[WN] ebay.de

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

ebay.de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 20:27

Ik heb er geen ervaring in, dus vraag het even aan wie het vaker heeft gedaan. Als je bij ebay.de iets wil kopen. Wat is het verschil tussen een particulier en een shop? Bij een particulier moet je bieden binnen een bepaalde tijd? En bij een shop bestel je gewoon en is het een vaste prijs?

Wat komen er nog voor kosten bij?

En hoe gaat de communicatie verder? Kan je bij een shop goed aangeven welke maat, kleur etc....

Heb je altijd een Creditcard nodig of paypal. Eerste heb ik niet en 2e geen ervaring ook mee.

Ik hoor het graag!

Merel

Re: ebay.de

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 23:52

poe ik weet het niet precies, maar je kan het vaak wel zien in de advertentie. Soms doet een shop ook gewoon met bieden dacht ik, maar je kan ook artikelen gewoon kopen voor de prijs die ze vragen. Er staat vaak ook bij dat er meerdere artikelen beschikbaar zijn dan (bv nog 3 van de 5).

Je hebt geen creditcard of paypal nodig, je kan gewoon via internetbankieren overmaken. Voor naar het buitenland heb je wel bepaalde codes nodig. Die worden vermeld bij de betalingsgegevens die je van ebay krijgt (van de verkoper).

Communicatie; ik mail vaak even de verkoper van tevoren. Sowieso om te checken of hij naar NL verzend en wat hij daarvoor rekend. Verder stel ik gewoon gelijk alle andere vragen. Doe ik eigenlijk altijd voor ik een bod uitbreng. Dan weet je ook gelijk of de verkoper reageert en hoe hij reageert. Lachen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 00:53

Stuur Rina,CC of DD eens een PB die hebben er ervaring mee

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 01:24

Heel veel ervaring mee... te veel ervaring mee zelfs Clown Haha!
I love Ebay, ehhh Ich liebe Ebay Knipoog

Nou heb ik het voordeel van in Dld wonen, maar in principe vanuit NL eerst verkoper vragen of er naar Nl verstuurd word (tenzij het in de veiling staat).

Er zijn zowel veilingen als Sofort kaufen artikelen. Bij de eerste zul je moeten bieden en hopen dat je het hoogste bod hebt aan het einde van de veiling. Bij het sofort Kaufen kan je idd direct het artikel kopen voor de prijs die aangegeven staat. Maar zowel handelaar als ook particulier kan een veiling of een sofort kaufen artikel aanbieden.

Ja in het algemeen zullen er extra kosten overheen komen, en wel voor het verzenden Haha! Hoeveel dat is ligt en verkoper. Die bepaald dat.

Verschil particulier en shop is: Een particulier zal je nooit garantie of teruggaverecht geven (tenzij anders aangegeven) maar meestal staat er wel een regel vanonderaan de veiling. De meeste handelaren geven vaak wel garantie en omruilrecht. Maar ook hier kan het anders zijn, veilingen goed lezen daarvoor.

Voor het overmaken van het geld, tja is ook afhankelijk van de verkoper. De ene wil persee Paypal, credit card de ander wil ook wel met overmaken.
Overmaken binnen EU is heel makkelijk met IBAN en BIC codes. Daar dan dus om vragen bij verkoper.
Willen ze alleen paypal kan je dus ook alleen met Paypal betalen. Achter Paypal kan je zowel een Creditcard als je bankrekening zetten.

Wensen ed aan shop, bij de ene krijg je een superservice bij de ander is het huilen met de pet op. Maar dat is ook bij een gewone shop zo. Kijk naar de Bewertungen, hoeveel positief en in de laatste tijd. Het is wel zo dat een handelaar natuurlijk heel veel verkoopt, en die zullen vaak ook sneller een negatieve bewertung krijgen. Je kan het niet elke klant naar de zin maken. Maar vaak kan je er wel uithalen of het nu een lakse verkoper is of een zeurende klant Knipoog
En ja kan een shop idd mailen en vragen wat mogelijk is. Als er in de veiling staat dat er verschillende kleuren oid te krijgen zijn, staat er ook vaak dat je na afloop van de veiling aan moet geven welke kleur oid je wilt hebben.

