Boom te smal? Wintec 500

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zweetvos

Boom te smal? Wintec 500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 16:44

Als ik heb gereden en mijn pony zweet onder het zadel, dan is er altijd een deel dat helemaal droog blijft.
Vanaf dr schoft en stukje naar achter en een eindje naar beneden.
Een ovale vorm waar ze dus nooit zweet.
Ik snap wel dat dit niet hoort en tot een ander zadel/ andere boom komt er ook even geen zadel op.

Maar betekend dit dat de boom dan te smal is?
Er zit nu een groene boom in mijn Wintec 500 zadel.

OFF_LINE

Re: Boom te smal? Wintec 500

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:46

het betekend idd dat de boom te smal is, volgens mij komt na de groene boom de gele, ma als ik jou was zal ik er tog even een zadelmaker na laten kijken voordat je de hele rug van je pony naar de malle moere rijd..... tenminste dat zal ik doen

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:42

Ik had met mijn fjord precies hetzelfde.
ik ben naar de ruitersportzaak hier in het dorp geweest en die had een soort mal waarmee ik op mijn pony kon meten welke kleur boom ik moet hebben.
ik had een zwarte boom en moet nu een witte(ik heb een 4 jarige fjord die aan het begin van dit jaar nog heel iel was en nu behoorlijk breder geworden is.
als het goed is kan ik woensdag mijn nieuwe boomhalen.
volgens mij is de volgorde:geel,groen,zwart,blauw,rood,wit.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 19:37

Risa, ik zeg toch dat ik niet zal rijden tot ik een zadel/ boom heb die wel past.
Heb dit zadel vandaag meegekregen om te passen en dus gelijk gemerkt dat het niet goed is.

Die mal om te meten welke maat ik nodig heb is een goeie, dan hoef ik niet al die bomen een voor een in dat zadel te proberen.
Dacht ook dat dit betekende dat ie te smal was, maar wou het even navragen. Bedankt vast.