Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Kunnen haken in de mond zijn, scherpe randan aan het bit, rugpijn, dat ze een bit simpelweg niet accepteerd. Vanalles.
Equidea schreef:Je komt over het algemeen terug op je zit, niet alleen op het bit.
Probeer op je zit te rijden, komt de rest vanzelf met geduld.
vickylover schreef:Equidea schreef:Je komt over het algemeen terug op je zit, niet alleen op het bit.
Probeer op je zit te rijden, komt de rest vanzelf met geduld.
okee dankjewel voor je reactie dat ga ik ook zeker doen want echt super rijden doe ik ook weer niet maar wil zeker twee keer in de week gaan lessen.
nu heb ik ook omdat iemand anders dat zei een tijdje met een tiedeman gereden en sinds dien is het alleen maar erger geworden.
eerst kon ze super aan de teugel lopen sinds ik dat ding op heb gehad is ze ook zo gedaan en ze is echt niet 1 van de makkelijkste
[/quote]
vickylover schreef:hallo ,
ik heb een pony van 1.32 die totaal niet naar het bit luistert.
ik heb een watertrens gehad enkel en dubbelgebroken.
nu ben ik haar al een tijdje met een rolletjesbit aan het rijden maar ook dat werkt gewoon niet. buiten gaat ze er steeds vandoor en dan kan je echt in haar mond gaan hangen om d'r terug te krijgen wat vaak ook nog niet eens werkt.
NU zei me zus van de week een opmerking dat ik dacht van ja daar kan het mischien ook wel aan liggen.
mischien heeft ze wel haken in dr mond zitten en dat het bit gewoon niet prettig is want vanaf dat ik d'r heb en dat is bijna een jaar is ze niet naar een paardentandarts geweest.
wat denken jullie?
groetjesss