Welke schoenen ipv ariat terrain ( stal- loop schoenen ) ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Welke schoenen ipv ariat terrain ( stal- loop schoenen ) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 15:07

Ik begin het een beetje zat te worden, nu mijn 3de of 4de paar ariat schoenen al weer binnen een jaar niet meer waterdicht zijn en gaan scheuren. Het gaat dus niet om rijschoenen , maar meer om schoenen om mee te lopen en mee uit te mesten. De ariat terrain of telluride schoenen.
Maar dat fijne voetbed he, en het feit dat ze zo licht van gewicht zijn doet me telkens weer een nieuw paar kopen.
Ik vraag me nu af of er misschien vergelijkbare schoenen zijn van een ander merk die of goedkoper zijn of gewoon veel langer meegaan ?

RianneH

Re: Welke schoenen ipv ariat terrain ( stal- loop schoenen ) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:14

Ai, loop je veel in de modder? Mijne zijn vorig jaar pas na 4 jaar zonder onderhoud gaan scheuren.

Ik heb voor de winter Horka boots die zich ook erg goed houden. Daarnaast lees ik ook vaak goede dingen over mountain horse. Maar ben nog geen vergelijkbare voetbedden tegen gekomen helaas..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 15:17

Nee, ik loop helemaal niet veel in de modder. En ik onderhoud ze ook gewoon goed volgens mij. Netjes poetsen ( niet iedere dag hoor ) en als ze nat zijn met kranten erin laten drogen. Maar langer dan een jaar houden ze het niet uit ( wel elke dag in gebruik dan ).

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:46

ED --> RUI

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:50

Ik vind het apart te lezen dat er een aantal mensen slechte ervaringen hebben met Ariat.
De mijne zijn na 5 jaar nog steeds als nieuw op de vouwen in het leer en wat slijtage op de zool na.
Als je ze goed onderhoud mogen ze niet na een jaar al gaan scheuren, ik zou contact op nemen met de zaak waar je ze hebt gekocht. Ariat heeft een goede service en als ze nog geen jaar oud zijn heb je nog garantie lijkt mij.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:55

Die periode ken ik. Jaar hooguit. Inmiddels heb ik de zomer en winter versie, rij ik minder en loop minder in modder/urine/mest. Scheelt een hoop al slijt de binnenkant nog wel snel

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 16:57

Hoi hoi, ik heb precies hetzelfde hoor met de telluride en de terrains. Allemaal gaan ze scheuren op de vouwen. Ik heb het er wel es met ze over gehad, maar het schijnt normaal te zijn. Door de urine enzo gaan ze sneller stuk. Ik heb het met mountain horse overigens ook alleen zijn die zoveel lomper bij mijn smalle voeten. Ik heb nog niets anders gevonden wat zo lekker loopt, maar het kost een flinke duit zo ja...echt vervelend! En ik heb inmiddels wel 10 paar versleten...en toch koop ik elke keer weer nieuwe :) Ik lees even mee!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:02

Dit heb ik ook gehad met de Ariats. Al 2 paar wat is gaan scheuren. Ik ben er maar mee gestopt en heb bergschoenen en Muckboots gekocht.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:05

bij cranenbroek hebben ze voor 18 euro schoenen.
soort van juphurs maar dan steviger iets grover en met stalen neus.
ze zool is ZUUR en olie bestendigd.
super fijne schoenen!

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:07

Ik heb dezelfde ervaring met Ariat schoenen. 2 paar per jaar is een duur grapje.... Ik ben overgestapt op de schoenen van Human Nature, te koop bij ANWB. Super schoenen en gaan heel wat langer mee dan de Ariat schoenen.

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:09

Had ik ook altijd met ariat.Heb nu wandelschoenen van de welkoop..lopen heerlijk!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:10

Mesten jullie ermee uit dan?
Mijn eerste paar Telluride's H2O zijn 6 jaar meegegaan, toen vervangen omdat ze er niet meer uitzagen maar nog wel waterdicht.

Mijn 2e paar zijn Terrain zip's en die heb ik nu zeker 2,5 jaar. Ik doe er vrij weinig aan en draag ze iedere dag voor een uur of 2, in het weekend wel de hele dag.

Mijn Windermeres zijn wel een keer terug geweest naar Ariat omdat die niet waterdicht waren, maar het vervangende paar is dat wel.
Laatst bijgewerkt door Starbreeze op 14-07-15 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:10

Ik loop nu al 2 jaar op Timberland bergschoenen en ze blijven echt heel fijn. Lopen heerlijk, waterdicht en tot nu toe dus nog heel. Zou ze zo weer kopen als deze op zijn!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:12

Trouwens, die inlegzooltjes van Ariat kun je los kopen. Niet heel goedkoop maar dan loop je wel lekker :)*

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:26

Bij kramer.nl hebben ze een veel goedkopere ariat terrain look alike en die zitten super.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 17:30

Starbreeze schreef:
Mesten jullie ermee uit dan?
Mijn eerste paar Telluride's H2O zijn 6 jaar meegegaan, toen vervangen omdat ze er niet meer uitzagen maar nog wel waterdicht.

