Dressuurzadel kopen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Timeless_

Dressuurzadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 09:21

Ik wil graag een dressuurzadel kopen.
Ik wil een zadel dat mijn beenligging een beetje corrigeert en waarin ik een diepe zit heb.
Ik twijfel tussen onderstaande modellen en wil graag jullie professioneel advies !!!!
(Andere zadels zijn ook welkom Bloos ).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

aslo

Re: Dressuurzadel kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:40

Oei, nu laat je foto's zien van m.i. zadels van duidelijk mindere kwaliteit. Merano, zadelmarkt o.a. Voor professioneel advies moet je bij een goede zadelpasser/maker zijn.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:44

Idd, een goede zadelmaker kan je erbij helpen. Vaak hebben ze ook tweedehands zadels, dat is weer wat goedkoper.
Asl je toch in een lagere prijsklasse wil kopen, kies dan voor een wintec oid. Tweedehands zijn die helemaal niet duur, en met de verwisselbare boom kan een zadelmaker hem makkelijk pas maken.

_Timeless_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 09:46

Ik zat idd net even op de zoekfunctie en merk dat die zadels van de zadelmarkt niet echt top zijn !!!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:49

En dan de vraag nog wat je er voor wilt betalen............

Ik heb een kentaur elektra in bestelling, deze is €890. Rijd nu op een leenzadel 2e hands en daarvan is de vraag prijs €750 (is een ainsly). Beide hebben een diepe confortabele zit, alleen heeft de kentaur meer wrong dan de Ainsly.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:51

Ga eerst eens naar een grote ruitersportzaak en ga eens op verschillende zadels zitten.
Daarna kun je op bijv bokt vragen om ervaringen over de zadels die je fijn vind. Daarna moeten de zadels ook nog op je paard gepast worden, waarbij je er zelk ook op moet proefrijden.. dán pas heb je een zadel wat het beste bij je past. Je zal merken dat je anders kunt gaan denken over bepaalde zadels...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:10

Als je voor die lage prijsklasse wilt gaan is het veiliger om te kijken naar een kunststof zadel als wintec, thorowgood en norton ed. Dan weet je iig dat je niet zo snel de rug van je pony vernaggelt dan met dit soort zadels (overigens ook je eigen kont, die zadels zijn zo knetterhard en heeft harde randen dat je je hele benen open rijd Clown )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:15

Ik zou dan idd ook liever voor een goed tweedehands merkzadel gaan.

Je bent er zelf inmiddels al achter hoe die goedkope zadels er van binnen uitzien Lips are sealed

Verder zou ik een goed zadelmaker dan een zadel laten aanmeten.

Kentaur zijn idd prima B-merk zadels, een (oudere) Ainsley zou ik laten liggen, die staan erom bekend vaak teveel in te werken op een plek , over het algemeen zijn de dressuurzadels met gesloten zit ook niet echt bevoordelijk voor paardlief.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:22

Ik heb een wintec isabelle pro dat is een super zadel valt met de prijs erg mee is is zeer goed van kwaliteit gaat al zo'n 10 jaar mee en nog niets aan. Ook heb ik nog een torowgood ook dressuur en dat is ook een heel goed zadel maar pak voor mijn Bo naar de wintec vind ik lekkerder liggen en zitten.

Zadels van zadelmarkt ik weet het niet hoor zo op de foto's zien ze er wel mooi uit maar of het goede zijn daar twijfel ik aan .Een zadelmaker raad ik ook zeker aan.

anna_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:26

hoi, ik heb laatst ook een dressuur zadel gekocht
Voor meer steun bij mijn benen.
Ik heb gekozen voor een Rosner, bevalt zeer goed

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:34

als ik jou was zou ik even verder kijken, zadelmartkt verkoopt vaak zadels met scheve bomen......en het leer is van zeer slechte kwaliteit...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:41

Bleef het maar bij scheve bomen en slecht leer Clown

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:19

Geen van allen....

Doe dan een wintec ofzo,die zijn niet zo duur.

Ik raad je Kentaur aan (Heb zelf spring en dressuur, super zadels!)