Ik ben bekend met de vorm van aansingelen met een lange latigo (cinch strap) zonder gaatjes, gewoon met knoop. Met gaatjes snap ik ook nog wel, maar nu ben ik voor iemand een paard aan het beleren die er graag een westernzadel van haar zelf op wil hebben. Het zadel past prima, maar er zitten veel kortere cinch straps aan, max 50 cm, maar ik schat nog iets korter. Het leer is dubbeldik aan elkaar gestikt en dus heel erg stug. De gaatjes zitten om de 7 tot 8 cm.
Dit is niet de foto van het zadel waar het om gaat, daar heb ik zo snel even geen foto's van, maar ik heb op internet eentje opgezocht waar ongeveer hetzelfde aanhangt.

Wie weet hoe dit werkt? Gewoon heel vaak invetten en hopen dat het soepeler wordt en dan net zo singelen als op de engelse manier? Of mis ik iets?
Het paard blaast zich in het begin heel erg op, dus ik wil wel graag zonder al te veel moeite bij kunnen singelen halverwege, met dat stugge leer en de grote afstanden tussen de gaten lijkt me dat niet ideaal.
Als dit inderdaad zo werkt als ik nu denk, weet iemand dan een adres (liefst in nederland) waar ze gewone lange latigo's verkopen en versturen?
Misschien een domme vraag, maar ik ken dit systeem niet en hoop dan ook dat iemand me verder kan helpen
Alvast bedankt