Mijn 2e paar zijn Terrain zip's en die heb ik nu zeker 2,5 jaar. Ik doe er vrij weinig aan en draag ze iedere dag voor een uur of 2, in het weekend wel de hele dag.

Mijn Windermeres zijn wel een keer terug geweest naar Ariat omdat die niet waterdicht waren, maar het vervangende paar is dat wel.

Ja, ik mest ook er mee uit :+ haha zou wat zijn, uitmesten en dan daarna mijn ariat schoenen aan.

- Naar die van kramer ga ik eens kijken.
- Die van de ANWB, hebben die een goed voetbed en zijn ze ook (redelijk ) ligt van gewicht ? En klopt de maat bij de Humane Nature schoenen een beetje of vallen ze ruim of klein ?

Ik heb al contact opgenomen deze keer met de winkel waar ik ze gekocht heb omdat ze nu na een half jaar al niet meer waterdicht waren ( was het H2O model ). Maar de winkel krijgt geen contact met Ariat en inmiddels zijn wel al weer 7 weken verder en mijn schoenen nog slechter. Ik mag ze nu opsturen zodat de zadelmaker er naar kan kijken. Maar ik zou niet weten wat die beste man of vrouw er aan zou moeten doen ?! En waar moet ik in de tussentijd op lopen ?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:40

Ok, dan weten we iig hoe het komt dat die van jullie sneller kapot zijn :+ ik loop er wel mee door de stal maar mesten hoef ik niet (volpension).

Nouja wel een goed idee misschien, klompen aan met mesten en dan Ariats om heerlijk verder op te lopen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:47

Nadat ik ong. het zelfde heb gehad met 2 paar MH schoenen (geen aanrader dus!), Heb ik werk schoenen gekocht. Dus schoenen voor mensen op de bouw. En deze gaan nu al zo'n 3 jaar mee en zien er nog top uit!

En ze kosten toen 50 euro. Voor mij geen dure paardenmerk schoenen meer.. Oh en ik mest er mijn stal mee uit, Spuit mn paarden er mee af, loop er mee door de modder. En poetsen doe ik nooit ;)

lieketje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:35

Ik heb zelf Bento Joppers. Bento is eigenlijk een B-merk van Derby en is dus eigenlijk bijna dezelfde kwaliteit maar dan voor een veel lagere prijs.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 00:49

raar dat de winkel geen contact kreeg, ik kreeg laatst ook andere chaps omdat ze afgaven en die winkel kon ariat gewoon bellen of mailen. misschien kan je ariat zelf mailen en foto's sturen?

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 02:14

Na enkele jaren gingen mijn ariats ook de prullenbak in.
Ik heb bij beide paren de zolen eruitgehaald.

Fijne BR schoenen gekocht en hier de zolen weer in gedaan.
Heerlijk!

Ik vind gewone "rij" schoenen ook het fijnste op stal, met mesten etc.

tadero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:26

Ik heb vaak gewone oude jodphurs aan.. of oude gympen.. Gaan al jaren mee ondanks de viezigheid :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 06:19

Ik lees helaas veel negatieve ervaringen met Ariat, en ben wel op zoek naar goede rijschoenen. -O-
Ik lees dus even mee.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 06:41

Ik gebruik de goedkoopste jophurs van de decathlon als stalschoenen. Ik vind ze heerlijk lopen en ik heb de mijne al sinds ik 13 ben en ze zijn nog steeds waterdicht!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 06:49

Ik heb westernboots van Ariats ( http://i.imgur.com/75GEXjB.jpg ). Daar rij ik mee, maar loop er ook mee op stal. Nu scheelt wel dat ik geen stal hoef uit te mesten, maar een bak, wei en uitloop. Je loopt toch minder door de ammoniak.
Ik heb ze nu ruim 2 jaar. Ze zijn niet heel mooi meer, maar ik ben er ook niet heel zuinig op :o
Ze lopen echter nog wel heerlijk en zijn waterdicht.

Ik heb hiervoor ook wandelschoenen gehad voor op stal, volgens mij ook van de ANWB. Die liepen ook prima en zijn wel een paar jaar mee gegaan. En daarvoor heb ik jaren met een oud paar van Panama Jack op stal gelopen.