Zou je een boomzadel een week op proef willen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gowgirl

Zou je een boomzadel een week op proef willen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 11:25

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die een boomzadel eerst (tegen betaling) een week op proef
zouden willen. Het zelfde systeem als bij boomloze zadels zeg maar.
Als je een zadel laat aanmeten is mijn ervaring dat je maar heel even op het zadel rijdt en mijn persoonlijke ervaring is dat het moeilijk in te schatten is hoe het zadel 'echt zit'.

Dus zou je hiervoor intresse hebben en hoeveel zou je er voor willen betalen? Knipoog

Anoniem

Re: Zou je een boomzadel een week op proef willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:26

Was bij ons prima geregeld: je koopt hem, bevalt 'ie binnen niet al te lange tijd toch niet, dan koopt 'ie hem zo van je terug (en/of komt 'ie gewoon nog een keer langs met een stapel zadels).

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 13:19

Dat is een goede service Haha!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:23

Ik heb toendertijd van de winkel waar ik kocht 3 zadel mee gekregen om een week te proberen. Dan mocht ik kiezen en de zadels die ik niet wilde terug brengen. We hoefden ook pas achteraf te betalen! Superservice dud!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:28

Heb mijn boomzadel ook een week op proef gehad. Dan kan je pas echt voelen of het iets is. Zou het de volgende keer ook graag weer zo willen. Als zou ik er extra voor moeten betalen geen probleem.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:30

Bij barefoot kan je hem een week op proef krijgen,ik heb hem 5 minuten gebruikt toen was lang zat.Ik wist meteen dat dat het juiste zadel niet was.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:33

sorry ik las boomloos maar het moet boom zijn dus let maar niet op mij.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:44

ik heb ook toen mijn zadelmaker laten komen en ik mocht ook het passende zadel eerst uitproberen voordat ik betaalde

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:32

Bij een goede ruitersportzaak of zadelverkoper kan je gelukkig bijna altijd wel een poosje een zadel lenen om te proberen. Ik vind dat wel fijn en heb dat dan ook regelmatig gedaan.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:29

ik heb hier geen ervaring mee, maar het zou mooi zijn als er zoiets bestond. en dan betaal je gewoon de afschrijving op het zadel oid... lijkt me niet zo'n probleem voor mensen die een beetje netjes met hun spullen zijn.

zelf heb ik het al meerdere keren gehad, een zadel kopen, alles leuk lief en aardig en na enkele keren écht rijden merk je dat het toch niet is wat je in gedachten had, je kunt er bijv. niet lang in zitten en dat soort dingen meer. meestal is de enige optie dan om het te verkopen, daar lijd je dan ook meestal nog eens flink verlies op.

wat ik erbij in gedachten heb:
nieuw zadel laten passen, alles goed? rijden maar! blijkt dan binnen een bepaalde termijn dat er iets niet bevalt, dan kan het zadel terug en betaal je alleen de afschrijving en 'huurkosten', zodat de verkoper er niet op verliest. ik denk dat zo'n zadel dan nog prima te verkopen is, na een paar keer proefrijden zie je vaak toch al iets van beugelriemen bijv. in je zadel staan, ik heb daar persoonlijk geen problemen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:43

Nou nee. Als ik een zadel nieuw koop, dan heb ik immers minimaal een maand de tijd om t uit te proberen en komt de zadelmaker ook langs als ik het idee heb dat m'n zadel nog niet goed ligt. Dat hoort bij de service als je een zadel koopt.

Daarnaast zie ik ook praktische problemen met testzadels, want het moet wel steeds weer vermaakt worden, is dat wel lonend voor de zadelmaker? Die extra transportkosten, tijd en vermaakkosten?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:54

Qua rijden merk ik in een kwartier ook wel of ik er lekker in zit, een testzadel zou ik niet willen ivm elke keer hetzelfde zadel op een ander paad.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:34

