Prijs 2e hands Prestige Top dressuur en Lemetex Bernina

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRupsje

Prijs 2e hands Prestige Top dressuur en Lemetex Bernina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 13:15

Ik heb twee 2dehands zadels op het oog.
Een is een Prestige top dressuur (als ik het goed zie op de foto's), een seizoen gebruikt maar stamt nog wel uit de guldentijd, incl. stubben singel, beugels en riemen, wel met 2 losse stiknaadjes.
De andere is een Lemetex Bernina, 10x gebruikt, incl. beugels en riemen maar zonder singel.

Wat zou volgens jullie een redelijk bod zijn? En heeft iemand nog tips, aanbevelingen of andere ervaringen over een van beide zadels (of beide)?

aslo

Re: Prijs 2e hands Prestige Top dressuur en Lemetex Bernina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:06

Een Prestige uit de guldentijd die maar 1 seizoen gebruikt is? Kan het me haast niet voorstellen;)
Ik zou in ieder geval beide zadels persoonlijk gaan bekijken (of door een zadelmaker) en dan mn de bomen en de ruimte tussen de kussens. Dat deze voldoende ruim is, vooral de oudere zadels hebben vaak een smal kamerkanaal en das minder voor de wervelkolom van je paard.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:09

Tja prestiges zijn toch nog goed een paar flinke duiten waard ondanks dat ze al wat ouder zijn. Als hij er inderdaad nog zo goed als ongebruikt is dan zou je zelfs over prijzen van 800 euro of meer kunnen praten. Maar aangezien er wel 2 losse stiknaadjes zijn kan ik me niet voorstellen dat het zadel inderdaad maar zo weinig is gebruikt(stiksel op een prestige laat toch niet zomaar los en zeker niet op 2 plekken tegelijk, of het moet een maandagochtend modelletje zijn Knipoog )
Ga kijken en kijk kritisch! Zorg vervolgens dat je het zadel kan passen.
En wat betreft de waarde, vind ik moeilijk in te schatten, daar kan ik pas een beoordeling over maken als ik het zadel daadwerkelijk in mijn handen heb.(hoe zijn de kussen, de boom, staat van het leer etc, en dat zijn geen dingen die je op een foto direct al echt kan zien)
Maar gok op zo'n 500/600€ aan de hand van jou verhaal.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:45

De Lemetex Bernina kost nieuw (kaal) 1300,00 euro. Als het zadel idd maar 10x gebruikt is, zou die als je eerlijk bent incl. beugels en riemen eigenlijk een 1200,00 moeten kosten.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:26

Dank voor jullie antwoorden! Ik kan ook nauwelijks geloven dat zo'n zadel uit de guldentijd slechts een seizoen is gebruikt... Ik ga sowieso eerst kijken en passen voordat ik een besluit neem, maar ik vroeg me gewoon af of de prijzen klopten, antwoord is ja, bijna te mooi om waar te zijn zelfs, dus dan koop ik het zeker niet ongezien. Het feit dat 2 stiksels los zijn doet bij mij toch een klein alarmbelletje afgaan.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 10:42

Heb het prestige zadel gereserveerd, het is 2 seizoenen gebruikt en de 2 losse stiknaadjes zitten bij het zweetblad, maar verder is het ook elk jaar nagekeken. Kan wel gebruikssporen zien op de foto, maar voor zo'n zadel neem ik die voor lief.

Ik ga volgende week kijken omdat de mensen vandaag een weekendje weggaan, en dan mag ik het meenemen om te passen en kan het dan evt. retourneren. Ik ga zeker kritisch kijken (en vragen stellen), want hun vraagprijs (en m'n bod) ligt op 400.- Wow! Kan het bijna niet geloven, ben erg benieuwd (en als het echt wat blijkt te zijn, maar duimen dat het ook past...)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:16

aslo schreef:
De Lemetex Bernina kost nieuw (kaal) 1300,00 euro. Als het zadel idd maar 10x gebruikt is, zou die als je eerlijk bent incl. beugels en riemen eigenlijk een 1200,00 moeten kosten.

dat is dus niet waar... een nieuw zadel is al 20% van zijn nieuwwaarde kwijt zodra je de ruitersportzaak uit loopt. heel banketstaaf, maar wel waar