osep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:24

ik heb die van race safe ook al jaren en ben erg tevreden.het klopt dat waar de body-protector niet past hij ook niet beschermd!
zelfs je stuitje moet hij beschermen maar t moet ook niet in de weg zitten op je zadel dus niet te lang zijn!ik heb in de ruitersportwinkel gepast en ben daar op een zadel gaan zitten,dan weet je t!

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:50

die van harry's horse horen wel over je onderste rib te komen. heb hem zelf ook. qua lengte is hij goed bij mij, beschermt alles en heb er geen last van aan de achterkant met me zadel. heb wel ruimte over in me taille, ook op de strakste stand. maar niet dat ik dat last van heb, hij zit wel fijn zo.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 23:10

heb hem nu op de schouder langer gemaakt, maar je ziet dus nu wel het rode klittenband, wat ook niet echt van denderende kwaliteit is want het laat aan de zijkanten (bij mijn middel) steeds los. Je moet dan het klik systeem gebruiken maar dan zit hij niet meer strak, zit elastiek aan wat veel te ruim is en ik ben toch echt niet de magerste. Over mijn stuitje zit hij trouwens ook niet, want dan zit ie in de weg voor het zadel, hoe lossen jullie dat op?
Ben bang voor een miskoop :(

dewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:25

br had ik hem van en vormde goed naar mijn lichaam ondanks dat ze stijf zijn

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 00:52

Dochter heeft een van Mondoni (Divoza) - zit goed en heeft niet van die lelijke rode stukken

http://divoza.com/shop/a.visit/4d7950ba ... a8c06406df

Trouwens bij de Divoza hebben ze verschillende merken - wat dus erg prettig is, omdat niet iedereen gelijk is en je dan de best passende kunt uitzoeken

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 00:54

ik zie net dat de link niet verwijst naar de bodyprotector en het lukt me zo niet om hier een plaatje neer te zetten.
Gewoon even via de site www.divoza.com zoeken naar -bodyprotector

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:01

How's racesafe!
heerlijk! allemaal blokjes, zodat het niet 2 planken met klittenband zijn, zoals bij harry's horse of andere merken.
Echt een super bodyprotector.

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:27

Ik heb nooit een bodyprotector gehad, vind erg onhandig.
maar als je er een wilt zal ik eentje nemen die je PRECIES past, dus neem niet een te grote!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:59

Ik heb er 2 gehad. De 2e (dus die ik nu heb) vind ik fijner. Deze bestaat uit allemaal blokjes. Hierdoor vormt het makkelijker mee. Het merk is Sir Lancelot.

Ruiterwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:16

wij hebben een bodyprotector in het assortiment van Horka; deze is zowel rond het middel als op de schouders eenvoudig verstelbaar met ontzettend stevige klittenband sluitingen. We verkopen ze veel bij ons in de omgeving en horen alleen positieve berichten over de protector. Deze bodyprotector kun je online (http://bit.ly/fDizKS) bij ons bestellen, ruilen of komen passen is geen enkel probleem!

Succes allemaal!

Afbeelding
Kinderen: €79,95
Volwassen €99,95

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:27

Ik heb de bp van mondoni (eigen merk divoza).
Ik ben samen met mijn moeder naar de divoza gegaan, daar alle soorten en maten gepast en gekeken welke het beste zat.
Gelukkig kreeg ik hulp van een medewerker die er naar mijn idee erg veel verstand van had.
Aan mij werd vertald wat het allemaal moest beschermen: stuitje, ribben en zo mogelijk ook dat orgaan wat net half onder je ribben zit. (weet niet welke dat is?)
Ik ben in de winkel ook even op een zadel gaan zitten, zodat je kan voelen of de achterkant niet op het zadel komt.

Ik ben met die van mij erg blij, en heb hem bijna altijd aan. Tenzij het erg warm is en ik het paard echt goed vertrouw.
Want het zijn echt heel erge zweet dingen!

Twitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:34

ik heb van t weekend een bodyprotector gekocht. Ik wilde eerst de Hows Racesafe, maar ze zaten allemaal niet goed; de medium was bij mn taille veelste groot, en de small kwam niet over mn onderste ribben heen. Dus nu heb ik een bp van Imperial Riding die beter aansluit door de klitteband flappen bij de taille.