Zadelkast de luxe. <-- Wat vinden jullie van deze zadelkast?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Riri94

Zadelkast de luxe. <-- Wat vinden jullie van deze zadelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 15:45

Hallo iedereen,
Ik was op zoek naar een zadelkast (al mijn spullen liggen nu overal en nergens Clown )en ik kwam deze tegen op marktplaats. Wat is jullie ervaring met deze zadelkast?
Dit heb ik van de site van de verkopers :
Zadelkast de luxe:
- afmeting: 150 cm.(!) x 60 cm. x 60 cm.
- 2 zadelsteunen (onafhankelijk van elkaar te plaatsen)
- 4 haken
- 2 hoofdstelhangers aan de deur
- legbord
- ventilatiesleuven
- afsluitbare deur met cilinderslot en reservesleutels
- wordt als eenvoudig bouwpakket geleverd incl. montagemateriaal en duidelijke montagehandleiding

Door de ruime indeling van deze zadelkast "Deluxe" is er naast ruimte voor 1 of 2 zadels, prima extra opbergruimte voor rijlaarzen, poetskoffer, deken(s) etc.
Afbeelding

dena_mii

Re: Zadelkast de luxe. <-- Wat vinden jullie van deze zadelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 15:48

Ik heb deze kast en ik ben er wel blij mee. Hij is niet heel erg stevig, maar stevig genoeg.
Ik vind hem niet zo heel ruim, maar ik heb er ook wel erg veel in zitten, ligt misschien ook wel daaraan (A)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 15:52

Ik heb er een zelf gemaakt. Is heel ruim Heb er op dit moment 3 zadels in maar komt nog een zadel bij voor onze andere ponie. Heb daarnaast nog plek voor caps borstels sjabrakken e.d.
Al met al was is toen nog geen 100 gulden kwijt voor het hout. Hij is behoorlijk stevig al zeg ik het zelf.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:00

ik heb deze kast een slag kleiner gehad.moest de kast zelf in elkaar zetten,dat was heel eenvoudig.
maar echt heel erg stevig vond ik hem niet.er is een keer tegen de kast aangestoten met een karretje meteen een hele dikke deuk in mijn kast en deur kon niet fatsoenlijk meer open en dicht.ook het slotje wat erin komt is heel eenvoudig open te breken.paperclipje ertussen en ze hebben je kast open.
misschien heb ik dan net pech gehad dat ik een slechte uit de serie heb gehad maar ik was dus niet echt tevreden met mijn kast

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:38

Ik denk dat deze kasten er van verschillende kwaliteiten zijn. Zo heb je ook verschillende zadelsteunen erin zitten. Die van mij is echt heel stevig, krijg je ook niet zomaar open. Maar imo veeeeel te klein. Mijn vriend heeft er nog een kast bovenop gemaakt.

Maar als je nu een kast moet gaan kopen zou ik kijken voor een wat ruimere. Hij is ook erg smal vind ik.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:39

Ik zou em best groot vinden! Knipoog

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:42

als je maar niet gewend bent om al je spullen op te ruimen in een oude kledingkast dan is dit een ideale kast. helaas kun je er dus geen dekens in kwijt wat ik wel jammer vind. bij mijn rijpony heb ik een kleinere maat, maar het zadel en hoofstel kan erin en de poetskist ook (als die een behoorlijke slag kleiner was geweest:D)
vind het wel fijne kasten cker weten

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:42

Klinkt goed, als hij ook nog stevig is lijkt het mij een fijne
Ik hou het gewoon bij mijn omgebouwde 2 deurs kledingkast, goedkoop, stevig en en kan mega veel in!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:32

Mijn vader heeft voormij eens een kast gemaakt,
Heel fijn, maar wel mega groot en lomp.
Maar wel stevig. Lachen

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 11:45

Ik heb mijn broer zo ver gekregen om een kast te bouwen Tong uitsteken , hij zit in de scheeps betimmering maar hij had geen tijd om een kast voor mij te bouwen , maar ik heb hem toch overgehaald Tong uitsteken

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:55

Je moet eens kijken op marktplaats ofzo voor zo'n metalen kast, die heb ik ook. Zijn lekker stevig, er zit een goed slot op en ze zijn ruim zodat je er alles in kwijt kan. Er zit een hang gedeelte in waar je je zadels kan ophangen en een leg gedeelte met plankjes voor je poetsspullen en bovenin 1 grote plank voor dekjes/dekens. Je zult er alleen zelf zadel- en hoofdstelsteunen in moeten maken maar denk dat je dan goedkoper uit bent in totaal.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:32

Ik vind hem voornamelijk erg klein!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 14:41

Goh als Ikea nu eens van die kasten ging verkopen? Krijg je óók een bouwpakket maar voor heel wat minder geld waarschijnlijk!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 14:47

Ik heb ook wel eens naar dergelijke kasten zitten kijken, maar ik denk dat als ik weer een kast nodig heb (nu zit ie bij de stalhuur) ik er weer gewoon zelf 1 ga maken. Dan heb je een kast die gewoon stevig is (als je het goed doet), helemaal aangepast aan jouw wensen en vooral: stukken goedkoper Lachen

De kast die ik nu heb is ongeveer dezelfde maat geloof ik. Alleen dan met vakjes aan de zijkant ipv een open ruimte. Ik weet niet, ik geloof niet dat ik daar tuig van 2 paarden in kwijt kan + de rest van mijn rotzooi... Clown Hij ligt nu al aardig vol en ik heb geeneens een zadel erin...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 14:48

je kunt ook bij de dump oude legerkasten op de kop tikken, die kosten niet veel (ik geloof 50 euro) en zijn 2x zo groot

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 14:59

Ik heb 'm ook.
fijne kast-stevig genoeg, echter wel (te)klein.
De hoofdstelhangers zijn imo niet erg bruikbaar, omdat de teugels etc steeds in de weg hangen als je de kast dicht wil doen. 1 hoofstel is goed te doen.