Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

moet ik weer veranderen AlexandraM schreef:nou bij deze omdat ik een leek ben wat betreft paardenspullen kopen!
ik heb op internet rond gekeken voor hoofdstellen en ze varieren van 245 euro tot 19 euro ofzo.
nu zoek ik een hoofdstel wat een fries past...
maar nu.. dit is niet voor mijn eigen paard maar het hoofdstel waar ik nu mee moet rijden is levensgevaarlijk. (veel te oud)
ik heb zelf geen geld dus zoek liefs gratis eentje maar anders zal ik toch ergens moeten sparen en er zelf eentje moeten kopen. nu heb ik dus zoals je berijpt liever zo goedkoop mogelijk een degelijk hoofdstel (anders zal ik echt van iemand zo een hoofdstel 2derhands moeten proberen te krijgen)
dus aan jullie meer info of ik dan echt rond de 20 euro kan rekenen of toch meer.. en zoja hoeveel waar kan je ze kopen welke maar voor friezen enc.
en is dit inclusief teugels of niet?
zo niet wat kosten teugels ongeveer?
verder wat kost een normaal bit (wat je meestal ziet bij paarden weet niet hoe het heet ... enkel gebroken?? watertrens? geen idee) manege's hebben die meestal ook
nou hoop dat jullie me kunnen helpen.
_Cindy schreef:Misschien kan de eigenaar van het paard het kopen, dan?
In de uitverkoop bij ruiterwinkels zie je vaak knappe hoofdstellen voor weinig geld, onder de 50 euro vind je zeker een knap hoofdstel. Teugels zitten er bijna altijd bij. Friezen hebben vaak maat Full dus dat zou geen enkel probleem zijn om die maat te vinden.
Ik zou niet zomaar een bit kopen! Je weet niet waar dat paard het beste op loopt. Er zijn echt heel veel verschillende soorten bitten. Zelf vind ik enkel gebroken bitten niet zo fijn maar het verschilt erg per paard. En de maat is ook heel belangrijk!