Hallo, Wat is het verschil in maat bij bijv. cob en full. Is de een langer qua breedte of lengte? Of kun je een cob dekje op (bijna) elk paardje leggen? Groetjes
Een cobdekje past zelfs niet op mijn, okay wat flinke haflinger. Nee gekheid, hij is 1.48m, oude type, dus breder en cob is echt net aan, full zit echt mooier. Full is zowel langer als breder dan een cob.
Bij mijn haf is een gewone full te groot. En laat er voor dresuur nu net geen cob dekje te vinden zijn... Ik heb nu een cob dekje vhz die heel recht is aan de voorkant, en die is weer net te klein.
Ik zou gewoon maat Full nemen hoor. Als ze iets te lang zijn is het niet storend. Maar als een dekje te kort is, valt dat echt heel erg op. Voor mijn e-pony heb ik altijd full.
Cob dekje op elk paard zou ik echt niet doen, misschien dat het net kan tot een C/D pony. Bij een paard moet je sowieso full hebben, E pony denk ik ook.
Ik heb een D pony en ik heb altijd full dressuur, past prima. Het ene dekje valt iets langer dan de ander, maar over het algemeen staat het veel beter.