Voor mij zou het niet hoeven. Ik vind het ook een beetje link eigenlijk.. Een boomloos zadel past al snel, daar kan niet zo gek veel misgaan. Maar boomzadels moeten gewoon perféct passen, meestal moeten ze zelfs nog een beetje worden aangepast voor het paard (denk aan opvullen, eventueel aan een kant hoger dan aan de andere als het paard wat scheef is), en het is gewoon bijna niet haalbaar om op die manier van verschillende merken ál die verschillende maten op voorraad te hebben en te kunnen uitlenen. Het is ook niet eventjes bestellen via internet en een weekje testen..
Ik denk dat, voor de mensen die dit echt zouden willen, de zadelmaker best wel een zadel wil 'uitlenen', maar dan zullen ze denk ik eerder het zadel gewoon verkopen en als het tegenvalt weer terugkopen (eventueel min 10% ofzo)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:19

en wat denken jullie dan van mijn idee hierover? ik schrijf hierboven dat je een nieuw zadel zou kunnen nemen, dat proberen, en als het niet goed is teruggeven, waarbij je de kosten en afschrijving gewoon betaalt. testzadels laten circuleren op meerdere paarden zonder aan te passen is zowiezo geen optie lijkt mij. de manier waarop dat bij boomloze zadels gedaan wordt is bij boomzadels natuurlijk niet te doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:58

het is toch zo dat als je een nieuw zadel koopt en het past noet dat je het terug kunt brengen binnen 2 weken?
ik had een nieuw zadel gekocht bij divoza,. enkele keren mee gereden en het past gewoon niet.
ik heb gebeld en mag het zadel gewoon terug brengen,terwijl het zelfs nog wat langer was dan 2 weken.

maar het idee van een boomzadel om te testen voor een week lijkt me juist heel fijn

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:16

Ik heb een week een boomloos zadel op proef gehad (tegen betaling van verzenden).
Dit was het voor mij toch niet.
Ik heb daarna Tweespan laten komen, het zadel wat het uiteindelijk is geworden heb ik ook een week lang mogen proberen.

Ik vind die service erg fijn.

Mijn eerste zadel lag achteraf niet goed het is een heel probleem geweest om daar uit te komen met de zadelmaker/passer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:20

Klinkt leuk, maar het werkt niet. 2 dezelfde typen zadels kunnen totaal anders zitten en op het paard liggen. De vulling moet immers ook goed zijn.
Je kunt dus niet zeggen van ik wil de Stubben Maestoso in 18 inch met boommaat 31 een week op proef. Het kan zijn dat het zadel wel past en dat je goed zit. Bestel je dan een nieuwe, dan kan het zijn dat deze anders ligt omdat de vulling in de kussens anders is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:52

merrieveulen schreef:
en wat denken jullie dan van mijn idee hierover? ik schrijf hierboven dat je een nieuw zadel zou kunnen nemen, dat proberen, en als het niet goed is teruggeven, waarbij je de kosten en afschrijving gewoon betaalt.

Maar een nieuw zadel nemen, aanpassen, proberen etc. etc. Dat valt allemaal al onder de normale gang van een nieuw zadel kopen. Je hebt altijd een tijd proef en aanpastijd. Hoort imo gewoon bij de service van als je een zadel koopt, dus ik zie niet wat jouw zadel dan anders is. Als het zadel nl blijvend niet past, dan gaat het zadel terug, en koop je een ander zadel.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:37

Maya schreef:
merrieveulen schreef:
en wat denken jullie dan van mijn idee hierover? ik schrijf hierboven dat je een nieuw zadel zou kunnen nemen, dat proberen, en als het niet goed is teruggeven, waarbij je de kosten en afschrijving gewoon betaalt.

Maar een nieuw zadel nemen, aanpassen, proberen etc. etc. Dat valt allemaal al onder de normale gang van een nieuw zadel kopen. Je hebt altijd een tijd proef en aanpastijd. Hoort imo gewoon bij de service van als je een zadel koopt, dus ik zie niet wat jouw zadel dan anders is. Als het zadel nl blijvend niet past, dan gaat het zadel terug, en koop je een ander zadel.

Dit heb ik dus niet gehad bij mijn eerste zadel.
Ik kreeg voor mijn bijna niet gebruikte zadel iets meer dan de aanschafprijs terug, ik moest dan wel twee keer voorrijdkosten betalen omdat ik niets had gekocht.
Ik zou dan met die regeling minder dan de helft van de nieuwprijs over houden.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:34

bij mij was het dus ook niet zo. kopen = kopen en als het niet goed is heb je in feite gewoon pech, min of meer. ik vond dat al zo raar maar blijkbaar wordt er dus bij de meeste verkopers wel meer service verleend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:37

merrieveulen; ik vind het best bezwaarlijk eigenlijk, wanneer zadelmakers/handelaars zo te werk gaan. Kijk, ik kan me voorstellen dat als je een zadel op Marktplaats oid koopt en het blijkt toch niet te passen, dat de verkoper zoiets heeft van "dan verkoop je hem zelf maar weer door". Maar een beetje zadelmaker zou toch op z'n minst fatsoenlijke service moeten hebben.