[WN] verschillende soorten western pads

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Evelyn_

verschillende soorten western pads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 11:23

Hey,
Er zijn in mijn ogen al die soorten western pads op de markt, en wou even jullie ervaring weten met o.a. de ESP memory foam pads en deze van professional choice ? Naar welke gaat de voorkeur (evt nog andere types) ?
Deze liggen in een hogere prijsklasse, maar hoe zit het dan met de eenvoudige wollen pads ?

bedankt!

Signe

Re: verschillende soorten western pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:53

Ik ben heel tevreden met de Prof equine vilt pad met iets van gel in het midden. Die ligt super op mijn pony. ik heb ook heel tevreden gereden met Toklat woolback, maar die zijn wat aan de dunne kant. Wat voor ons echt niet werkt zijn neopreen pads.

Het is voor iedereen verschillend vrees ik.. Het belangrijkste is demping, daarnaast is makkelijk schoonmaken ook fijn.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:30

Ik heb momenteel een neopreen pad van Cattleman's. Het zijn allemaal kleine neopreenbolletjes die aan elkaar hangen. Achteraan kan je de pad opendoen en daarin zitten nog eens 2 stukken dikke neopreen in. Ik ben er heel tevreden van. Hij is dik genoeg en verlucht toch goed.
Daarvoor had ik zo'n gewone navajopad (of hoe heet dat) waar je ook de vulling kon uitdoen. Hij was wel erg snel versleten waar de singel ligt, en is ook heel snel vuil door het zweet. En dan moet hij meteen in de wasmachine, terwijl ik mijn neopreenpad nu gewoon kan afborstelen.
Het is idd te zien welke materialen je zelf het liefste hebt, denk ik.

Ik zou mij graag ook eens een pad aanschaffen van professional's choice maar ik vind die echt heel duur en heb er geen ervaring mee, dus ik weet niet of ze hun geld wel waard zijn.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 00:05

Toen ik een nieuwe pad nodig had ben ik er even diep ingedoken en alle criteria bekeken. Voor mij is daar toen de Professionals Choice SMX Air Ride Ortho Sport Pad als beste uit gekomen. Ik heb die nu een tijdje en hij bevalt prima. Ik heb geen praktijkervaring met andere duurdere merken.

Mijn paard had rugproblemen dus heb ik geprobeerd het beste van het beste (voor hem) uit te zoeken, maar ik denk dat 100% vilten pads ook best goed zijn, mits de onderkant ook van vilt is. Deze hoeven niet duur te zijn. Pads van natuurlijk wol zijn ook best goed, alleen zijn de meesten van synthetisch wol gemaakt.

Ik vind zelf een voorgevormde pad met teruggesneden schoft en vrije ruggegraat erg belangrijk. Geen gel, want dat vervormt je zithulpen, en geen neopreen aan de onderkant omdat je paard daar zo van gaat zweten.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:29

bij Mattes hebben ze pads met of zonder inlages met lamswollen onderkant (echt, geen synthetisch), kleuren zijn vrij te kiezen
hun online catalogus vind je op
www.e-a-mattes.com (op gebouw klikken en dan op het paard, daarna kan je in pdf verschillende catalogi bekijken)