[WN] Mattes singels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mloez

Mattes singels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 07:45

Mijn PC begint er langzaamaan de brui aan te geven dus ben ik op zoek naar een andere..

Nu ging mijn interesse uit naar deze:
Afbeelding
bron http://www.hipponet.be

Of deze:
Afbeelding
bron http://www.hipponet.be

Het enige verschil tussen deze singels en die van PC is dat aan die van PC een rolletje zit aan de kant voor aan te singelen. Daar ik vaak geen kracht in mijn armen heb, maakte dit het wat makkelijker.

Iemand ervaringen met deze singels?

Popstra

Re: Mattes singels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:30

ik heb hem in een rechte uitvoering en gebruik hem al 2 jaar tot groot genoegen! ik weet alleen niet of er verschil zit in het kracht zetten met singelen want ik ben geen andere singel gewend!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:27

Ik lees even mee, ik ben aan het overwegen om de anatomisch gevormde singel te kopen (die eerste) Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:44

Een rolletje bij de gesp is idd handig en scheelt veel kracht zetten. Maar let wel op dat je bij een kunststof singelriem al veel minder 'kracht' nodig hebt en dus het gevaar aanwezig is dat je al snel té strak aansingelt.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 19:50

@DubbelDun: Bedoel je met kunststof singelriem dat de singel deels kunststof is, of dat de riem aan het zadel van kunststof is?
Laatst bijgewerkt door Mloez op 19-09-08 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:10

De riem aan het zadel, dus de Tie-strap.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 20:12

A ok, nee ik heb n behoorlijk degelijk zadel, dus die is uiteraard van leer Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:42

Ik heb ook een heel degelijk zadel en die van mij is toch echt van kunststof Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:45

die singel lijkt mij ook wel wat, ik heb nu een continental , maar ik vermoed dat ze daar straks wondjes van gaat krijgen... de haren staan nu zo wild na het rijden Clown

ik heb ook een degelijk zadel met een nylon tie strap, ik zit er hard aan te denken hem te vervangen door een leren Bloos

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 08:59

Ik heb de eerste van de twee singels die je laat zien net binnen gekregen via Hipponet. Hij ziet er in ieder geval erg goed uit en ik ga hem vandaag voor het eerst proberen. Wat betreft dat rolletje: dat zit er bij deze Mattes ook aan, maar ik zie inderdaad dat het niet op de foto staat. Het enige voordeel van de PC (die heb ik nl. ook voor mijn andere paard) is dat je daar de lamswol lost kunt halen om te wassen. Ik laat vanavond nog wel even weten hoe het eerste gebruik is bevallen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:53

ik flikker de hele singel van mattes in de wasmachine!

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:36

rapido schreef:
ik flikker de hele singel van mattes in de wasmachine!

Dat ga ik, zodra het nodig is, ook gewoon doen.

Zoals beloofd nog even mijn eerste rijervaringen met de singel: in vergelijking met de PC vind ik het fijn dat hij een stuk soepeler is. De PC is heel erg stug. Ook was mijn paard een stuk minder bezweet onder de singel dan met de PC, waarschijnlijk omdat de singel toch iets minder dik is en iets beter ademend materiaal heeft. Al met al ben ik tot nu toe dik tevreden. Alleen nog even afwachten hoe hij zich op den duur gaat houden. Maar ik gebruik al jaren een Mattes pad en die is nog steeds als nieuw.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:33

Kaunos, fijn te lezen dat je eerste testrit zo goed beviel

En ik heb weer wat bijgeleerd, ik ga in de webshop duidelijk vermelden dat er een rolletje aan de gesp zit