bare back pad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LovesMariska

bare back pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 17:25

Hee,
ik heb een vraag
Ik wil een bare back pad gaan kopen, maar ik weet zo niet welk merk er echt goed is, ik weet dat emiel voest goed is, maar ik wil egt geen 200 euro ervoor betalen..
ik zie er nu een op internet deze:
http://www.equiplay.nl/barebackpad.php

weet iemand of die te vertrouwen is? en fijn is..?

Kan iemand mij misschien vertellen welke ik het best kan pakken, welk merk enzo?

harstikke bedankt alvast!
groetjes Marjolein

diphranil

Re: bare back pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:02

Ik heb deze barebackpad in het groen. Heb er nu een keer of 5 mee gereden. Bevalt mij erg goed. Hij blijft goed liggen, heeft een onderkant die schuiven tegengaat. De stof waar je op zit is ook stroef waardoor je makkelijk kan blijven zitten in draf of bij een onverwachtse stap ofzo. Je hebt dus meer grip dan helemaal zonder zadel, maar wel het voordeel van meer contact voelen met je paard.

Succes met je zoektocht Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:20

--> HAR

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:25

Op mijn werk worden ze veel gebruikt. Zit heerlijk, net wat steviger idd en je krijgt er geen vieze kont van Clown . Ze drogen alleen heel langzaam en de pony's zweten er wel onder (maar die hebben ze ook meer dan 2 uur op)

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:22

Ik ga dit even volgen, wij hebben hetzelfde als Marjolein, willen het weleens proberen maar dan niet meteen 400 euro (bij ons gaat alles in 2-voud omdat we samen rijden) uitgeven. Weten jullie ook of dit pad geschikt is voor paarden met een hoge schoft..?

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:35

ik heb hem in het blauw en toch zeker al een paar jaar. Ben er nog steeds erg tevreden mee. Hij schuift niet en je zit gewoon net wat steviger dan wanneer je er helemaal zonder iets gaat. Ik heb er ook wel mee buiten gereden en ben er zelf mee naar het strand geweest

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 07:44

Ik heb er ook 1 gehad maar hij droogt na het rijden heel langzaam je moet hem eigenlijk echt even in de zon hangen dan. Maarja die hebben we niet zo veel in Nederland Knipoog. Ik heb hem uiteindelijk weer doorverkocht omdat ik toch liever met een gewoon zadel reed Knipoog.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:18

Als je pony een gevoelige huid heeft kun je beter een wollen barebackpad kopen, die zijn wel duurder. Ook dikker, wat ik persoonlijk wel fijn vind. Dan weet ik zeker dat mn zitbeenknobbels niet scherp kunnen prikken in de rug van mn pony.