Waarde van 2e hands lemetex(foto)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MandyL

Waarde van 2e hands lemetex(foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:07

Ik kan een leuk 2e hands zadel overkopen van iemand een lemetex magic met beugels+riemen en singel.
het zadel is wel een paar jaar oud maar ziet er netjes uit.
wat is een redelijke prijs?

Afbeelding
foto is niet geweldig maar hij is met mn gsm gemaakt Bloos

zacharyhill

Re: Waarde van 2e hands lemetex(foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:11

ziet er zeker nog zeer netjes uit zou zeker niet hoger gaan dan 500 euro dat kreeg ik bij een handelaar terug voor mijn lemetex.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:12

je hebt lemetex zadels met wol gevulde kussens en lemetex met koudschuim vulling.
Die laaste zijn weinig waard, die kan je niet opnieuw vullen, vulling plat is zadel 0 euro waard

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:14

en hoe zou ik dat kunnen zien wat er in zit ? de kussens zijn absoluut niet plat Lachen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:15

vind het wel een moi zadel en je ziet niet dat het gebruikt is..
heeft de verkoper geen vraagprijs?

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:28

Jawel Knipoog maar ik ben even benieuwd wat hier gezegt word dus daar wacht ik even mee om dat hier te zetten.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:31

Een vriendin van mij heeft ook een met koudschuimvulling en die heeft hem al minstens 10 jaar en ook al tweedehands gekocht. Het staat dus niet zomaar plat en Lemetex past op heel veel paarden.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:38

Ziet er nog best knap uit vind ik en de foto valt me reuze mee als die met je mobiel gemaakt is...

Ik zou niet hoger gaan dan zo'n 400/500 euro, maar belangrijker is nog dat het wel op je paard past.

Het lijkt mij een een small/medium boom wijdte, en als hij op je eigen fries moet gaan dan denk ik toch dat het beter is om richting een wijde boom te gaan...
Friezen zijn vaak wat 'ronder' van bouw, en hebben toch wel wat ruimte nodig om de ruggengraat vrij te houden.
Maar dat is gewoon een advies natuurlijk, wat je er mee doet moet je zelf weten Knipoog

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:43

We hebben hem al gepast en ligt erg netjes en "wipt" ook niet.
Hij heeft hier voor trouwens ook altijd op een wat ronder paard gelegen Knipoog

Maar voordat ik hem koop laat ik er soiso even iemand naar kijken die er verstand van heeft ( zadelmaker ).

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:47

Ok, dat is natuurlijk erg makkelijk als je dat al weet Lachen soms willen ze nog wel eens schuiven enzo...

Ik heb zelf een Welsh met een ronde bouw en ben echt wel lang bezig geweest om een goed passend zadel te vinden.

Maar mocht je besluiten het zadel te kopen, alvast succes ermee!
Ik vind dat ie er echt goed onderhouden uit ziet dus hopelijk heb je er dan lang plezier van.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:48

De foamvulling van sommige Lemetex zadels is niets mis mee, er zijn ook andere topmerken die het gebruiken. Voordeel van foam is dat de vulling zich steeds opnieuw aanpast en elastisch blijft, geen onregelmatigheden of klontervorming zoals bij met wol gevulde zadels kan/zal gebeuren en veel voorkomt bij de 2ehandse. Nieuw kost de Magic ca. 750,00 dus voor 1 van een aantal jaren oud, zou ik niet meer geven dan 300,00 euro. Nadeel vind ik de leerbewerking van deze zadels (zijn gecoat of zoiets), ze zijn daardoor waterafstotend, maar ze vormen ook minder naar je zit zeg maar. Geef mij maar gewoon leer Lachen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:54

Ik zou er 350,- voor geven, meer niet. Zoveel heb ik toen ok voor mijn 1 jaar oude Lemetex betaald. Lachen