kosten hoofdstel?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

kosten hoofdstel?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:03

nou bij deze omdat ik een leek ben wat betreft paardenspullen kopen!

ik heb op internet rond gekeken voor hoofdstellen en ze varieren van 245 euro tot 19 euro ofzo.

nu zoek ik een hoofdstel wat een fries past...
maar nu.. dit is niet voor mijn eigen paard maar het hoofdstel waar ik nu mee moet rijden is levensgevaarlijk. (veel te oud)
ik heb zelf geen geld dus zoek liefs gratis eentje maar anders zal ik toch ergens moeten sparen en er zelf eentje moeten kopen. nu heb ik dus zoals je berijpt liever zo goedkoop mogelijk een degelijk hoofdstel (anders zal ik echt van iemand zo een hoofdstel 2derhands moeten proberen te krijgen)

dus aan jullie meer info of ik dan echt rond de 20 euro kan rekenen of toch meer.. en zoja hoeveel waar kan je ze kopen welke maar voor friezen enc.
en is dit inclusief teugels of niet?
zo niet wat kosten teugels ongeveer?

verder wat kost een normaal bit (wat je meestal ziet bij paarden weet niet hoe het heet ... enkel gebroken?? watertrens? geen idee) manege's hebben die meestal ook

nou hoop dat jullie me kunnen helpen.

_Cindy

Re: kosten hoofdstel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:07

Misschien kan de eigenaar van het paard het kopen, dan?

In de uitverkoop bij ruiterwinkels zie je vaak knappe hoofdstellen voor weinig geld, onder de 50 euro vind je zeker een knap hoofdstel. Teugels zitten er bijna altijd bij. Friezen hebben vaak maat Full dus dat zou geen enkel probleem zijn om die maat te vinden.

Ik zou niet zomaar een bit kopen! Je weet niet waar dat paard het beste op loopt. Er zijn echt heel veel verschillende soorten bitten. Zelf vind ik enkel gebroken bitten niet zo fijn maar het verschilt erg per paard. En de maat is ook heel belangrijk!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:13

nou aangezien ze meer paarden hebben maar maar 1 hoofdstel nu ook en nu zoon (heb plaatje bekeken) volgensmij watertrens bit hebben worden de paarden als ze al gereden worden daarmee gereden. ze hebben namelijk niet zoveel bitten en voor mij is het al fijn als ik dan iig al 1 bit met hoofdstel heb zodat ik veilig kan rijden!!! want het zijn jonge en oudere paarden (ook hengsten) maar kwil niet alleen al dood door het slechte tuig (hun kopen geen nieuwe ja stom i know maar das nu het probleem niet) Haha!

welk bit raden jullie aan dan en wat zijn de kosten ongeveer

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:16

Ik zou gewoon een trens bit aanschaffen daar worden de meeste paarden op gereden in ieder geval die 3 van mij.

(Ik heb je een pm gestuurd)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:18

is dit ook voor de paarden die verkocht worden 9 je onderschrift) waar rijden de mensen dan mee die testrit willen maken?
Misschien kan je dat ook zo tegen de eigenaar zeggen
op webwinkels heb je vaak voor 25- al leuk hoofdstel, nieuw
en bitje kan vaak 2e hands gekocht worden
ik zou gewoon enkel of dubbel gebroken bustrensje of watertrensje kopen

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 21:51

nee dat is iemand anders Haha! moet ik weer veranderen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:31

Mijn inziens kun je rond de 60,- een mooi en goed hoofdstel kopen. Oa. Chamberlain en Marengo denk ik dan aan, HB hoofdstellen zijn ook niet zo heel duur.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:35

Op HE waren hoofdstellen vanaf 15,-. Niks mis mee. Je moet gewoon het hoofdstel goed onderhouden (duh) en dan kun je ook met zo'n goedkoop hoofdstel lang doen. Natuurlijk is een duurder hoofdstel wel vaak soepeler qua leer. Maar als je budget daar niet naar is, volstaat een hoofdstel van een euro of 15-20 ook prima.

Kiwi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:07

AlexandraM schreef:
nou bij deze omdat ik een leek ben wat betreft paardenspullen kopen!

ik heb op internet rond gekeken voor hoofdstellen en ze varieren van 245 euro tot 19 euro ofzo.

nu zoek ik een hoofdstel wat een fries past...
maar nu.. dit is niet voor mijn eigen paard maar het hoofdstel waar ik nu mee moet rijden is levensgevaarlijk. (veel te oud)
ik heb zelf geen geld dus zoek liefs gratis eentje maar anders zal ik toch ergens moeten sparen en er zelf eentje moeten kopen. nu heb ik dus zoals je berijpt liever zo goedkoop mogelijk een degelijk hoofdstel (anders zal ik echt van iemand zo een hoofdstel 2derhands moeten proberen te krijgen)

dus aan jullie meer info of ik dan echt rond de 20 euro kan rekenen of toch meer.. en zoja hoeveel waar kan je ze kopen welke maar voor friezen enc.
en is dit inclusief teugels of niet?
zo niet wat kosten teugels ongeveer?

verder wat kost een normaal bit (wat je meestal ziet bij paarden weet niet hoe het heet ... enkel gebroken?? watertrens? geen idee) manege's hebben die meestal ook

nou hoop dat jullie me kunnen helpen.

Cindy heeft gelijk, je moet niet zomaar een hoofdstel en bit kopen omdat ieder paard anders reageert. Ik heb zelf met een gewone trens gereden, maar ook met een (zacht) appelbitje en met een stang en trens. Het hangt dus echt af van je paardje.. Succes!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:13

Een normaal hoofdstel heb ik hier al voor €15 á €30 zien hangen. Je kan ook marktplaats in de gaten houden.

Voor een bit is het verstandig om even iemand met ervaring daarover mee te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:28

_Cindy schreef:
Misschien kan de eigenaar van het paard het kopen, dan?

In de uitverkoop bij ruiterwinkels zie je vaak knappe hoofdstellen voor weinig geld, onder de 50 euro vind je zeker een knap hoofdstel. Teugels zitten er bijna altijd bij. Friezen hebben vaak maat Full dus dat zou geen enkel probleem zijn om die maat te vinden.

Ik zou niet zomaar een bit kopen! Je weet niet waar dat paard het beste op loopt. Er zijn echt heel veel verschillende soorten bitten. Zelf vind ik enkel gebroken bitten niet zo fijn maar het verschilt erg per paard. En de maat is ook heel belangrijk!

hebben ze geen halsters waar je de maat kan zien?

Mijn fries heeft namelijk cob..