Als je wat koopt, krijg je een volgend venster waarin staat of je nu betalen wilt of nog verder wilt inkopen bij die verkoper (tenminste als je bij een handelaar aan het shoppen bent) Jetzt bezahlen is dus afrekenen, en krijg je een scherm waarin jou adresgegevens en het gekochte staat. Onderaan staat op welke manieren er betaald kan worden, staat Paypal ertussen en is die aangevinkt word je direct omgeleid naar Paypal toe en kan je direct betalen. Staat er bv alleen uberweisung kan je verder klikken en de verkoper een mailtje sturen met jou gegevens en evt wensen/vragen. Dus bv de IBAN en BIC codes. Sommige verkopers, die al veel naar het buitenland verkopen hebben in dat volgende scherm vaak al hun IBAN en BIC codes staan.

OK nog vragen???? zo niet dan veel plezier met Ebay-en. Zo ja hoor ik het wel. En denk erom ik ben niet verantwoordelijk voor een evt verslaving Haha! Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:01

@Rina: super uitleg OK dan!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 09:46

@DD Bloos

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 12:09

Bedankt!!!! Ik zal nog eens op ebay.de proberen te lezen. Mijn duits is erg slecht.........

En ben niet zo handig met de pc....eehh wat zijn IBAN en IBC codes? Sorry, geen idee, ik mail en surf wat......

Ik heb pas voor de 2e keer op ebay.de gekeken. Eerder een keer via een link van DD en nu jaja, zelf gezocht!!

Maar alvast bedankt, eens goed lezen en kijken. Ik denk in 2e scherm met deze handleiding ernaast.......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:29

@SP: ebay is overal hetzelfde van opbouw/weergave, alleen de kreten verschillen per taal. Je kunt dus op de NL-ebay een soort van rondleiding doen om bekend te raken in de gewone NL-taal. Dan komt een Duitse ebay ook minder vreemd op je over.
http://pages.ebay.nl/ebayexplained/?_trksid=m40

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 13:29

O, ja goeie tip. Heb die een keer gezien, maar is een stuk leger, zeg maar.....
Nadeel is dat ik niet alle pc termen goed ken, maar ga later even kijken en lezen!! Thanx!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 16:53

De shop moet toch versturen vanuit Amerika zover ik begrijp.
Neem wel aan dat communiceren met de shop in het engels gaat dan en niet in het duits.....
Ben er nog niet helemaal uit........

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:15

Ik heb mijn zweetdeken laten komen via ebay.de , voor zo'n 17 euro inclusief.

Ik heb de verkoopster gewoon een berichtje in het engels gestuurd, en kreeg toen ook in het engls wat terug. Meeste die op Ebay zitten zijn toch wel een beetje internationaal aangelegd Ja

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 14:36

Ja, het is even kijken. Het staat op ebay.de, maar moet toch uit Amerika komen. Even alles afwegen dan........

Mooi zo een zweetdeken voor 17 euro. Ik bestel goedkoop in Nederlandse shops. Maar dan is je keus misschien soms minder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:07

@SP: doe eens een linkje (mag ook per PB Haha! )

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:22

superpony schreef:
Bedankt!!!! Ik zal nog eens op ebay.de proberen te lezen. Mijn duits is erg slecht.........

En ben niet zo handig met de pc....eehh wat zijn IBAN en IBC codes? Sorry, geen idee, ik mail en surf wat......

Ik heb pas voor de 2e keer op ebay.de gekeken. Eerder een keer via een link van DD en nu jaja, zelf gezocht!!

Maar alvast bedankt, eens goed lezen en kijken. Ik denk in 2e scherm met deze handleiding ernaast.......

Als je de taal niet goed kent.. wordt het lastig.
Je zult met een particulier toch wel mailcontact moeten hebben.
Wb de iban en bic/swift codes.. die zul je ook even moeten checken via internet. Kan nog wel eens verschillen en gaat de betaling niet goed..of het kost je geld.
Verzendkosten verschillen ook nogal.
Heb inmiddels al van alles gekocht via de site Clown

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:24

Haha ik ben er even flink ingestonken... dacht dat het werkte zoals marktplaats...dus had geboden op 3 tassen. 2 vielen af vanwege een hoger bod en die andere bleek in de hoogste bieder. Maar in tussen had ik al wat anders gekocht, dus geen behoefte meer in de tas. Maar blijkt dat een bod bindend is....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:13

Ja, je inlezen in een bepaalde materie kán wel eens handig zijn Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 17:12

Daarom ga ik echt niet zomaar iets doen.