Wie kan mij helpen? goedpassend zadel voor me haf.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

liz

Wie kan mij helpen? goedpassend zadel voor me haf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 17:08

Hallo,

Ik heb jullie hulp hard nodig!
Ik ben namelijk opzoek naar een dressuur zadel of een zadel dat gericht is op de dressuur voor mijn haflinger. ik heb nu een veilzijdigheidszadel gericht op springen maar omdat ik ook dressuur wedstrijden wil gaan rijden ben ik opzoek naar een extra zadel. ik heb heel veel PB-tjes gehad en heb dus ook veel aanbod gekregen voor mooie prijsjes. maar ik heb niet veel verstand van zadels en nu heb ik jullie hulp nodig om te kiezen voor een zadel voor mijn haflinger. wat voor Boom moet ik nemen? ik heb een aantal foto's in me profiel van me haflinger dus misschien kunnen jullie daarvan uit zien hoe breed me haf is!

ik hoop dat ik geholpen kan worden

groetjes Liz

ellepel

Re: Wie kan mij helpen? goedpassend zadel voor me haf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:25

zoek een zadelmaker op die bij je in de buurt komt en laat die langskomen met wat zadels.
die kan je alle advies geven die je nodig bent Lachen

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:26

Precies, als je een goede zadelmaker laat komen, kan die je waarschijnlijk het beste helpen!
Waar in de buurt woon je trouwens? Misschien handig voor t geval men zadelmakers gaat aanraden?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:32

voor je haf zou ik wel lekker een brede boom nemen en je moet gewoon even kijken of ze een hoge lage of gewone schoft heeft heeft ze een gewone schoft dan ken ze wel aardig wat zadelss op Knipoog

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:34

xbbm schreef:
voor je haf zou ik wel lekker een brede boom nemen en je moet gewoon even kijken of ze een hoge lage of gewone schoft heeft heeft ze een gewone schoft dan ken ze wel aardig wat zadelss op Knipoog

Dat is wel leuk gezegd, maar er zijn ook haflingers die helemaal niet zo breed zijn, en ook foto's kunnen vertekenen.

Ik ga mee met de bovenstaanders, laat een zadelmaker komen, voor je zelf iets koopt wat niet goed ligt en waardoor je later allemaal problemen kunt krijgen!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 17:35

Bedankt voor de reactie's! Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:39

beter wel doen,want je kunt er wel een zadel opleggen wat mooi lijkt en lekker zit,maar als de kussens niet goed aansluiten op de rug, of het zadel is te nauw of te wijd dan krijg je na een tijdje problemen.
zadelmaker heeft er een heleboel mee en kijkt en past net zo lang tot hij de goede gevonden heeft