Welke merk zadel bij weke rug ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Welke merk zadel bij weke rug ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 14:47

Mijn fries heeft een weke en brede rug. Ik heb er nu voor het inrijden even een wintec zadel op maar wil binnenkort de zadelmaker langs laten komen voor een goed passend zadel. Welke merk is aan te raden ?

Oja het zou gaan om een dressuurzadel, ik heb een dikke kont dus zal wel 18" gaan worden Haha!

prii_boy

Re: Welke merk zadel bij weke rug ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:47

rossner amerika heb ik erg goeie ervaring mee:)

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:47

Een voor je paard op maat gemaakt zadel is ideaal en gaat vaak erg lang mee.

Wil je de kosten wat drukken dan zou ik gaan voor een 2ehands Daaleman, Schumacher, KN of Stubben. Deze zadels passen ook erg mooi bij een wat groter geschapen achterkant van de ruiter. Prestige en Ainsley bijvoorbeeld vallen vrij klein en smal.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:43

Lancome schreef:
Een voor je paard op maat gemaakt zadel is ideaal en gaat vaak erg lang mee.

Wil je de kosten wat drukken dan zou ik gaan voor een 2ehands Daaleman, Schumacher, KN of Stubben. Deze zadels passen ook erg mooi bij een wat groter geschapen achterkant van de ruiter. Prestige en Ainsley bijvoorbeeld vallen vrij klein en smal.

En ik heb toevallig een Daaleman en een Schumacher te koop! Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 06:28

kieffer valt ook ruim,ik heb de inzell en de maat 2(18 inch geloof ik)is prima voor mijn dikke kont.
en nog mooier,dat het zadel ook 'kort valt' en dus goed past op mijn fjord met niet al te lange rug.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:25

Onze E (kruising Tinker) heeft ook een wat brede en weke rug.
Na veel zadels te hebben geprobeerd, zijn wij uitgekomen op de Albion Legend K2. Dit zadel heeft een ruim kamerkanaal, waardoor de ruggewervels mooi vrij blijven, brede platte kussens die mooi aansluiten en de druk goed verdelen. Ook lopen de kussens niet ver door wat weer goed past bij zijn eveneens korte rug. Tevens een vlak zitvlak, dus volop ruimte voor het achterwerk van de ruiter. Niet dat mijn dochter dit nodig heeft (maatje 34), maar zij vindt een zadel met diepe zit gewoon niet zo fijn. Ze heeft dan ook een 17 inch. Voordeel van de vlakkere zit is, dat ik er ook in pas, terwijl ik normaal gesproken een 17,5 nodig heb.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:30

kon niet zo gauw een topic erover vinden dus glip er ook even tussen door met een vraag. Iemand ervaring met een Wembley zadel?

MiltonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:42

Letsdunit schreef:
Mijn fries heeft een weke en brede rug. Ik heb er nu voor het inrijden even een wintec zadel op maar wil binnenkort de zadelmaker langs laten komen voor een goed passend zadel. Welke merk is aan te raden ?

Oja het zou gaan om een dressuurzadel, ik heb een dikke kont dus zal wel 18" gaan worden Haha!

vast iets wat je zadelmaker kan vertellen?